V posledných mesiacoch zaznieva téma reklamných balíčkov v Netflixe.

Téma rezonuje najmä kvôli tomu, že ide o streamovaciu službu, ktorú ste mali vždy bez reklám a išlo o akúsi video požičovňu. Kto chcel reklamy, má tu tradičnú „lineárnu TV“. S ďalšími podrobnosťami prišiel web ArsTechnica, ktorý hovorí o spolupráci Netflixu s Microsoftom.

Neprehliadnite tému Netflix: Reklama sa tu zažerie ako špina.

Tento streamovací gigant si najal výrobcu Windows na to, aby poskytol reklamnú technológiu pre streamovaciu službu. Netflix v stredu uviedol, že Microsoft bude „globálnym partnerom pre reklamné technológie a predaj“. Filmová spoločnosť má zaviesť nový predplatný plán, v ktorom bude reklama a teda vo výsledku by mal mať aj nižšiu cenu.

Na Microsoft sa chcú spoľahnúť najmä pre ich osvedčenú schopnosť podporovať reklamé potreby filmového servera. Je pravda, že Microsoft nie je na reklamnom trhu žiadny nováčik, a rovnako ako Google, aj MS má svoj reklamný trh podchytený vo vyhľadávači Bing.

Predplatné s reklamami má byť poskytované ako doplnok k existujúcim plánom. Je teda možné, že mnohí používatelia zvolia iný typ programu. Či zasiahne všetky spektrá, teda aj rodinné balíky, zatiaľ nie je špecifikované.

Ide o reakciu na odchod platiacich zákazníkov zo služby a toto by mohol byť spôsob, ako ich znova nalákať do služby, alebo minimálne spomaliť odchod aktuálnych. Microsoft vo svojom vyhlásení uviedol, že rozhodnutie Netflixu zvoliť si ho ako partnera „podporuje prístup spoločnosti Microsoft k ochrane osobných údajov, ktorý je postavený na ochrane informácií o zákazníkoch“.

Nové predplatné možnosti by sa mali na platforme objaviť do konca roka 2022, predbežne sa hovorí o jesennom termíne.

Zdroj: ArsTechnica

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.