Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

S najlepším hodnotením pre nový Arteon dosiahol Volkswagen aj v najnovšej sérii crash-testov Euro NCAP vynikajúce výsledky. Nezávislá európska organizácia na ochranu spotrebiteľov ohodnotila nový model fastback značky Volkswagen najvyšším hodnotením 5 hviezdičiek.

Hodnotenie oceňuje nielen ochranu dospelých členov posádky a detí ale aj sériové asistenčné systémy v oblasti ochrany chodcov. V tejto oblasti Arteon získal vďaka sériovej funkcii núdzového brzdenia City Brake s rozpoznávaním chodcov najvyššie doteraz udelené hodnotenie vo vyššej strednej triede.

S hodnotením 5 hviezdičiek experti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme = Európsky program hodnotenia nových automobilov) signalizujú, že Arteon je zvlášť bezpečným vozidlom vo svojej triede. Výborný výsledok je zásluhou inovatívnych asistenčných systémov (o.i. sériovej funkcia núdzového brzdenia City Brake s rozpoznávaním chodcov) a integrovanej bezpečnostnej koncepcie, ktorá v prípade kolízie zabezpečuje optimalizovanou štruktúrou karosérie spolu s vysoko účinným komplexom sedadiel, bezpečnostných pásov a airbagov maximálnu ochranu pasažierov.

Súhrnné hodnotenie bezpečnosti piatimi hviezdičkami, ktoré Arteon získal, sa skladá z čiastkových oblasti: napríklad v oblasti „ochrana dospelých členov posádky“ nový Arteon získal 96 percent maximálneho hodnotenie. V oblasti „ochrana detí“ získal 85 percent možného počtu bodov.

Zvlášť vysoké hodnotenie 85 percent v kategórii „ochrana chodcov“ Arteon dosiahol vďaka vydarenej kombinácii sériovej funkcie núdzového brzdenia a pasívnej ochrany nechránených účastníkov cestnej premávky.

V kategórii „bezpečnostné asistenčné systémy“ boli 5-hviezdičkové požiadavky s 82 percentami možných bodov ďaleko prekonané. Pri tom boli zohľadnené rozličné sériové prvky vybavenia ako indikácia nezapnutých bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách, adaptívny tempomat, systém monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s funkciu núdzového brzdenia a rozpoznávaním chodcov, ako aj asistenčný systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu „Lane Assist“.

Nezávislé medzinárodné konzorcium Euro NCAP je už 20 rokov prísnou autoritou v oblasti hodnotenia bezpečnosti automobilov v Európe. V uplynulých rokoch sa metodika bariérových testov kontinuálne sprísňovala a v súčasnosti obsahuje rozličné scenáre kolízií a požiadavky na ochranu členov posádky a chodcov:

  • Čelný náraz na hliníkovú deformovateľnú bariéru rýchlosťou 64 km/h so 40-percentným prekrytím
  • Čelný náraz na pevnú bariéru rýchlosťou 50 km/h so 100-percentným prekrytím
  • Bočný náraz pohyblivou bariérou rýchlosťou 50 km/h do bočnej štruktúry vozidla
  • Bočný náraz do stĺpa rýchlosťou 32 km/h
  • Ochranu proti poraneniu krku pri náraze zozadu
  • Automatické núdzové brzdenie na vozidlá a chodcov s cieľom zníženia rýchlosti nárazu alebo zabráneniu kolízii

Nový Arteon má rozsiahle bezpečnostné vybavenie. Patria k nemu airbagy vodiča a spolujazdca (s funkciou deaktivácie airbagu spolujazdca a kolenným airbagom vodiča), bočné airbagy vpredu a bočné hlavové airbagy pre obidva rady sedadiel. K tomu pristupujú bezpečnostne optimalizované opierky hlavy, znižujúce riziko poranenia krčnej chrbtice pri náraze zozadu a systém proaktívnej ochrany, ktorý rozozná situácie so zvýšeným rizikom kolízie a vtedy napne zapnuté predné bezpečnostné pásy a privrie otvorené okná, resp. strešné okno až na malú škáru.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.