Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nová Trieda B jasne vyčnieva z davu. Vďaka jedinečným športovým tvarom, všestrannému interiéru, moderným technológiám pohonu a najnovšej generácii systému MBUX je nová Trieda B od značky Mercedes-Benz pripravená na malé či veľké dobrodružstvá počas všedného dňa.

Progresívne suverénny exteriér: už pri prvom pohľade padne do oka modernizovaná predná časť. Novonavrhnuté svetlomety s LED, ktoré sa dodávajú na želanie, športový nárazník a maska chladiča dodávajú novej Triede B dynamický ráz vďaka plynulému prechodu do opticky kompaktnej kabíny. Sports Tourer dokazuje svoj športový suverénny charakter aj zvonku lícujúcimi kolesami so štyrmi dodatočnými dizajnmi diskov s rozmermi do 19 palcov, ako aj vysokolesklými diskami z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom s čiernym lakom (na želanie) a ráfikom osústruženým do leskla pre líniu výbavy AMG Line. Aj pri pohľade zozadu sa prejavuje dynamika a výkon: nové dvojdielne zadné svietidlá sú sériovo ihneď dostupné vo vyhotovení s technológiou svetelných diód a zdôrazňujú zadnú časť so zvýraznenou šírkou. Pomáhajú im pritom aerodynamické spojlery umiestnené po stranách na zadnom skle, ktoré zlepšujú aerodynamiku. Nová Trieda B sa dodáva v desiatich rôznych jednovrstvových lakoch/metalízach alebo mimoriadnych lakoch.

Interiér so špičkovou technikou aj športovým vzhľadom: Interiér novej Triedy B je čistý a veľkorysý. Časti vodiča dominuje dvojdielny displej (7‑palcový prístrojový panel a 10,25‑palcová centrálna jednotka), ktorý je súčasťou sériovej výbavy. V rámci voliteľného variantu s dvomi 10,25‑palcovými displejmi vzniká vzhľad širokouhlej obrazovky, ktorá navodzuje dojem, akoby sa tento prvok vznášal. Okrúhle dýzy so vzhľadom turbín, ktoré sú typické pre značku Mercedes‑Benz, sú ódou na letecký svet. Prepracovaná stredová konzola so vzhľadom čierneho panela je prejavom najvyšších technologických ambícií novej Triedy B, nový volant patriaci do aktuálnej generácie volantov je zase štandardne vyrobený z kože napa. Na želanie je vo variante výbavy AMG prvýkrát k dispozícii aj vyhrievaný volant.

Atraktívna ponuka farieb a materiálov interiéru umožňuje vysokú mieru individuálneho prispôsobenia. V základnom variante boli sedadlá ešte viac zušľachtené trojrozmerne štrukturovaným poťahom ARTICO a dokonalým ergonomickým komfortom. Variant výbavy Progressive ponúka exkluzivitu typickú pre značku Mercedes-Benz vo farbách čierna, čierna/macchiato, ako aj v novej kombinácii farieb čierna/šalviová sivá. V tomto variante možno sedadlá zušľachtiť ako kožené sedadlá v čiernej farbe alebo vo farbe hnedá Bahia. Novovyvinutý ozdobný prvok so vzorom hviezd je pútavý a atraktívny prvok interiéru. Línia AMG Line je najšportovejším variantom výbavy novej Triedy B s čiernou vnútornou výbavou s materiálom ARTICO/MICROCUT a s červenými kontrastnými švami.

Výrobca automobilov Mercedes‑Benz sa v rámci plánu Ambition 2039 zaviazal, že od roku 2039 v celom hodnotovom reťazci a v celom životnom cykle vytvorí autopark nových osobných motorových vozidiel a vanov s neutrálnymi emisiami CO2. Cieľom je znížiť emisie CO2 na každé osobné motorové vozidlo v autoparku nových vozidiel v celom životnom cykle vozidla do konca tohto desaťročia v porovnaní s rokom 2020 minimálne o polovicu. Jedným z opatrení je použitie recyklovaných materiálov. Preto bola pri navrhovaní novej Triedy B prehodnotená zostava všetkých materiálov, ktoré sa majú použiť, a boli overené možnosti trvalo udržateľných alternatív. V komfortných sedadlách sú v stredovej časti zakomponované látky, ktoré do 100 percent pochádzajú z recyklovaných materiálov. V prípade sedadiel z materiálu ARTICO/MICROCUT sa v ploche na sedenie použilo 65 percent a v spodnej vrstve 85 percent tejto látky.

