Aplikáciu Tatra banka sledujeme v redakcii TOUCHIT už dlhodobo. Teraz prichádza jej aktualizácia a nás zaujímajú naj najmenšie detaily.
Úspešná doma aj v zahraničí
Tatra banka vyhráva rôzne zahraničné (Najlepšia banka podľa Euromoney a Europe Banking Awards, Najlepšia digitálna banka na Slovensku podľa Global Finance) ale aj domáce ocenenia (napr. Smart Banka) a osobne aplikáciu Tatra banka považujeme za určovatela smer vývoja. Opäť nielen doma ale aj v zahraničí. Výhodou pritom je, že jej aktualizácie prichádzajú pravidelne a vždy prinášajú užitočné zlepšenia.
V tomto článku sa pozrieme na vylepšenia, ktoré priniesla verzia 2.15 a v aplikačných obchodoch pre Google a iOS je už k dispozícii.
Konečne je tu biometria
Za najviditeľnejšie zlepšenie považujeme dlhšie očakávane zakomponovanie biometrického prvku do celého procesu prihlasovania sa do aplikácie. Na mobilných telefónoch, ktoré majú zakomponovaný snímač odtlačku prsta alebo dôveryhodné 3D rozpoznávanie tváre sa tak môžete prihlasovať namiesto zadania číselného kódu aj pomocou priloženia prsta, pre ktorý ste v telefóne už predtým zaregistrovali odtlačok alebo vašou tvárou.
Rozpoznávanie odtlačku prsta je tak dostupné pre telefóny s operačným systémom Android.
Na starších telefónoch s operačným systémom iOS (pred iPhone X) môžete tiež použiť odtlačok prsta (TouchID), na iPhone X, XR, XS a XS Max môžete na prihlásenie použiť rozpoznanie tváre cez FaceID.
Zakomponovanie biometrického prihlasovania hodnotíme kladne, tieto prvky sa nedajú zabudnúť a dnes je situácia pri ich rozpoznávaní taká, že svojou úrovňou už vyhovejú aj pre aplikácie mobilného bankovníctva. Samozrejme, ak to nechcete použiť, stále ostáva možnosť prihlasovať sa do aplikácie Tatra banka pomocou číselného PIN kódu.
Nové nastavenie bezpečnosti
Ak si vyberiete prihlásenie pomocou biometrie, potom hneď po spustení novej verzie aplikácie Tatra banka odpovedáte na otázku ako si prajete nastaviť bezpečnosť v tomto prípade. Môžete si vybrať medzi možnosťou potvrdzovať PINom všetky platby a výbery z bankomatu alebo len tie, ktoré sú v sume nad 500 eur. Ak si vyberiete prvú možnosť a teda veríte biometrii, bude celý proces o niečo rýchlejší.
Na svôj PIN však nezabudnite. Aplikácia totiž však vždy po prihlásení cez biometriu z dôvodu bezpečnosti požadovať potvrdenie PIN kódom pri niektorých aktívnych operáciách ako napríklad správa trvalých príkazov a inkás, zvýšenie povoleného prečerpania a pod.
Nové nastavenie bezpečnosti
Vyšší limit pre jednorazové platby
Cez mobilné bankovníctvo platíme čoraz viac a je tak výhodné, že aplikácia Tatra banka priniesla zlepšenie aj v tomto smere. Klienti v Tatra banke používajú na niektoré operácie buď hardvérovú čítačku platobnej karty (niekedy sa ľudovo nazýva aj kalkulačka), ale stále častejšie sa používa aplikácia Čítačka.
Aplikácia Čítačka pre Android aj iOS
Tú používame aj my. Na jej aktiváciu je najlepšie použiť nepretržitú službu DIALOG (volajte na číslo *1100, čo je kód Tatra banky) a dohodnite si poslanie SMS správy s kódom. Je výhodné ak si pôvodné nastavenia zmeníte tak, aby aplikácia Čítačka ostala aktívna na pozadí na 2 minúty. Inak totiž budete potrebovať na odpísanie vygenerovaných údajov pero a papier, čo už dnes nie je také jednoduché ako v minulosti.
Ak teda máte aj aplikáciu Tatra banka a aj aplikáciu Čítačka aktívnu na pozadí na 2 minúty, môžete využiť vyšší limit pre jednorazové platby aj bez toho, aby ste so sebou nosili hardvérovú čítačku a kreditnú kartu.
