Vďaka asistenčným jazdným technológiám Ford Co-Pilot360, ktorých úlohou je robiť jazdu intuitívnou a menej stresujúcou, sa nové SUV Ford Kuga stalo lídrom v hodnotení asistenčných jazdných systémov, ktoré organizácia Euro NCAP testovala vôbec prvýkrát.
Kuga v celkovom hodnotení predbehla vozidlá ako Tesla Model 3, Volvo V60 či Volkswagen Passat. Nezávislé testy preverili schopnosti technológií, ktoré tomuto SUV pri jazde pomáhajú automaticky udržiavať komfortný odstup od vozidiel vpredu, ostať v strede jazdného pruhu a udržiavať rýchlosť v predpismi stanovených limitoch.
Nový program Euro NCAP zameraný na asistenčné jazdné systémy hodnotí funkcie, ktoré vodičovi pomáhajú ovládať vozidlo, pričom plná zodpovednosť ostáva na vodičovi. Systémy pomáhajú rozpoznávať a reagovať na prekážky a rôzne situácie, čo vodiča zbavuje stresu a dodáva mu viac sebaistoty.
Ford Kuga získal v hodnotení účasti vodiča viac ako dvojnásobný počet bodov než Tesla Model 3 a v hodnotení kritických bezpečnostných systémov výrazne predstihol Volvo V60 aj Volkswagen Passat. V rámci dvojtýždňových testov sa navyše hodnotila účinnosť asistenčných technológií.
„Šoférovanie nám síce dáva slobodu a nezávislosť, no na dnešných rušných cestách to môže byť náročné a stresujúce. Preto sme vyvinuli technológie, ktoré vodičov čiastočne zbavujú námahy a pomáhajú im lepšie sa sústrediť na cestu. Veľmi sme sa snažili, aby bola jazda v modeli Kuga s asistenčnými jazdnými technológiami čo najviac intuitívna, prirodzená a pútavá tak, aby vodiči radi naplno využívali výhody všetkých dostupných technológií,“ povedal Stuart Southgate, riaditeľ oddelenia konštrukcie bezpečnostných systémov spoločnosti Ford of Europe.
Ford Kuga môže mať vo výbave adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, funkciou rozpoznávania značiek obmedzenia rýchlosti a funkciou udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu. Tieto systémy, využívajúce kombináciu radaru a kamery na monitorovanie priestoru a premávky pred vozidlom, dokážu automaticky regulovať rýchlosť podľa premávky a podľa rýchlostných limitov v mnohých jazdných situáciách.
Vďaka funkcii Stop & Go, dostupnej v modeli Kuga s osemstupňovou automatickou prevodovkou, dokáže adaptívny tempomat vozidlo úplne zastaviť, ak si to dopravná situácia vyžaduje, pričom môže využiť až 50 percent celkovej brzdnej sily. Ak zastavenie trvá kratšie než 3 sekundy, systém dokáže vozidlo zas uviesť do pohybu. Ak zastavenie trvá dlhšie než 3 sekundy, vodič môže dať pokyn na rozbehnutie stlačením tlačidla na volante alebo jemným zošliapnutím plynového pedála.
Funkcia rozpoznávania značiek obmedzenia rýchlosti dokáže regulovať rýchlosť jazdy podľa daných predpisov. Riadi sa pritom dopravnými značkami pri ceste a nad vozovkou v kombinácii s informáciami z palubného navigačného systému.
Technológia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu sleduje vodorovné značenie a svojimi jemnými, no znateľnými zásahmi do riadenia môže vodičovi pomáhať udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu vždy, keď je aktivovaný adaptívny tempomat. Ak systém zistí, že vodič nepôsobí na volant v dostatočnej miere, upozorní ho vizuálnymi a zvukovými signálmi. Systém pracuje až do rýchlosti 200 km/h.
„Ford Kuga dokazuje, že známka „dobrý“ nie je nedosiahnuteľná ani pre veľkoobjemové rodinné SUV. Ford v našom historicky prvom hodnotení asistenčných jazdných technológií naozaj zažiaril. Preukázal vysoké kvality vo všetkých oblastiach vrátane vyváženosti medzi účasťou vodiča a zasahovaním asistenčných systémov s robustnou podporou kritických bezpečnostných systémov,“ povedal Richard Schram, technický riaditeľ organizácie Euro NCAP.
V súpise moderných technológií vo výbave modelu Kuga sú aj systémy, ktoré pomáhajú predchádzať nehodám alebo zmierňovať ich následky, ako napríklad asistent mŕtvych uhlov a asistent prejazdu križovatkami (v oboch prípadoch ide o svetový debut). Nechýba ani prednárazový bezpečnostný systém s aktívnym brzdením.
Sofistikovaným technológiám vďačí Kuga aj za minuloročný zisk najvyššieho 5-hviezdičkového ohodnotenia v bezpečnostných testoch Euro NCAP.