Objavili sa spresňujúce správy o tom, ako chce Netflix zvýšiť svoje tržby.

Nejde o úplnú novinku a s odlišnou formou spoplatnenia sa firma zaoberá už dlhšie, teraz je na pretrase zdieľanie účtov členmi, ktorí nežijú v jednej domácnosti. Podľa webu Android Authority odoslala spoločnosť svojim akcionárom list, v ktorom chce spoplatnením zdieľaných prihlasovacích účtov zvýšiť zisk spoločnosti. Svoje postoje firma zverejňuje aj na tejto webovej stránke.

Zmenám sa ľudia bránia a najmä ak ide o nárast predplatného. Teraz je však situácia iná a mohlo by to byť pre mnohých používateľov jednoduchšie, minimálne pre ich svedomie a aktivitu zo strany Netflixu uznať. Ten si chce držať maržu na úrovni 20 % a zároveň chce férovosť od sledovateľov svojich služieb.

Neprehliadnite:

Dcéra nechodí domov

Pred rokmi bolo na pretrase používanie Netflixu členmi domácnosti, no s rôznymi IP adresami. Nešlo vyslovene o to, aby ste pozerali Netflix v jednom byte len v iných izbách. Povolené bolo to, ak ide o rodinných príslušníkov. Faktom ale bolo, že sa našli prípady, kedy niektorí členovia žijú inde.

Sú členovia rodiny, no po tej technickej stránke nemusí Netflix zaznamenať pripojenie z rovnakej IP adresy. Vtedy sa na takýto rodinný účet môže pozerať podozrivo. Toto by sa malo zmeniť a používatelia by dostali možnosť platiť navyše za zdieľanie prihlasovacích údajov.

Rodina nerodina, platiť treba

Firma si na to spravila aj dotazník, no ľudia sa k tomu veľmi vymedzili. Bolo by to ale férové. A zdieľanie sa nedeje len s rodinným účtom pri „nerodinných“ používateľoch. Rovnako si môžete zaplatiť základný balík Netflixu a v čase, keď nepozeráte, môže pozerať cez váš účet niekto iný. Streamovacia spoločnosť hovorí, že vyše 100 miliónov domácností používa zdieľané účty, resp. účet inej domácnosti.

Z pohľadu spoločnosti je jasné, že chce svoje zisky. Tie je prináležia. Možno by reálnych predplatiteľov bolo aj bez zdieľania menej, no nejakí by mali pribudnúť. Pripojenie si vedia zhodnotiť. Budú také domácnosti, ktoré obsah sledujú viac, iné zase menej, až by sa dalo povedať príležitostne. To bude pravdepodobne pomerová časť najmä z tých domácností, ktoré zdieľajú účty.

Odliv predplatiteľov

Medzičasom ale firma oznámila, že v uplynulom kvartáli stratila 200 000 predplatiteľov, k tomu ešte k ďalšiemu finančnému štvrťroku očakáva stratu 2 miliónov predplatiteľov. Toto nie sú malé čísla, avšak finančný riaditeľ Spence Newman ubezpečil investorov, že sa rast predplatiteľov obnoví v druhej polovici roka. Reed Hastings, generálny riaditeľ oznámil, že by chcel vytvoriť lacnejšie plány predplatného s reklamami. Tie by na platforme mohli pribudnúť do konca roka alebo v tom nasledujúcom.

Keď si ale pomiešame dokopy zdražovanie účtov a prílev reklám do lacnejších účtov k už aktuálnemu odchodu predplatiteľov, nevyzerá to pre spoločnosť najlepšie. Netreba ale strašiť a Netflix bude mať relevantné dáta na to, aby spravili rozhodnutie a vyskúšali inú taktiku. Jedno je treba firme priznať.

Chce peniaze za svoju prácu. Otázkou teda bude, či budú rodinné zdieľané účty sankcionovať alebo prijmú odchod používateľov, alebo to budú prehliadať s vidinou aspoň nejakých ziskov. Všetko sa ukáže, aký veľký exodus nastane pri zmene podmienok.

Zdroj: Android Authority

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.