- Mercedes-AMG GT2 bude dostupný v sezóne 2023
- Najsilnejšie homologizované vozidlo značky Mercedes-AMG určené na pretekársky šport pre zákazníkov
- Rozšírenie ponuky popri pretekárskych vozidlách GT3 a GT4
Značka Mercedes-AMG naďalej dôsledne rozširuje svoj program pretekárskeho športu pre zákazníkov: k flotile úspešných vozidiel GT3 a GT4 z Affalterbachu pribudne v sezóne 2023 aj model GT2. Nový Mercedes-AMG GT2 je najvýkonnejšie homologizované pretekárske vozidlo v dvanásťročnej histórii športového programu pre zákazníkov. Ako zvyčajne, GT2 ponúka extrémne vysokú úroveň bezpečnosti pretekárskych vozidiel AMG a súčasne prichádza s mnohými novými pretekárskymi technológiami. Variant GT2 tak prestavuje atraktívny celok, najmä pre ambicióznych amatérov. Predstavenie nového modelu značkou Mercedes-AMG znamená potvrdenie ambície na prevzatie vedúcej úlohy aj v medzinárodnom športe GT2.
Značka vysokovýkonných a športových vozidiel z Affalterbachu otvára s modelom Mercedes-AMG GT2 novú kapitolu v oblasti zákazníckeho športu. Pretekárske vozidlo zapĺňa medzeru medzi modelmi Mercedes-AMG GT3 a Mercedes-AMG GT4. Zatiaľ čo s modelom GT3 jazdia v rastúcej miere profesionáli a GT4 predstavuje spravidla vstup do sveta GT športu, model GT2 je primárne orientovaný na cieľovú skupinu vodičov-džentlmenov. Organizácia Stéphane Ratel (SRO) predstavila v roku 2020 reglement GT2, čím pre týchto vodičov vytvorila atraktívnu platformu so stále rastúcim počtom medzinárodných pretekárskych podujatí.
Výraznou charakteristikou nového Mercedes-AMG GT2 je jeho maximálny výkon: nový člen programu pretekárskeho športu pre zákazníkov sa s hodnotou 520 kW (707 k) dostal nad úroveň GT3 – vzhľadom na výkon aj na maximálnu rýchlosť. Zdrojom energie je 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s plochým kľukovým hriadeľom. Výkon sa prenáša pomocou sekvenčnej šesťstupňovej pretekárskej prevodovky s modifikovaným odstupňovaním. Rovnako ako na všetkých modeloch GT s koncepciou motor vpredu – prevodovka vzadu (usporiadanie transaxle) platí, že prevodovka je namontovaná na zadnej náprave a s motorom je spojená pomocou torznej rúry (Torque Tube) vyrobenej z uhlíkových vlákien. Podvozok je vybavený presne prispôsobiteľnými pretekárskymi tlmičmi, ako aj nastaviteľnými stabilizátormi.
Exteriér modelu Mercedes-AMG GT2 sa vyznačuje rovnako výrazným dizajnom ako ostatné vozidlá z Affalterbachu patriace do programu pretekárskeho športu pre zákazníkov: od širokej prednej časti s veľkými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu až po svalnatú zadnú časť je každý detail navrhnutý s ohľadom na výkon. Kapota motora vo vyhotovení z uhlíkových vlákien má veľký otvor na odvádzanie vzduchu a do blatníkov z uhlíkových vlákien na prednej náprave sú integrované takzvané odvetrávacie lamely, ktoré tiež ovplyvňujú aerodynamické vlastnosti.
Ďalším atraktívnym aerodynamickým prvkom modelu Mercedes-AMG GT2 je novovyvinuté zadné krídlo, ktorého výrazné uchytenie pripomína labutí krk. Veľké jednostupňové krídlo možno nastaviť do rôznych polôh a výrazne prispieva k presnosti ovládania vozidla. Ako býva zvykom pri vozidlách AMG z programu pretekárskeho športu pre zákazníkov, variant GT2 sa vyznačuje aj spoľahlivými jazdnými vlastnosťami. To znamená, že aj menej trénované vodičky a vodiči si rýchlo dokážu vybudovať dôveru k vozidlu. Dôležitou novinkou zameranou na pretekárske využitie vozidla je systém upevnenia kolies: Mercedes-AMG GT2 využíva inovatívny systém centrálnej matice kolesa. Pri zastávkach v boxoch to umožní ešte rýchlejšiu a spoľahlivejšiu výmenu kovaných 18-palcových kolies AMG z ľahkej zliatiny.
