Po nedávnom uvedení najmenšieho a najľahšieho platobného terminálu mPOS na trhu prináša ČSOB ďalšie riešenie podporujúce rozširovanie bezhotovostných platieb – vlastnú digitálnu peňaženku ČSOB SmartPay. Nová aplikácia využíva technológiu NFC a klienti môžu vďaka nej platiť v obchodoch veľmi jednoducho, len mobilom.

ČSOB SmartPay mení mobil na digitálnu peňaženku. Klienti môžu vďaka tejto aplikácii  realizovať bezkontaktné NFC platby pomocou zdigitalizovanej platobnej karty jednoduchým priložením mobilu k platobnému POS terminálu v obchode. Nový spôsob platby je aktuálne dostupný pre všetkých klientov ČSOB, ktorí sú držiteľmi aktívnej platobnej karty MasterCard vydanej ČSOB a majú podporované mobilné zariadenie s operačným systémom Android 5.1 a vyššie.

„Tento typ platieb je veľmi rýchly, jednoduchý a pohodlný, no zároveň rovnako bezpečný ako štandardná platba kartou. Klient si môže svoju platobnú kartu jednoducho registrovať priamo v aplikácii. Následne už môže naplno využívať svoj mobil pre platby v obchode. Aplikácia umožňuje  platiť mobilom aj vo chvíli, keď nie je dostupné internetové pripojenie na ich mobilnom telefóne. Takto môže klient realizovať za sebou 10 platieb,“ vysvetľuje hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová.

Klienti, ktorí nie sú držiteľmi žiadnej platobnej karty Mastercard od ČSOB a chcú využívať tento pohodlný   spôsob platenia, môžu o podporovanú platobnú kartu požiadať priamo v mobilnej aplikácii ČSOB SmartPay. Platobnú kartu MasterCard Debit tak môžu získať veľmi jednoducho, bez potreby navštevovať pobočku a na 3 roky bez poplatku za jej vedenie.

 „Počas prvých dní od sprístupnenia aplikácie pre verejnosť si ju stiahlo a aktivovalo už viac ako dvetisíc našich klientov, čo hodnotíme mimoriadne pozitívne. Aplikácia je aktuálne v pilotnej verzii, ktorá však nemá žiadny vplyv na spoľahlivosť a zabezpečenie realizovaných platieb. Cieľom je pred spustením ostrej prevádzky preveriť funkcionality aplikácie na čo najvyššom počte mobilných zariadení, a tým ešte viac zvýšiť komfort jej používania,“ spresňuje Jamborová.

Ako aktivovať NFC platbu?

  1. Po stiahnutí aplikácie ČSOB SmartPay z oficiálneho marketu a jej inštalácii aplikácia vyzve klienta na registráciu (zadaním mena, priezviska, telefónneho čísla, emailového kontaktu a hesla)
  2. Registráciu a aktiváciu profilu klient dokončí potvrdením aktivačného emailu
  3. Následne klient do aplikácie pridá podporovanú platobnú kartu a z dôvodu zabezpečenia verifikuje službou 3-D Secure, teda prostredníctvom jedinečného SMS kódu.

Ako platiť mobilom na POS termináloch?

NFC platba aplikáciou ČSOB SmartPay sa realizuje podobne ako platenie štandardnou bezkontaktnou platobnou kartou. Klienti majú dve možnosti, ako platbu uskutočniť:

  • Po otvorení aplikácie, v časti NFC platba kliknúť Zaplatiť, zadať mPIN a priložiť mobilné zariadenie k POS terminálu aktivovaného na platbu. Informácia o realizovaní platby sa zobrazí na mobilnom zariadení.
  • Odomknutím mobilného zariadenia a priložením k POS terminálu aktivovaného na platbu. Na obrazovke mobilného zariadenia sa následne zobrazí výzva na zadanie mPIN-u. Po zadaní mPIN-u klient priloží zariadenie opäť k POS terminálu. Informácia o realizovaní platby sa zobrazí na mobilnom zariadení.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.