Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nové vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) prilákali do vlakov aj nových cestujúcich. Za zvýšením je 56 nových vlakov, ktoré boli zavedené v júni 2018, obnovenie osobnej dopravy do Petržalky a lepšie využitie stanice Bratislava-Nové Mesto.

Od začiatku prevádzky dvoch nových liniek (linka S55 Bratislava-Nové Mesto – Trnava, linka S65 Bratislava-Petržalka – Senec) eviduje ZSSK v mesiaci september významný nárast cestujúcich. Obe linky sú v rámci hlavného mesta využívané aj ako forma mestskej hromadnej dopravy. Vyťaženie vlakov v smere Bratislava-Nové Mesto sa v čase rannej špičky pohybuje na úrovni priemerne 150 – 200 cestujúcich na vlak, a to zo smeru Trnava aj Senec. V popoludňajších hodinách sa vyťaženie vlakov pohybuje na úrovni zhruba 200 cestujúcich v smere do Trnavy a približne 150 cestujúcich v smere do Senca. Mimo dopravnej špičky sa vlakmi prepravuje do 100 cestujúcich, pričom je logicky silnejším smer na Trnavu (dôvodom sú geografické a sociologické aspekty). Celkový pohyb na stanicu Bratislava-Nové Mesto predstavuje asi 2 000 cestujúcich denne. V rámci bratislavského uzla sa novými vlakmi odvezie približne 2 500 – 3 000 nových cestujúcich denne.
„Sme radi, že naše nové vlaky si aj vďaka informačnej kampani našli svojich cestujúcich. V ZSSK sme presvedčení, že koľajová doprava je pre väčšie aglomerácie, akou Bratislava bezpochyby je, dopravou budúcnosti. Je rýchla, pohodlná a ekologická,“ uviedol Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Priemerné meškanie z celkovo 1 214 vypravených bratislavských vlakov predstavuje za mesiac september 3,5 minúty – 82 % vlakov príde do cieľovej stanice podľa grafikonu s maximálnym meškaním päť minút. Septembrové meškania boli ovplyvnené aj výlukovými prácami, ktoré boli realizované Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) v úseku Bratislava-Vajnory – Bernolákovo v termínoch 4. – 11. 9. 2018 a 24. – 30. 9. 2018. Uvedené výluky mali za následok meškanie vlakov v danom úseku v priemere do 10 minút.
„Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti našich nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy,“ vysvetlil Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK. „Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť.“
„Naše septembrové výsledky dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov,“ upozornil F. Hlubocký. „Ak chceme poskytovať spoľahlivú službu pre našich cestujúcich, je nevyhnutné začať sa vážne zaoberať bratislavskou hlavnou stanicou a železničnou infraštruktúrou v okolí hlavného mesta. Hlavná stanica dnes nezodpovedá technickým prevedením (koľajisko, priestor stanice, sociálne vybavenie, možnosti na parkovanie áut/motocyklov/bicyklov, prístup k nástupištiam, informačný systém atď.) požiadavkám tejto doby,“ doplnil F. Hlubocký.
Podľa plánu grafikonu vlakovej dopravy je až 75 % vypravovaných vlakov v Bratislavskom kraji nových, resp. modernizovaných (t. j. vlaky, ktoré majú klimatizáciu, nový interiér, sedadlá, uzavretý systém WC, zásuvky na 230 V, informačné systémy pre cestujúcich a pod.). Najobľúbenejšou i najvyťaženejšou je trasa Bratislava – Pezinok – Trnava.

Značky: