Prognózy hovoria, že online reklama sa stane v roku 2018 celosvetovo najväčším propagačným médiom.
Za posledných 10 rokov globálne reklamné výdavky vo svete rástli a spolu s nimi rástol aj podiel online marketingu. Inak to nie je ani na Slovensku, čo potvrdzujú aj výsledky z prieskumu Consumer Barometer 2015 – Local Report.
Digitálne médiá pokračujú v snahe medziročne rásť priemerne o 15 % a k dosiahnutiu tohto rastu im pomáha aj preukázateľnosť výsledkov a celková účinnosť a efektivita tohto reklamného fenoménu posledného desaťročia.
„Podľa prieskumu Google sa u nás denne pripojí na internet až 7 z 10 užívateľov. Tieto štatistiky otvárajú stále širšie možnosti online svetu, čo môžeme registrovať aj s rastúcim počtom klientov, ktorí majú záujem o digitálnu reklamu,“ hovorí Peter Štrbo, senior online konzultant z digitálnej agentúry VIAMEDIA. Zo štatistík ďalej vyplýva, že stále najviac ľudí pristupuje na internet z počítača, na Slovensku je to až 81 %. S napredujúcimi technológiami sa však kľúčovým online prostriedkom aj v našej lokalite stávajú smartfóny s 65 % podielom. Nezaostávajú ani tablety s 28 %.
Z akého zariadenia ľudia pristupujú na internet na Slovensku?
Najväčší nákupný potenciál na Slovensku v online biznise tvoria spotrebitelia do 34 rokov, ktorí sú pripojení na internet denne. Úspora času a energie je spoločným dôvodom aj pri online nakupovaní, kedy táto potreba privádza zákazníkov vďaka mobilným zariadeniam, tabletom a počítačom priamo pred dvere majiteľov eshopov. Svetové prieskumy hovoria, že v kamenných obchodoch sa za posledné štyri roky znížila priemerná návštevnosť o 55%, k čomu neodmysliteľne prispel nákup na internete.
Chodíte na internet každý deň?
Podľa odhadov bude v Európe v blízkom období až 170,4 miliónov ľudí vlastniť smartfón, a viac ako 176 miliónov používať mobilný telefón pre prístup k webu.
Použitie online zariadení pri sledovaní televízie na Slovensku
Rastúci počet zariadení na používanie internetu posilňuje aj fenomén nazvaný „multiscreening“.
„Na čele takéhoto správania sú prirodzene opäť mladší užívatelia internetu, kedy pozerajú televíziu popri tom, ako nakupujú v eshopoch na svojom počítači a zároveň chatujú na sociálnych sieťach na svojich smarfónoch. Používanie viacerých obrazoviek naraz šetrí čas, ktorý je nenahraditeľnou komoditou pre každého z nás,“ dodáva Peter Štrbo z digitálnej agentúry VIAMEDIA. Tento jav je okrem iného aj obchodnou príležitosťou bez ohľadu na to, či sa doteraz predajca sústredil viac na internet alebo retail. Napredovanie, ktoré prináša digitálny marketing v predaji môžu predajcovia tak ako aj zákazníci využiť vo svoj prospech.