Čo by ste povedali, ak by hry ponúkli prakticky nekonečné rozlíšenie textúr?

NVIDIA si patentovala technológiu, ktorá môže výrazne zmeniť zážitok z hrania hier. A to nielen z nových titulov, ale aj z tých starých – za predpokladu, že by sa pri ich vývoji použilo tzv. „Infinite resolution„. Tento názov v preklade znamená nekonečné rozlíšenie a výborne definuje aj podstatu samotnej technológie.

Dnešné hry sa vyvíjajú takým spôsobom, že vývojári prispôsobujú rozlíšenie textúr aktuálnym štandardom rozlíšenia monitorov. V praxi to znamená, že pre každý objekt v hre je vytvorená textúra a tá je dostupná vo viacerých verziách pre jednotlivé rozlíšenia a tiež aj pre jednotlivé nastavenia kvality. Nevýhoda tohto prístupu spočíva v tom, že dnešné hry sú kvôli tomu veľmi veľké, čo sa veľkosti v GB týka a že majú určitú hranicu z hľadiska maximálneho rozlíšenia.

Pri dnešných hrách vám obmedzenie maximálneho rozlíšenia asi nebude prekážať, avšak pokiaľ by ste si chceli zahrať staré Diablo 2, ktoré bolo navrhnuté pre rozlíšenie 1024 × 768, vizuály tejto hry by na moderných veľkých monitoroch s vysokým rozlíšením vyzerali zle. Riešením však môže byť nová patentovaná technológia firmy NVIDIA.

Technológia s názvom nekonečné rozlíšenie a funguje podobne ako vektorová grafika. V praxi to znamená, že vývojári pri použití tejto technológie nebudú musieť manuálne pripravovať všetky textúry pre jednotlivé rozlíšenia, ale iba zadefinujú informácie, ktoré sú potrebné pre ich generovanie. Textúry sa následne budú vytvárať v reálnom čase počas hrania a to podľa potreby aktuálneho rozlíšenia.

Vízia nekonečného rozlíšenia je určite lákavá, problémom je niekoľko nezodpovedaných otázok, ktoré súvisia s nárokmi na hardvér a prípadnými obmedzeniami či nedostatkami. Tiež nie je známe, či je technológia ideálna pre všetky typy hier alebo iba pre niektoré kategórie aplikácií. A nezodpovedaná zostáva aj otázka, kedy sa s novou technológiou stretneme v praxi.

Zdroj: Digital Trends

Prečítajte si aj:

CES 2018: S GeForce NOW si teraz môžete vyskúšať cloudové hranie zadarmo

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.