Prognózy hovoria, že online reklama sa stane v roku 2018 celosvetovo najväčším propagačným médiom.

Za posledných 10 rokov globálne reklamné výdavky vo svete rástli a spolu s nimi rástol aj podiel online marketingu. Inak to nie je ani na Slovensku, čo potvrdzujú aj výsledky z prieskumu Consumer Barometer 2015 – Local Report.

Digitálne médiá pokračujú v snahe medziročne rásť priemerne o 15 % a k dosiahnutiu tohto rastu im pomáha aj preukázateľnosť výsledkov a celková účinnosť a efektivita tohto reklamného fenoménu posledného desaťročia.

„Podľa prieskumu Google sa u nás  denne pripojí na internet až 7 z 10 užívateľov. Tieto štatistiky otvárajú stále širšie možnosti online svetu, čo môžeme registrovať aj s rastúcim počtom klientov, ktorí majú záujem o digitálnu reklamu,“ hovorí  Peter Štrbo, senior online konzultant z digitálnej agentúry VIAMEDIA. Zo štatistík ďalej vyplýva, že stále najviac ľudí pristupuje na internet z počítača, na Slovensku je to až 81 %. S napredujúcimi technológiami sa však kľúčovým online prostriedkom aj v našej lokalite stávajú smartfóny s 65 % podielom. Nezaostávajú ani tablety s 28 %.

Z akého zariadenia ľudia pristupujú na internet na Slovensku?

Graf_01_web2016_3_nowat

Najväčší nákupný potenciál na Slovensku v online biznise tvoria spotrebitelia do 34 rokov, ktorí sú pripojení na internet denne. Úspora času a energie je spoločným dôvodom aj pri online nakupovaní, kedy táto potreba privádza zákazníkov vďaka mobilným zariadeniam, tabletom a počítačom priamo pred dvere majiteľov eshopov. Svetové prieskumy hovoria, že v kamenných obchodoch sa za posledné štyri roky znížila priemerná návštevnosť o 55%, k čomu neodmysliteľne prispel nákup na internete.

Chodíte na internet každý deň?

Graf_02_web2016_3_nowat

Podľa odhadov bude v Európe v blízkom období až 170,4 miliónov ľudí vlastniť smartfón, a viac ako 176 miliónov používať mobilný telefón pre prístup k webu.

Použitie online zariadení pri sledovaní televízie na Slovensku

Graf_03_web2016_3_nowat

Rastúci počet zariadení na používanie internetu posilňuje aj fenomén nazvaný „multiscreening“.

„Na čele takéhoto správania sú prirodzene opäť mladší užívatelia internetu, kedy pozerajú televíziu popri tom, ako nakupujú v eshopoch na svojom počítači a zároveň chatujú na sociálnych sieťach na svojich smarfónoch. Používanie viacerých obrazoviek naraz šetrí čas, ktorý je nenahraditeľnou komoditou pre každého z nás,“ dodáva Peter Štrbo z digitálnej agentúry VIAMEDIA. Tento jav je okrem iného aj obchodnou príležitosťou bez ohľadu na to, či sa doteraz predajca sústredil viac na internet alebo retail. Napredovanie, ktoré prináša digitálny marketing v predaji môžu predajcovia tak ako aj zákazníci využiť vo svoj prospech.