Výrazne zušľachtená výbava: Pri rôznych balíkoch výbavy vytvoril výrobca automobilov Mercedes‑Benz ešte jasnejšiu logiku ponuky, čím sa zjednodušil náročný výber mnohých jednotlivých prvkov výbavy. Na základe reálneho správania pri nákupe sú preto odteraz prepojené funkčné prvky výbavy, ktoré si zákazníci často kupujú spoločne. Okrem toho sú k dispozícii ešte ďalšie funkčné možnosti. Pokiaľ ide o dizajnové prvky výbavy, ako sú farby, čalúnenie, ozdobné prvky a kolesá, môžu si zákazníci naďalej individuálne nakonfigurovať svoje vozidlá.

To pre novú Triedu B konkrétne znamená, že už základný variant bol výrazne zušľachtený: odteraz sú súčasťou výbavy cúvacia kamera, multimediálny displej, balík USB a volant v koži napa. Od variantu výbavy Progressive ponúka základná výbava ešte aj predné svetlomety so svetelnými diódami, sedadlo s bedrovou opierkou, parkovací balík, balík zrkadiel, ako aj zadné výklopné dvere Easy Pack.

Infotainment a asistencia: Pre najnovšiu generáciu systému MBUX v Triede B boli nanovo navrhnuté tri štýly zobrazovania: Klasický poskytuje všetky relevantné informácie pre vodiča, Športový očaruje dynamickým otáčkomerom a Decentný sa obmedzuje na niekoľko redukovaných obsahov. Spolu s tromi režimami (Navigácia, Asistencia, Služby) a siedmimi farebnými svetmi tak vzniká ucelený a estetický zážitok, ktorý je možné individuálne prispôsobiť podľa želania a situácie. Centrálny displej pritom ponúka všetky doterajšie funkcie ako Navigácia, Médiá, Telefón, Vozidlo atď. a možno ho ovládať priamo a komfortne ako dotykový displej.

Systém telematiky bol prepracovaný a očarí novým dizajnom a zlepšenou výkonnosťou. Novinkou je naviac aj integrácia snímača odtlačkov prstov (predbežne k dispozícii od 1. štvrťroku 2023) na identifikáciu a autorizáciu vodiča. Samozrejmosťou je bezdrôtové prepojenie s chytrými telefónmi prostredníctvom platformy Apple Carplay, príp. Android Auto a na zlepšenie konektivity bol pridaný ďalší port USB-C a bol zvýšený výkon nabíjania cez rozhranie USB.

Hlasový asistent Hey Mercedes bude v novej Triede B ešte schopnejší viesť dialóg a bude ešte učenlivejší. Určité úkony možno napríklad vyvolať aj bez aktivačného pojmu Hey Mercedes. Hlasový asistent MBUX okrem toho dokáže vysvetliť aj funkcie vozidla a pomáha napríklad aj vtedy, keď zákazník hľadá lekárničku alebo chce pripojiť svoj chytrý telefón s vozidlom.

Nová Trieda B je obohatená aj o bezpečnostné asistenčné systémy. Vďaka vylepšeniu balíka asistenčných systémov pre vodiča je napríklad ovládanie asistenta udržiavania v jazdnom pruhu výrazne komfortnejšie s použitím aktívnej regulácie riadenia. Asistent manévrovania s prívesom (na želanie) automatizovane upravuje uhol natočenia kolies ťažného vozidla, vďaka čomu je manévrovanie s novou Triedou B pri cúvaní suverénnejšie a pohodlnejšie.

Priebežne elektrifikované pohony: aj program benzínových motorov novej Triedy B bol aktualizovaný a dôsledne elektrifikovaný. Prídavný 48-voltový elektrický systém a dodatočný výkon 10 kW pritom podporujú predovšetkým funkcie štartovania. Remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG) okrem toho citeľne zlepšuje komfort zákazníkov novej Triedy B: tento štartovací generátor počas štartovania znižuje hlučnosť a vibrácie v porovnaní s bežnými štartérmi a pri rovnomernej jazde umožňuje kĺzanie s vypnutým spaľovacím motorom. RSG navyše v priebehu brzdenia rekuperuje, čím napája 12-voltový elektrický systém aj 48‑voltový akumulátor. Takto získanú energiu je možné využiť v priebehu zrýchľovania na podporu spaľovacieho motora.

Hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete s vyšším výkonom: hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete novej Triedy B (Mercedes‑Benz B 250 e, kombinovaná spotreba paliva 1,2 – 0,9 l/100 km, kombinovaná spotreba elektriny 17,4 – 15,4 kWh/100 km, kombinované emisie CO2 27 – 20 g/km)[2] profitujú z ešte viac vylepšeného vysokovoltového akumulátora. Optimalizovaný bol aj proces nabíjania: okrem štandardného výkonu 3,7 kW možno zlepšený akumulátor nabíjať aj striedavým prúdom s výkonom až 11 kW namiesto doterajšieho výkonu len 7,4 kW. Okrem toho môžu zákazníci naďalej nabíjať akumulátor jednosmerným prúdom a s výkonom až 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % trvá približne 25 minút – je teda jednoduché a nekomplikované predovšetkým v rámci každodenného jazdenia. Prepracovaný bol aj elektromotor v novej Triede B a po modernizácii dosahuje výkon 80 kW – je to nárast o 5 kW.

Funkcia Skóre ECO 3.0, ktorá bola nanovo zavedená pre niektoré motory, okrem toho prostredníctvom inteligentného vyhodnotenia rozličných jazdných fáz motivuje vodiča k úspornému jazdeniu.

Prehľad motorov:

 B 250 e
Zdvihový objemcm31 332
Menovitý výkon, zážihový motorkW/k120/163
priot./min5 500
Menovitý krútiaci momentNm270
Menovitý výkon elektromotorakW/k80/109
Menovitý krútiaci moment elektromotoraNm300
Systémový výkonkW/k160/218
Systémový krútiaci momentNm450
Menovitá kapacita akumulátorakWh15,6
Kombinovaná spotreba, vážená (WLTP)[3]l/100 km1,2 – 0,9
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP)[3]g/km27,0 – 20,0
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP)[3]kWh/100 km17,4 – 15,4
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (komb. EAER) (WLTP) [ 3]km67,0 – 77,0
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs7,6
Maximálna rýchlosťkm/h223
 B 180B 200B 220
4MATIC
B 250
4MATIC
Zdvihový objemcm31 3321 3321 9911 991
Menovitý výkonkW/k100/136120/163140/190165/224
priot./min5 5005 5005 5005 500
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonukW/k10/1410/1410/1410/14
Menovitý krútiaci momentNm230270300350
Kombinovaná spotreba[4]l/100 km6,6 – 6,06,6 – 6,07,7 – 7,17,7 – 7,1
Kombinované emisie CO2[4]g/km151,0 – 136,0151,0 – 136,0176,0 – 161,0176,0 – 161,0
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs9,48,47,36,5
Maximálna rýchlosťkm/h212223234250
 B 180 dB 200 dB 220 d
Zdvihový objemcm31 9501 9501 950
Menovitý výkonkW/k85/116110/150140/190
priot./min3 4003 4003 800
Menovitý krútiaci momentNm280320400
Kombinovaná spotreba[4]l/100 km5,7 – 5,25,6 – 5,15,7 – 5,1
Kombinované emisie CO2[4]g/km151,0 – 136,0148,0 – 133,0148,0 – 135,0
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs10,08,57,4
Maximálna rýchlosťkm/h200219234

[1] Na používanie služieb Mercedes me connect si musíte vytvoriť ID Mercedes me a vyjadriť súhlas s podmienkami používania služieb Mercedes me connect. Zobrazené služby a ich dostupnosť, ako aj funkcie sú závislé najmä od modelu vozidla, roku výroby, zvolenej mimoriadnej výbavy a krajiny.

[2] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

[3] Uvedené hodnoty sú zistené „hodnoty WLTP-CO2“ v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. [4] Spotreba elektriny a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.

[4] Uvedené hodnoty sú Hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

Značky: