Minulý rok debutoval v USA, teraz prichádza na európske trhy. V časoch popularity SUV-čiek, založených na samonosnej konštrukcii, je takéto luxusné terénne vozidlo skutočnou raritou. Aké zmeny urobili Japonci na novom aute?
Luxusný roadster dostal novú mriežku chladiča v charakteristickom tvare vretena a ostrejšie tvary LED svetlometov. Vďaka týmto zmenám auto viac zapadá do aktuálnej dizajnovej stratégie značky Lexus. Aktualizovaný bol aj zoznam dostupných lakov, ktorý v súčasnosti zahŕňa farby Sonic Titanium, White Pearl, Mercury Grey, Black, Starlight Black, Garnet Red, Fire Agate a Deep Blue.
Dizajnéri sa pohrali tiež s interiérom 7-miestneho auta. Novinkou je voliteľný dekor Dark Rose s červeným čalúnením na sedadlách a opierkach na ruky. Táto konfigurácia pribudla k už dostupným farebným vyhotoveniam interiéru Black, Sepia a Ecru. Nová je drevená povrchová úprava Grey Sapele spolu s hliníkovými detailami. Prepracovaný bol aj trojramenný volant a cestujúci na zadných sedadlách dostali dva ďalšie porty USB.
S technológiou do terénu
Nový Lexus GX 460 je plnokrvné terénne auto na podvozkovom ráme, vybavené pohonom 4×4. Najnovšia verzia modelu využíva množstvo systémov, ktoré uľahčujú jazdu v teréne. Jedným z nich je Multi-Terrain Select, ktorý umožňuje zvoliť jazdné režimy v teréne a reguluje nastavenie riadiacej elektroniky podľa zvoleného programu pre jednotlivé povrchy. Vozidlo má automatický systém pre jazdu v teréne Crawl Control, ktorý v náročných podmienkach automaticky akceleruje a brzdí a umožňuje vodičovi sústrediť sa výlučne na riadenie, pomáha prekonávať kopce a vyhýbať sa prekážkam.
Najnovší Lexus GX je vybavený aj systémom Multi-Terrain Monitor a Panoramic View Monitor, ktoré sú založené na externých kamerách. Kamerový systém Multi-Terrain Monitor ukazuje priestor pred, za a po stranách vozidla, a tak uľahčuje manévrovanie v náročnom teréne. Druhý umožňuje panoramatické zobrazovanie okolia vozidla a uľahčuje parkovanie. Lexus vybavil auto aj dodatočným systémom čistenia vzduchu – Cabin Clean Air Filter zachytáva peľ a chráni cestujúcich náchylných na alergie. Keď systém počas jazdy v meste zistí, že vzduch je silne znečistený, napríklad oxidmi dusíka alebo oxidom uhličitým, automaticky prepne klimatizačný okruh na interný. Okrem toho je schopný regulovať cirkuláciu vzduchu, aby zabezpečil v lete čo najlepšie chladenie a v zime zabránil roseniu okien.
Silák – utiahne tri tony
Pod kapotou vynoveného Lexusu GX 460 ostal osvedčený motor V8 s objemom 4,6 l. Motor s atmosférickým nasávaním má výkon 300 k a 438 Nm a poháňa všetky kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku. Krútiaci moment rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu stredový diferenciál Torsen. Vďaka týmto parametrom utiahne výkonný roadster príves s hmotnosťou takmer 3 tony.
Nový Lexus GX bude k dispozícii na východe Európy – v Rusku, Kazachstane, na Kaukaze a na Ukrajine. Na ruskom trhu sa jeho cena začína od 4 758 000 rubľov, čo je približne 61 700 eur.
Na Slovensku toto auto v ponuke síce nie je, ale v showroomoch japonskej značky je k dispozícii jeho bratranec – vlajkové SUV Lexusu, model RX, ktoré je k dispozícii v 5 miestnej alebo 7 miestnej verzii. Ak však niekto potrebuje skutočné terénne vozidlo, tak legenda Toyota Land Crusier určite nesklame.