Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V USA sa do showroomov onedlho dostane Corolla Cross, nové subkompaktné SUV, dostupné s pohonom  všetkých  kolies (AWD). Americkí vodiči majú na výber z dvoch crossoverov na platforme TNGA-C a počet  SUV v sortimente japonskej značky na tomto trhu narastie na osem.  

Ponuka SUV-čiek Toyota na americkom trhu je naozaj impozantná.  Do júna ju tvorili štyri modely so samonosnou karosériou na platformách TNGA – kompaktná  Toyota C-HR, o čosi väčšia hybridná Venza, RAV4 v benzínovej, hybridnej a plug-in hybridnej verzii, ako aj benzínový a hybridný  Highlander. Túto ponuku doplnili tri terénne vozidlá na ráme – 4Runner, Sequoia a Land Cruiser V8, známy aj ako  Land Cruiser 200. Teraz sa k nim pridá ďalší model  – kompaktná Corolla Cross, spríbuznená s  Corollou, ale aj s  Toyotou C-HR, ktorá je postavená na tej istej platforme GA-C v modulovej architektúre TNGA.

Pohon všetkých kolies a 171 koní

Američania si môžu kúpiť Corollu Cross s pohonom na prednú nápravu alebo všetkých kolies. Automobil dostal benzínový motor Dynamic Force Engine s objemom 2,0 litra a výkonom 171 koní. Ide o  modernú jednotku vyvinutú v technológii  TNGA, ktorá sa vyznačuje modulárnosťou, výkonom a kompaktnými rozmermi.

Corolla Cross s pohonom všetkých kolies (AWD)  má nezávislé zavesenie predných a zadných kolies, verzia FWD dostala torzný nosník umiestnený vzadu.  Tým sa líši od  Toyoty C-HR, ktorá má vpredu vzpery MacPherson a vzadu viacprvkové zavesenie. Zároveň však môže Corolla Cross bez ohľadu na typ prenosu sily ťahať príves s hmotnosťou až 680 kg.

Verzia  AWD je vybavená systémom Dynamic Torque Control, ktorý dokáže presmerovať až  50 % energie dozadu, keď si to vyžaduje situácia na ceste, alebo v prípade potreby vypne zadný pohon.  Vďaka tomu si auto udržuje dobrú priľnavosť na klzkom aj mäkkom povrchu a znižuje spotrebu paliva.  

Bohatá výbava

Nový crossover je k dispozícii v troch úrovniach výbavy – L, LE a XLE. Štandardnou súčasťou sú LED svetlá vpredu aj vzadu a integrovaný zadný spojler. V základnej verzii dostane auto 17-palcové oceľové disky a v najvyššej verzii 18-palcové disky z ľahkej zliatiny. Interiér je podobný  Corolle, ktorú v USA ponúkajú ako sedan a hatchback. Môžu byť dodatočne vybavené skleným strešným oknom s elektrickým tienidlom, automatickou jedno- alebo dvojzónovou klimatizáciou, elektricky ovládaným sedadlom vodiča s bedrovým nastavením, vyhrievanými prednými sedadlami a elektricky ovládaným vekom batožinového priestoru.

Výbava  Corolly Cross na americkom trhu zahŕňa  7-palcový displej medzi budíkmi, 8-palcový dotykový displej na stredovej konzole a multimediálny systém s Apple CarPlay a Android Auto. USB porty sú k dispozícii rovnako vpredu aj vzadu, verzie LE a XLE majú aj bezdrôtovú nabíjačku na telefón. Voliteľný  multimediálny systém Audio Plus s funkciou Remote Connect a zvukovým systémom JBL s 9 reproduktormi spolupracuje s  Amazon Alexa. Corolla Cross je vo všetkých verziách vybavená bezpečnostnými systémami Toyota Safety Sense a STAR Safety System.

Toyota C-HR alebo Corolla Cross?

Keďže Corolla Cross je automobil rovnakého segmentu ako Toyota C-HR, vynára sa otázka, aký je rozdiel medzi týmito modelmi. Prvý rozdiel je viditeľný okamžite – samozrejme dizajn. Avantgardný vzhľad  Toyoty C-HR  nadchýňa mnohých zákazníkov, iných zasa menej. Pre tých druhých je určený tlmenejší, aj keď moderný model z rodiny Corolla.  

Corolla Cross je o čosi väčšia ako Toyota C-HR (439 cm vs. 446 cm), má výkonnejší motor a dostupný pohon všetkých kolies. Je pravda, že obe autá dostali 2,0-litrové benzínové jednotky, ale Toyota C-HR môže vyvinúť výkon 146 koní, zatiaľ čo  Corolla Cross 171 koní. Nový model  môže  ťahať príves do 680 kg.

Pre európskych čitateľov môže byť prekvapením, že ani jeden z dvoch modelov v USA neponúkajú ako hybrid. Ukázalo sa však, že v USA majú zákazníci odlišné očakávania a hybridný pohon je k dispozícii iba pre väčšie samonosné SUV –  počnúc modelom  Venza, cez  RAV4 až po Highlander. Neznamená to však, že  Corolla Cross vôbec nie je elektrifikovaná  – hybridný pohon 1.8 je k dispozícii  v Brazílii a ázijských krajinách.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.