Konkrétne sú limity nastavené v novej verzii takto. Do sumy 3000 eur na jeden účtovný deň a 30 000 eur za jeden mesiac nepotrebujete použiť spoluprácu s čítačkou. Tieto platby sú buď bez dodatočnej autorizácie alebo stačí jednoduchá autorizácia PINom podľa toho ako máte nastavenú bezpečnosť.
Potvrdzovanie platby nad 3000 eur aplikáciou Čítačka
Ak chcete za jeden účtovný deň previesť viac ako 3000 eur alebo viac ako 30 000 eur mesačne, tieto platby budete autorizovať nie PINom, ale práve čítačkou. Buď teda hardvérovou čítačkou a platobnou kartou alebo aplikáciou Čítačka.
A práve spolupráca medzi aplikáciou Tatra banka a aplikáciou Čítačka je teraz zjednodušená a to bez potreby ručne opisovať kód alebo ho kopírovať. Po kliknutí na položku Použite aplikáciu čítačka stačí len zadať heslo do aplikácie Čítačka a vygenerovaný kód sa automaticky prenesie do poľa požadovanej odpovede na autorizáciu platby.
Platby autorizované hardvérovou čítačkou a platobnou kartou je možné vykonávať do sumy 30 000 eur za jeden účtovný deň alebo 300 000 eur za mesiac. Pre podnikateľov nie sú pri tomto spôsobe autorizácie platby platné žiadne limity.
MobilePay
Aplikácia MobilePay nie je síce novinkou, ale chceme ju pripomenúť ako šikovný spôsob platby priamo pomocou mobilu bez toho, aby ste museli mať so sebou platobnú kartu. MobilePay je aplikácia pre Android a iOS, ktorú treba pred použitím aktivovať rovnako ako sa aktivuje aplikácia Tatra banka – teda hardvérovou čítačkou a kartou alebo aplikáciu Čítačka.
V aplikácii MobilePay potom vidíte prehľad vašich platobných kariet a môžete si ich aktivovať na mobilné platby. Kartu tak budete mať priamo v mobile (podmienkou je NFC v danom smartfóne). Samotná aktivácia karty na mobilnú platbu prebieha v pozadí a trvá len chvíľku. Potom, ako máte kartu aktivovanú, môžete zaplatiť priamo s mobilom. Teda k platobnému terminálu prikladáte váš telefón a ním aj platíte namiesto karty. Pritom pred platbou ešte zadávate PIN kód na platobnú kartu.
Aktivácia platobnej karty pre mobilné platby
Rovnako môžete použiť aj platbu na internete, kedy sa vám zobrazia údaje, ktoré sú potrebné na tento spôsob platby. Teda číslo karty, platnosť a CVV2 kód. V našom prípade bol pre tento spôsob platby limit 800 eur na deň, ale dá sa to zmeniť v nastaveniach v Detaile karty.
Platby cez aplikáciu MobilePay
Na záver ešte malé upozornenie. Pri bezkontaktných platbách cez MobilePay vždy dostanete notifikáciu o pohybu na účte, teda o tom, že z vášho účtu niečo odišlo. V prípade bezkontaktnej platby fyzickou kartou je platba offline a takúto notifikáciu nedostanete. Aj keď podaktorí na takýto spôsob platby zatiaľ pozerajú dosť nedôveryhodne, je bezkontaktná platba mobilom v konečnom dôsledku bezpečnejšia ako bezkontaktná platby kartou.
Nie je to nebezpečné? Nie, nie je
A tiež sa mnohí pýtajú, čo potom, ak mobil stratím alebo mi ho ukradnú a je tam aktivovaná možnosť bezkontaktnej platby. Nuž postupujete rovnako ako keď stratíte platobnú kartu – kontaktujete banku a tento spôsob platby zablokujete. Akurát, že na to, že ste stratili telefón, prídete tak do 2 minút, zatiaľ čo na to, že ste stratili platobnú kartu prídete až vtedy, keď ňou budete chcieť zaplatiť. A to môže byť pokojne niekoľko hodín aj viac. A telefón s možnosťou bezkontaktnej platby máte určite dobre chránený kódom alebo biometrickým prvkom.
O tom ako funguje MobilePay sa môžete názorne presvedčiť aj v našom videu