Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Za dekádu služba doručila skoro dva milióny nákupov po celom Slovensku –

Na jeseň v roku 2012 Tesco ako prvý maloobchodný reťazec na Slovensku spustilo nakupovanie cez internet. S doručovaním potravín sa  začínalo v Bratislave, neskôr sa pripojili Nitra, Košice a ďalšie krajské či väčšie mestá. Dnes je už služba Tesco Online nákupy dostupná pre 1,3 milióna domácností a neustále rastie. Zákazníci si zvykli na pohodlné objednávanie potravín a potrieb do domácnosti cez internet alebo odkiaľkoľvek cez aplikáciu vo svojom smartfóne. Za desať rokov existencie služby sa im podarilo rozviezť viac ako 67-tisíc ton tovaru. Chute Slovákov sa však nemenia, medzi najobľúbenejšie produkty patria pečivo, mlieko, uhorky a banány.

„Sme hrdí na to, že sa nám podarilo spustiť jedinečnú službu online nákupov ako prvému reťazcu na Slovensku už pred dekádou. Tesco patrí k lídrom v inováciách v maloobchode, našim zákazníkom chceme čo najviac zjednodušiť a uľahčiť ich každodenné nákupy. Počas desiatich rokoch sú Tesco Online nákupy stále lídrom na trhu online nakupovania potravín a stále rastieme. V tomto roku sme zákazníkom sprístupnili ďalšie lokality v Prešove, Nových Zámkoch, Prievidzi, Lučenci, Michalovciach a v ich okolí. Už teraz môžem prezradiť, že v druhej dekáde našich zákazníkov čakajú ďalšie nové oblasti aj inovácie,“ hovorí Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ Tesca na Slovensku.

V súčasnosti služba pokrýva populáciu 3,4 milióna obyvateľov a objednávky zákazníkom rozváža zo 16 prevádzok. Nakupujúci majú na výber zo širokého sortimentu viac ako 14-tisíc produktov  a môžu nakupovať aj s výraznými zľavami s vernostným programom Clubcard.

Rýchlejšie vybavenie aj pomoc počas pandémie

Tesco Online nákupy ponúkajú viaceré spôsoby rýchleho a pohodlného nakupovania. Služba za posledné obdobie prešla veľkými zmenami – spustila možnosť doručenia v deň objednania a  doručovacie okná zúžila z dvoch hodín na jednu hodinu. Tak si môžu zákazníci ešte lepšie plánovať svoj čas a doručenie potravín v intervale, ktorý im najviac vyhovuje. Podľa výsledkov reprezentatívneho prieskumu NMS Market Research* v súčasnosti nakupuje potraviny online takmer každý piaty Slovák či Slovenka (19 % respondentov).

Služba Tesco Online nákupy sa stala dôležitou pomocou pre zákazníkov v čase koronakrízy – napríklad aj pre mnohých nakupujúcich, pre ktorých bolo náročné ísť si nakúpiť do obchodu práve v tom najhoršom období pandémie. V medziročnom porovnaní (marec 2020 – marec 2021) narástol počet objednávok zhruba o 170 %.

„Počas pandémie sa Tesco Online nákupy stali pre mnohých ľudí v karanténe jediným spôsobom, ako si mohli kúpiť potraviny. Vďaka bezpečnostným opatreniam a platbe kartou či online prevodom mnohí zákazníci službu využívali nielen pre jej spoľahlivosť, ale aj bezpečnosť. Pandémia zbúrala predsudky o nakupovaní online a Tesco zohralo kľúčovú úlohu v zabezpečovaní potravín pre domácnosti,“ prezrádza Martin Bulla a dodáva: „Vernosť a preferovanie kvalitných služieb našich zákazníkov sa prejavili aj pri službe online nákupov – mnohí, ktorí sa so službou zoznámili prvýkrát počas pandémie, pri nej zostali aj tento rok. Ďakujeme, dodáva nám to energiu do ďalších rokov a inovácií!“

Zaujímavosti o službe Tesco Online nákupy za 10 rokov:

  • Oficiálny dátum spustenia služby bol 4. októbra 2012 v Bratislave, po šiestich mesiacoch pribudli hypermarkety v Nitre a Košiciach
  • Oblasti s najväčším počtom online nákupov: Bratislava, Košice
  • Služba získala niekoľko ocenení ako Via Bona, najdôveryhodnejší

e-shop s potravinami a Dôveryhodné značky

  • Počet objednávok: takmer 2 milióny
  • Počet obslúžených zákazníkov: vyše 120-tisíc
  • Váha doručených produktov: vyše 67 000 ton
  • Sortiment: 14 000 položiek
  • Najťažší nákup: 850 kg
  • Najľahší nákup: 0,001 kg
  • Najlacnejšia objednávka: 1,05 € + poplatok za službu
  • Najdrahšia objednávka: 2 200 € + poplatok za službu
  • Najobľúbenejšie produkty: pečivo (rožky, kajzerky, žemle), mlieko, banány, uhorky
  • Tesco myslí aj na ochranu životného prostredia a planéty – ponúka možnosť doručenia nákupu bez tašiek

Zdroj: Tesco Online nákupy

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.