Značka PEUGEOT pokračuje v príbehu svojho best-sellera a už dnes predstavuje nový PEUGEOT 308.
Jeho štýl zvýrazňuje vertikálna maska chladiča, ktorej dominuje znak leva, elegantne tvarovaná kapota a svetelný podpis s LED diódami na všetkých úrovniach výbavy.
PEUGEOT i-Cockpit je obohatený o kapacitný dotykový displej s 3D online navigáciou, ktorá optimalizuje rýchlosť prístupu k funkciám a má novú grafiku.
Nový PEUGEOT 308 je vybavený všetkými systémami pomoci pri riadení tak ako ich už poznáme z nového SUV PEUGEOT 3008.
Naviac dynamické vlastnosti nového PEUGEOT 308 zdôrazňuje v segmente zriedkavá nová 8-stupňová automatická prevodovka spojená s dieselovým motorom Diesel BlueHDi 180 S&S alebo s revolučným motorom Diesel 130k. PEUGEOT vďaka týmto novým účinným motorom s novým systémom znižovania emisií benzínových aj dieselových motorov predbieha zavedenie budúcej emisnej normy EURO6.c.
Elegantný a plynulý dizajn
Elegantný nový PEUGEOT 308 ponúka vyvážené proporcie na hatchbacku, ako aj vo verzii SW. Jeho expresívny štýl je spoločný pre všetkých šesť úrovní výbavy: Access, Active, GT Line, GT, GTi. Línie, ktoré presne kopírujú mechaniku, vyžarujú robustnosť a dynamiku.
Nová kapota s ostrými líniami je zakončená vertikálnou maskou chladiča. V nej je umiestnené logo značky.“ Lev“ je v strede a názov PEUGEOT sa nachádza v hornej lište. Svetelný podpis s LED diódami vo svetlometoch dodáva novému PEUGEOT308 pohľad šelmy. Veľmi dynamický nárazník podčiarkuje energický charakter vozidla. Jeho tri veľkorysé otvory v spodnej časti zabezpečujú účinné chladenie motora. Do bočných výklenkov sú zabudované hmlové svetlá.
Zadné svetlá tvoria tri pazúry – typický svetelný podpis značky.
Nový PEUGEOT 308 si vďaka krátkym predným a zadným previsom zachováva vynikajúcu ovládateľnosť.
Systémy pomoci pri riadení a konektivita
Nový PEUGEOT 308 završuje ponuku pomoci pri riadení s 8 systémami poslednej generácie vrátane Automatického núdzového brzdenia (Active Safety Brake) alebo Aktívneho upozornenia na neželané opustenie jazdného pruhu (Active Lane Departure Warning). Ide o prvé vozidlo v skupine PSA s adaptívnym tempomatom s funkciou STOP pri automatickej prevodovke BVA a s funkciou 30km/ h pri manuálnej prevodovke BVM.
Nový PEUGEOT 308 je pre ľahšie parkovanie vybavený systémom Visiopark 1 so zadnou kamerou so 180° zorným uhlom a funkciou Park Assist. Ten dokáže premerať voľné parkovacie miesto a počas parkovania ovláda volant namiesto vodiča.
Veľa vodičov očakáva, že vo vozidle ostanú pripojení na internet. i-Cockpit nového Peugeotu 308 ponúka funkciu Mirror Screen, ktorá umožňuje duplikovať displej smartfónu na dotykový displej vo vozidle. Tento systém triple play je kompatibilný s protokolmi Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay. Nová 3D navigácia ponúka funkciu hlasového ovládania. Rýchlo reagujúca navigácia s pripojením na TomTom Traffic umožňuje optimalizovať trasy podľa aktuálnej dopravnej situácie.
Účinné a nové pohonné jednotky
Dieselový motor BlueHDi 180 S&S, ktorý je exkluzívne dostupný len v novom PEUGEOT 308 GT, je teraz spojený s automatickou prevodovkou EAT8 novej generácie. Tato nová prevodovka, vyvinutá v spolupráci s japonským výrobcom Aisin, radí osem prevodových stupňov lineárne a veľmi reaktívne. Umožňuje spustiť systém Stop&Start už od 20 km/hod. Tento výkonný a účinný motor očarí zákazníkov túžiacich po intenzívnych zážitkoch za volantom.
PEUGEOT je jedna z prvých značiek, ktorá v predstihu spĺňa emisnú normu EURO6.c. Tento predstih je súčasťou transparentného postupu skupiny PSA, ktorá svojim zákazníkom umožňuje prístup k nezávislému a certifikovanému meraniu spotreby v reálnej prevádzke.
Od septembra 2018 emisie v reálnej prevádzke (Real Driving Emissions RDE) nebudú môcť prekročiť homologované hodnoty o viac ako 2,1 násobok.
Nový PEUGEOT 308 ponúka nové stále účinnejšie benzínové a dieselové motory. Vodiči majú k dispozícii uznávané dynamické vlastnosti a nízku spotrebu paliva.
Troj-valcový benzínový motor prešiel výrazným zlepšením. Emisie sú spracovávané pri zdroji a pri výfuku, čo zaručuje ešte účinnejšie zníženie znečistenia ovzdušia aj spotreby. Motor PureTech 130 S&S má zlepšené spaľovanie vďaka presnejšiemu riadeniu vstrekovania. Plyny prechádzajú cez katalyzátor a filter pevných častíc s pasívnou regeneráciou (Gasoline Particle Filter). Výkon tohto motora je vylepšený novou šesť-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Čo sa týka dieselových motorov, nový PEUGEOT 308 je prvé vozidlo skupiny PSA, ktoré je vybavené novým motorom BlueHDi 130 S&S. Tento štvor-valcový motor tiež spracováva emisie pri zdroji a pri výfuku. Účinnosť spaľovania je zlepšená patentovanou špecifickou geometriou spalovacích komôr. Tento postup preukázal svoju účinnosť počas pretekov 24 hodín v Le Mans. Systém selektívnej katalytickej redukcie SCR (Selective Catalytic Reduction) má opäť o niečo vyššiu účinnosť. Je umiestnený čo najbližšie k motoru pre rýchlejší nábeh systému následného spracovania výfukových plynov.