Počet zákazníkov skupiny O2 medziročne v prvom polroku vzrástol o takmer 4%. Výnosy skupiny vzrástli v sledovanom období o 9%, EBITDA o 13%. Za medziročným nárastom výnosov je najmä zvýšený záujem o fakturované služby, ale aj výnosy z hardvéru.
Výnosy skupiny O2 na Slovensku, ktorá zahŕňa aj výsledky spoločnosti O2 Business Services, dosiahli v prvej polovici roka 150 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 9%. Počet zákazníkov operátora O2 narástol v sledovanom období medziročne takmer o 4% na 2,24 mil. Zisk skupiny O2 pred úrokmi a zdanením (EBITDA) v sledovanom období dosiahol takmer 66 mil. eur.
„Silný nárast výnosov skupiny O2 v prvej polovici roka je výsledkom najmä zvýšeného záujmu o O2 SMART Paušály. Rovnako v sledovanom období rástli aj výnosy z predaja zariadení,“ uviedol generálny riaditeľ O2 Igor Tóth. Ako ďalej pokračoval: „v druhom štvrťroku sme boli viditeľní nielen prostredníctvom našej vylepšenej ponuky, ale aj v silných názorových témach. V máji sme odštartovali iniciatívu s cieľom zvýšiť informačnú gramotnosť na internete, ktorá mala za cieľ upozorniť, aby ľudia zdieľali s rozumom. Pomohli sme si ako prví aj deepfake videom ako názornou ukážkou toho, že nie všetko, čo na prvý pohľad pôsobí dôveryhodne je aj skutočne pravda. Rovnako sme sa zamerali aj na boj proti obťažovaniu zákazníkov nevyžiadanými volaniami za účelom predaja cez telefón. V rámci našej iniciatívy sme vytvorili register Nevolajtemi.sk, v ktorom si majitelia mobilných čísel môžu nielen overiť, kto im volal, ale takýto hovor aj nahlásiť na preverenie príslušnému úradu.“
Prehľad prevádzkových ukazovateľov
Zákaznícka báza sa v úvode roka oproti sledovanému obdobiu predchádzajúceho roka zvýšila o takmer 4 % na 2,24 mil. Opäť rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorí z celkovej zákazníckej bázy tvorili už takmer 69%. Najvýraznejšie však rástol segment M2M SIM kariet. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v prvom polroku výšku 11 eur.
Konsolidované výsledky skupiny O2 SK | H1/2021 | H1/2020 | Zmena |
Výnosy (v mil. eur) | 150 | 138 | 9% |
EBITDA (v mil. eur) | 66 | 58 | 13% |
Aktívne SIM karty (v tis.)* | 2 236 | 2 157 | 4% |
Podiel zákazníkov fakturovaných služieb (v %) | 68,7 | 66,7 | 2 p.b. |
*Údaj zahŕňa aj viac ako 468 tis. M2M SIM kariet k 30. júnu 2021
Prehľad udalostí v 1 polroku 2021
O2 od februára zmenilo ponuku obľúbených služieb Internet na doma aj O2 TV. Zároveň O2 predstavilo ponuku O2 Spolu na supervýhodné získanie domáceho internetu pre zákazníkov s paušálom. Čím viac paušálov si zákazníci spoja v jednom fakturačnom profile, tým väčšiu zľavu z ceny služby Internet na Doma získajú. Už s tromi paušálmi tak môžu získať Biely alebo Modrý Internet na doma so 100% zľavou. Nielen dočasne, ale každý mesiac.
O2 od februára zmenilo ponuku služby O2 TV, ktorá je po novom jednoduchšia, atraktívnejšia a zároveň využiteľná bez ohľadu na to, či má zákazník O2 Internet na doma alebo nie. Jej využívanie je možné s akýmkoľvek poskytovateľom internetu a aktivovanie k akémukoľvek O2 programu na faktúru. Zákazníci ju môžu sledovať v televízii, v notebooku, mobile či iných zariadeniach. Zákazník môže službu využiť so zariadením od O2 ako aj bez neho, keďže sledovanie na Smart TV alebo inom zariadením s operačným systémom Tizen alebo Android TV cez aplikáciu O2 TV SK nevyžaduje využitie set top boxu.
O2 si aj na tohtoročný valentínsky sviatok pripravilo niečo špeciálne. Od 8. februára až do 21. februára mohli zákazníci vybraných paušálov získať dve Xiaomi zariadenia za cenu jedného. Zákazník tak mohol za cenu smartfónu Xiaomi Mi 10T Pro získať aj Xiaomi Redmi 9C alebo ku kúpe Xiaomi Redmi Note 9 Pro mu O2 pribalilo aj Xiaomi Redmi 9A.
O2 vo februári ukončilo niekoľkomesačný proces výberu dodávateľa sietí novej generácie a za partnera pri ich budovaní si zvolilo spoločnosť Ericsson. Dôkladné výberové konanie za účasti všetkých relevantných hráčov preverilo možnosti dodávateľov aj v praktických testoch, keď ešte v októbri 2020 O2 sprístupnilo 5G sieť v štyroch vybraných častiach Bratislavy aj verejnosti.
O2 je prvým mobilným operátorom na Slovensku, ktorý umožňuje of februára zákazníkom komunikovať so zákazníckou linkou cez WhatsApp. Zákazníkom tak šetrí čas, pretože môžu v konverzácii odpovedať vtedy, keď sa im to najviac hodí, pričom žiadna správa sa nestratí.
