V tomto prípade ide o športové hybridné auto, pričom dojazd na čistú elektrinu je podľa výrobcu 64 km.
Existuje aj ako kombi pod označením 508 SW. Pohon môže byť hybrid alebo dieselový motor. Peugeot 508 predstavuje FastBack, ktorý kombinuje čisté línie s bezrámovými oknami. Nové 18-palcové disky EPHERRA umocňujú aerodynamické podanie auta.
Rozmery auta sú: na dĺžku 4750 mm, šírka je 1895 mm a výška 1403 mm. Prevádzková hmotnosť vozidla je 1868 kg. Štandardný objem batožinového priestoru je 487 litrov, po sklopení operadiel pre cestujúcich vzadu sa zväčší na 1537 litrov.
Dizajn
Na dizajne auta sa podpísalo nové logo automobilky, tri levie drápy v svetlometoch aj v zadných svetlách. Vpredu sú matrixové LED svetlá, vzadu 3D Full LED svetlá.
Na prvý pohľad sa Peugeot 508 vyznačuje nízko položenou karosériou inšpirovanou modelmi kupé. Vozidlo má adaptívny podvozok, posádka ocení elektrické masážne sedadlá. Vpredu je centrálny dotykový 10-palcový displej s tlačidlami pripomínajúcimi klávesy na klavíri. Prístrojový panel predstavuje 12,3.palcový LED displej.
Podpora je pre bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto. Disky sú 17-palcové zliatinové, MERION + súprava na opravu defektu. Vo výbave sme ešte mali elektrické strešné okno s roletou plus vyhrievanie čelného skla v mieste pod stieračmi.
Spotreba a čisto elektrická jazda
Kombinovaná spotreba Peugeot 508 je len 1,2 litra/100 km, to platí pre prvých 100 km, keď je batéria naplno nabitá. Potom je to vyššia spotreba, niekde okolo 6,5 litra/100 km. Lithium-ion batéria je uschovaná pod zadnými sedadlami, jej kapacita je 12,4 kWh.
Pri našom teste sme na čistú elektrinu prešli s testovaným vozidlom okolo 50 km, čo je stále veľmi dobrá hodnota. V elektrickom režime je maximálna rýchlosť 135 km/h.
Nabíjanie
Nabíjanie na 230 V nabíjačke trvalo prakticky celú noc, nabíjali sme na 10 A zásuvke. Pri nabíjaní na Wallboxe 16 A je doba nabitia batérie 3,5 hodiny, to sa vyplatí, ak máte takúto možnosť napr. v práci. Tieto údaje platia pre dodanú zabudovanú nabíjačku s výkonom 3,7 kW. S voliteľnou 7,4 kW nabíjačkou je nabíjanie cez Wallbox hotové za 1 hodinu a 40 minút. Mobilná aplikácia My Peugeot vám pritom ukáže, ako je to so stavom nabíjania.
Výkon motora je 130 kW alebo 180 koní, ide o kombináciu benzín a elektrina a je tu aj automatická 8-stupňová prevodovka. Objem motora je 1598 cm3, krútiaci moment 360 Nm. Farba karosérie testovacieho auta bola sivá TITANE.
Ďalšia výbava
Vo výbave je 6 airbagov (predné, bočné a hlavové), elektrická parkovacia brzda s podporou rozbehu do kopca, systém automatického núdzového brzdenia, akustické a vizuálne upozornenie na blížiacu sa prekážku, aktívna výstraha pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, pokročilý systém rozpoznávania rýchlostných dopravných značiek a odporúčanie rýchlosti a systém sledovania mŕtveho uhla.
Tiež je tu systém sledovania pozornosti vodiča prostredníctvom kamery v čelnom skle a sledovania pohybov volantu, ďalej dažďový senzor, automatické rozsvietenie svetiel, vnútorné elektrochrómatické spätné zrkadlo a funkcia Follow me home. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat či obmedzovač rýchlosti.
Cena vozidla: 49 590 eur, Predĺžená záruka Optiway na 6 rokov/100 000 km
Zdroje: vlastné
Prečítajte si tiež