Pohonná jednotka Full Hybrid E-Tech s výkonom 200 k bola optimalizovaná tak, aby poskytovala ešte konzistentnejší výkon vo všetkých vozidlách značky, Vyskúšali sme si ho pri vozidle Renault Espace.

Lepšia akcelerácia
Nový softvér pre automatickú prevodovku typu „dogbox“ prináša responzívnejšiu jazdu bez oneskorenia pri prudkom zošliapnutí plynu (kick-down) alebo akcelerácii. Vďaka tomu je jazda plynulejšia, dynamickejšia a príjemnejšia, najmä pri akcelerácii v rozmedzí od 40 do 80 km/h.

Pohonná jednotka
Pohonná jednotka Full Hybrid E-Tech s výkonom 200 k pozostáva z 3-valcového preplňovaného benzínového motora s objemom 1,2 litra, s výkonom 130 k (96 kW) a krútiacim momentom 205 Nm a dvoch elektromotorov.

- Hlavný elektromotor má výkon 50 kW (70 k a 205 Nm) a je napájaný lítium-iónovou batériou s kapacitou 2 kWh/400 V. Tento motor slúži na elektrickú jazdu.
- Sekundárny elektromotor alebo vysokonapäťový štartér-generátor (HSG) poskytuje výkon 25 k a krútiaci moment 50 Nm. Tento motor štartuje spaľovací motor a riadi radenie prevodových stupňov.

Efektivita a komfort
Nový Renault Espace prináša modernizovaný dizajn, nové technologické prvky, vylepšenú zvukovú izoláciu a prepracovanú pohonnú jednotku Full Hybrid E-Tech pre plynulejšie zrýchlenie. Renault Espace je tak vozidlo na dlhé cesty s priestrannosťou a modularitou, pričom zdokonaľuje svoju technologickú úroveň a úroveň komfortu. Kapacita batožinového priestoru je až 943 litrov v 5-miestnej verzii.

Automatické rozpoznávanie vodiča
Nový Espace sme testovali v zaujímavej farbe Baltic Blue-Grey. V kabíne ponúka systém automatického rozpoznávania vodiča pomocou kamery v prednom stĺpiku. Nový Espace zvyšuje komfort vďaka novým, ergonomickejšie tvarovaným predným sedadlám s lepšou bočnou a ramennou oporou, novým možnostiam čalúnenia vo svetlosivej alebo čiernej TEP a vylepšenému odhlučneniu.

Lepšie odhlučnenie
Značné úsilie bolo venované zlepšeniu akustiky. Nový Espace znižuje aerodynamický hluk vďaka hrubším trojvrstvovým laminovaným predným sklám, novým základniam a krytom zrkadiel a novým tesneniam dverí. Zároveň bola pohonná jednotka vylepšená novým krytom, úchytmi motora a zavesením výfukového systému, aby sa zlepšil akustický komfort a znížili vibrácie. Tieto technické vylepšenia znížili aeroakustický hluk aj hluk pohonnej jednotky na polovicu.

Polohovateľná zadná lavica
Nový Espace je dostupný ako 5- alebo 7-miestny, zadná lavica je posuvná o 22 cm a sklápateľná je v štyroch polohách (25°/27°/29°/31°). Ponúka stále objem batožinového priestoru od 692 litrov do 2 224 litrov v 5-miestnej verzii. Nový Espace získava aj stmavovaciu strechu Solarbay v ponuke Renault s plochou takmer 2 m².

Udávaná spotreba
Spotreba paliva je podľa WLTP 4,8 l/100 km a 108 g CO²/km, čo umožňuje dojazd až 1 100 kilometrov bez nutnosti nabíjania. Platforma CMF-CD prináša to najlepšie z technológií Renault: viacprvkovú zadnú nápravu v kombinácii so systémom riadenia všetkých štyroch kolies 4Control Advanced pre vyššiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach a jednoduchšie manévrovanie pri nízkych rýchlostiach. Ďalej sú tu svetlomety Matrix LED Vision pre optimálne osvetlenie vozovky, head-up displej premietajúci informácie priamo na čelné sklo, 32 asistenčných systémov vrátane autonómneho riadenia úrovne 2 a spomenutý inovatívny systém rozpoznávania vodiča.

Uvádzame aj ceny nového Espace

Prečítajte si tiež
Renault Symbioz prichádza s vyšším výkonom a nižšou spotrebou. Ako je to možné? | TOUCHIT