O2 sa vo februári stalo jedným zo zakladajúcich členov Koalície firiem za duševné zdravie, ktorého cieľom je pod záštitou Ligy za duševné zdravie združiť firmy, ktoré sa snažia vytvoriť bezpečné prostredie, v ktorom je téma duševného zdravia zamestnancov bežnou súčasťou života.
Férová nadácia O2 sa rozhodla aj v tomto roku podporiť v marci projekt stalosato.sk neziskovej organizácie IPčko, ktorý bol spustený ešte minulý rok vo februári. Projekt bol nevyhnutnou a okamžitou reakciou na premiéru dokumentárneho filmu V síti, ktorý ukázal nástrahy, ktoré na deti číhajú vo svete internetu.
O2 od apríla zmenilo štruktúru oddelení predaja a marketingu. Komerčný úsek vznikol spojením Úseku predaja a služieb zákazníkom a všetkých častí Úseku marketingu, okrem oddelenia Marketingovej komunikácie. Nový Úsek Značky a Komunikácie vznikol spojením oddelení Marketingovej komunikácie a Korporátnej komunikácie. Zmeny majú za cieľ ešte viac sa priblížiť zákazníkovi.
O2 od 20. apríla rozšírilo výber zákaznícky veľmi obľúbených aplikácií v rámci O2 SMART Paušálov. Zákazníci si môžu okrem iného vybrať aj 3 nové prémiové aplikácie, a to Voyo, .týždeň alebo Aktuality.sk. Zároveň O2 natrvalo zvyšuje objem dát v plnej rýchlosti pre Platinový O2 Internet na doma.
Od 20. apríla môžu zákazníci Radosti volať svojim blízkym bez obmedzení cez služby VoLTE aj VoWiFi. Tieto sa automaticky poskytujú každému zákazníkovi. Ak má zákazník kompatibilné zariadenie, môže služby využívať, stačí, ak má tieto funkcie povolené v mobilnom zariadení. Zároveň majú zákazníci Radosti po novom možnosť mať aktivovaných aj viac SIM kariet na jedno rodné číslo.
O2 koncom apríla vyzvalo na dodržiavanie férových praktík v oblasti nevyžiadaných predajných hovorov. Operátor sa zasadzuje za transparentné a systematické riešenie témy priameho marketingu, medzi ktorý patria nevyžiadané telefonické hovory s cieľom marketingovej ponuky. Podľa prieskumu O2 z decembra minulého roka, zákazníkom telekomunikačných služieb prekážajú nevyžiadané telefonáty z neznámych čísel.
O2 chce poraziť hoaxy a vrátiť rozum na internet, pričom ako prvé použilo vo svojej májovej kampani deepfake video. Kampaň odštartovala na webe TV Markíza falošným videom s moderátorkou Zlaticou Švajdovou Puškárovou. Jej tvár, mimika a hlas však nevzišli z nakrúcania, ale sa ich naučila verne napodobniť umelá inteligencia na základe množstva videozáznamov Televíznych novín. O2 sa tak zameralo na výskyt hoaxov, dezinformácií a konšpiračných teórií na internete a upozorňuje na potrebu overovania si informácií. V súvislosti s touto kampaňou vypísala Férová nadácia O2 verejnú výzvu a hľadá digitálne vzdelávacie projekty, platformy a iniciatívy pôsobiace v oblasti mediálnej gramotnosti a formovania kritického myslenia detí, mladých a ich učiteľov. Taktiež podporí projekty zamerané na kultiváciu informačného priestoru, vyvracanie hoaxov, publikovanie overených informácií a potláčanie nenávistných prejavov. Na tento grant vyčlenila nadácia 60 tis. eur.
O2 chce bojovať proti nevyžiadaným volaniam, koncom mája preto predstavilo vlastný register a iniciatívu Nevolajtemi.sk. Register Nevolajtemi.sk slúži každému, kto si chce overiť neznáme číslo, ktoré mu volalo. Rovnako však slúži aj tým, ktorí nechcú ostať len pri overení volania z neznámeho čísla, ale podozrivý hovor v zmysle legislatívy chcú nahlásiť Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, ktorý by mal následne preveriť konanie konkrétnej firmy a v prípade porušenia legislatívy vyvodiť sankcie.
Radosť prichádza od júna ešte bližšie k zákazníkom a získať ju môžu už aj v kamenných predajniach vybraných partnerov. SIM kartu Radosti si už môžu zákazníci kúpiť za jediné „euríčko“ v trafikách, či na čerpacích staniciach a následne si svojho digitálneho operátor aktivovať v aplikácii v mobile.
O2 v spolupráci s O2 Športovou akadémiou Mateja Tótha počas pandémie koronavírusu prišlo s dvoma sériami inštruktážnych videí pod názvom Telesná na doma. Ich cieľom bolo reagovať na vzniknutú situáciu, v dôsledku ktorej deti ostali odrezané nielen od škôl, ale aj od telocviční a ihrísk, čo významným spôsobom hlavne v zimnom období ovplyvnilo ich pohyb. Telesná na doma prichádza od júna s novou sériou videí, ktoré si deti môžu zacvičiť v triede, ale aj doma.