Boj proti nekalým praktikám v zobrazovaní reklám naberá ostrejšie kontúry.

Google ako reklamná spoločnosť, vyhľadávač a všetko možné v jednom, nechce zobrazovať v prehliadači urážlivé alebo agresívne reklamy. Či už obsahom alebo spôsobom stvárnenia. Zapracovanie ochrany pred rizikovými reklamami je v Chrome 71.

Ten je aktuálne dostupný pre Windows, Android, macOS a Linux. Aktualizácia na smartfóny príde v krátkej nadväznosti na postupné aktualizovanie verzie pre počítačové operačné systémy.

Používatelia internetu sa najčastejšie stretávajú s vyskakovacím oknami alebo prvkami, ktoré nejdú tak ľahko zatvoriť.

Napríklad rôzne prekryvné prvky na stránke. To platí najmä pre mobilné reklamy. Tam používatelia omylom ťuknú na reklamu, hoci sa pokúšali reklamný prvok zatvoriť krížikom. Proti týmto praktikám Google bojuje už dlhšie.

Používa vlastné metriky na to, aby zistil, kedy používateľ na reklamu ťukol naschvál a kedy išlo o náhodu. Najmä podľa toho, či nové okno s cieľovou lokalitou reklamy zavrie alebo si ho nejaký čas pozrie.

Chrome 71 vás ochráni aj pred stránkami, ktoré sa nejakým spôsobom snažia zneužiť vaše telefónne číslo. Napríklad na to, aby ste z neho vykonali hovor alebo poslali SMS, ktorá bude potom spoplatnená vysokou tarifou.

Zdroj: TechSpot

Prečítajte si aj:

Zmeňte si motív prehliadača Google Chrome

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.