V kokpite Mercedes-AMG GT2 prevláda funkčná pretekárska ergonómia. Inováciou v centrálnom zornom poli vodiča je najnovšia generácia digitálnej zobrazovacej jednotky (DDU). Plnoprogramovateľný zobrazovací systém má grafický displej s vysokým rozlíšením. To umožňuje jeho intuitívne ovládanie s užívateľsky nenáručnou obsluhou. Ďalším exkluzívnym prvkom je nový multifunkčný volant, ktorý značka Mercedes-AMG vyvinula spolu s odborníkmi na simulovanie pretekov zo spoločnosti Cube Controls. Prináša novú úroveň ergonómie, funkčnosti a ovládania.
S cieľom optimálnej ochrany cestujúcich bola pre Mercedes-AMG GT2 aplikovaná pokroková bezpečnostná koncepcia, ktorá sa využíva aj v modeloch GT3 a GT4. Jej súčasťou sú okrem iného aj špecifické asistenčné systémy určené pre motoristický šport, napríklad v širokom rozsahu nastaviteľné riadenie trakcie alebo najnovšia generácia systému ABS určeného pre motoristický šport. Interiér vozidla je chránený oceľovou klietkou na ochranu pri prevrátení, ktorá je priskrutkovaná k hliníkovej karosérii s priestorovou rámovou konštrukciou. Bezpečnostná bunka priestoru vodiča, ktorá je vyrobená z uhlíkových vlákien, má 6-bodový bezpečnostný pás a individuálne prispôsobiteľnú ergonomickú penovú výplň sedadla. Bohatú bezpečnostnú výbavu vozidla Mercedes-AMG GT2 dopĺňajú bezpečnostné siete, vyslobodzovací prielez v streche, bezpečnostná nádrž z uhlíkových vlákien a výkonné hasiace zariadenie určené pre motoristický šport.
Zákaznícke tímy získajú kompletne prepracované a vyladené vozidlo Mercedes-AMG GT2. Nové vozidlo bude v nasledujúcich týždňoch podrobené ďalšiemu rozsiahlemu testovaniu, okrem iného aj na pretekárskych tratiach nasledujúcej sezóny európskeho seriálu GT2. Okrem rôznych testovacích pretekov sa plánuje aj testovanie trvalého zaťaženia v podmienkach automobilových pretekov. Tímy, ktoré sa rozhodnú pre model Mercedes-AMG GT2, budú mať plnú podporu celosvetového programu pretekárskeho športu pre zákazníkov značky Mercedes-AMG. O technickú podporu sa rovnako ako pri modeloch GT3 a GT4 postará tím odborníkov na motoristický šport zo spoločnosti HWA AG. Spoločnosť HWA AG v pozícii vývojového a výrobného partnera spoločnosti Mercedes-AMG vykonáva celú údržbu a všetky revízie. Uvedenie modelu Mercedes-AMG GT2 na trh sa uskutoční v priebehu motoristickej sezóny 2023.
„Mercedes-AMG GT2 je ďalším míľnikom v našom programe pretekárskeho športu pre zákazníkov. Ním opäť demonštrujeme našu oddanosť pretekom GT a svoju angažovanosť ďalej rozširujeme vstupom do nového segmentu pretekov GT. V situácii, keď sa sektor GT3 stále viac profesionalizuje a sektor GT4 je etablovaný ako vstupná kategória, prinášame spolu s modelom Mercedes-AMG GT2 nové možnosti. Tým oslovujeme rozšírený okruh zákazníkov a aj v sektore GT2 ponúkame záujemcom vysokú kvalitu a komplexnú podporu v rámci nášho programu pretekárskeho športu pre zákazníkov. Pretekárske seriály pre túto kategóriu vozidiel za posledné dva roky výrazne zvýšili svoj rozsah aj význam. V tomto dynamicky sa rozvíjajúcom trhovom prostredí uvádzame na trh veľmi atraktívny balík Mercedes-AMG GT2, čím opäť demonštrujeme výkonnosť našej značky.“ Christoph Sagemüller, vedúci motoristického športu Mercedes-AMG
„Mercedes-AMG GT2 reprezentuje celú našu skúsenosť, ktorú sme postupne získavali počas predchádzajúcich rokov pri našich úspešných účastiach na pretekárskych podujatiach pre zákazníkov. Okrem osvedčených funkcií modelov GT3 a GT4 sme implementovali aj úplne nové pretekárske technológie, ktoré boli vyvinuté špeciálne pre model GT2. Výsledkom je najvýkonnejšie homologizované pretekárske vozidlo, aké sme doposiaľ vyrobili. Mercedes-AMG GT2 sa posúva do nového rýchlostného pásma. Zároveň sa nám podarilo zabezpečiť, že aj vodiči-džentlmeni, ktorí sa len sporadicky zúčastňujú pretekov, dokážu vždy suverénne a bezpečne ovládať obrovský výkon tohto vozidla. Som veľmi rád, že aj v tomto rozvíjajúcom sa segmente môžeme teraz zákazníckym tímom ponúknuť špičkový produkt v kombinácii s najvyššou úrovňou podporných služieb.“ Stefan Wendl, vedúci oddelenia Mercedes-AMG Customer Racing
Nový Mercedes-AMG GT2 – prehľad:
Motor | 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s plochým kľukovým hriadeľom |
Zdvihový objem | 3 982 cm3 |
Výkon | do 520 kW (707 k) [1] |
Max. krútiaci moment | do 800 Nm [1] |
Náhon | koncepcia motor vpredu – prevodovka vzadu: motor vpredu, prevodovka na zadnej náprave, spájacím prvkom je torzná rúra |
Prevodovka | sekvenčná 6-stupňová pretekárska prevodovka AMG s mechanickým (nastaviteľným) zverným diferenciálom a horčíkovou skriňou, ako aj radiacimi páčkami na volante; pneumaticky ovládaná |
Karoséria | hliníkový priestorový rám; klietka na ochranu pri prevrátení z vysokopevnej ocele |
Bezpečnosť | bezpečnostná bunka priestoru vodiča z uhlíkových vlákien podľa najnovšej normy FIA, individuálne prispôsobiteľná penová výplň sedadiel a integrované opierky hlavy, ako aj vyslobodzovací prielez v streche; výkonný hasiaci systém pochádzajúci z motoristického športu |
Podvozok | hliníková náprava vpredu a vzadu so zavesením s dvomi priečnymi ramenami; športové tlmiče pruženia s nastaviteľným ťažným a tlačným stupňom, nastaviteľné stabilizátory |
Aerodynamika | zadné krídlo nastaviteľné v širokom rozsahu |
Elektronika | elektrická sústava pochádzajúca z motoristického športu, s riadením momentu; optimalizované asistenčné systémy: systém riadenia trakcie AMG (AMG TRACTION CONTROL), v širokom rozsahu nastaviteľný systém ABS najnovšej generácie, pochádzajúci z pretekárskeho športu, elektrická sústava pochádzajúca z motoristického športu, s nenáročnou údržbou a dlhou životnosťou |
Riadenie | Elektromechanické servoriadenie |
Brzdy | pretekárska brzdová sústava s nastaviteľným systémom ABS; nastavenie rozloženia brzdného účinku pomocou vyvažovacích ramien, odvetrávané brzdové kotúče z kompozitného materiálu so špeciálnym vedením chladiaceho vzduchu; vpredu 6-piestikové, vzadu 4-piestikové brzdové strmene; priemer brzdových kotúčov vpredu 395 mm/vzadu 355 mm |
Kolesá | kované disky AMG z ľahkej zliatiny, s centrálnou maticou, vpredu: 12×18“, vzadu: 13×18“ |
Pneumatiky | vpredu: 325/660-18 slick/vzadu: 325/705-18 slick |
Hmotnosť | < 1 400 kg vrátane klimatizácie |
Objem palivovej nádrže | 120 l (bezpečnostná nádrž pochádzajúca z motoristického športu) |
[1] V závislosti od zaradenia BoP.