Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vlani sa nepodarilo zorganizovať automobilový veľtrh kvôli pandémii, no v tomto roku boli organizátori pevne rozhodnutí pripraviť ho. A tak sa SEMA 2021 uskutočnil v tradičnej forme a ako vždy prilákal davy automobilových nadšencov. Medzi vystavovateľmi nechýbal Lexus, ktorý má silné postavenie na americkom trhu.

Veľtrh SEMA je skutočnou oslavou tuningu a rýchlych áut. Na rozdiel od tradičných autosalónov v Európe sa americká show sústredí predovšetkým na modifikácie vozidiel. Každoročné stretnutie je povinnou jazdou pre tuningové firmy. V stánku značky Lexus nechýbali impozantné modely IS v športovo ladených verziách.

V spolupráci s pretekármi

Modely pripravila divízia F s dôrazom na emócie a šport. Tento rok uviedol Lexus na trh dva exempláre nového  IS s dvomi rôznymi úpravami. Oba majú svojich patrónov –  osobnosti zo sveta motoršportu, ktorí vozidlo promujú. Sú to Townsend Bell i Scott Pruett – ich mená obyvateľom starého kontinentu možno veľa nehovoria, no v Spojených štátoch sú fanúšikom motoristického športu dobre známi. Ide o pretekárov, ktorí sa zúčastňujú amerických závodných sérií ako je napríklad IndyCar. Už neraz sedeli aj za volantom pretekárskych Lexusov, preto možno povedať, že sú to správni muži na správnom mieste.

Lexus IS 500

Prejdime však k tomu, čo je najzaujímavejšie. Lexus predstavil dve autá, upravené rôznymi spôsobmi. Prvým z nich je Lexus IS 500, sedan poháňaný 5-litrovým motorom V8. Biely IS bol upravený dielmi vytlačenými v 3D tlačiarni. Medzi doplnkovými časťami sú napríklad  predný nárazník, prahové lišty,  spojler na veku kufra, ktorý je čiastočne vyrobený z uhlíkových vlákien. Biela farba je výsledkom špeciálnej fólie.

Vizuálne úpravy však nie sú jediné. Zmenou prešiel vzduchový filter A’PEXI, ktorý zásobuje motor vzduchom pomocou odľahčených karbónových prvkov. Pohľad pod podvozok prezrádza, že sa zmenil aj výfuk a sériovo vyrábaný systém nahradil nový A’PEXI N1 Evolution Extreme so štvoritou koncovkou. Ikonický japonský tuner  TOM’S zasa poskytol vzpery výstuhy pruženia a auto tak má namiesto štandardných komponentov nastaviteľné podvozky coilover. Celok dopĺňa prepracovaný brzdový systém zložený z komponentov Brembo a jedinečné disky kolies Rotiform LAS-R so špeciálnym aerodynamickým kotúčom aplikovaným na vonkajšiu stranu.

Celok spája svety tuningu a motoršportu a pripomína auto, ktoré zišlo z pretekárskej dráhy, len bez sponzorských nálepiek.

Lexus IS 350

Druhým z vystavených modelov bol Lexus IS 350. Kvôli vyváženosti po mechanickej stránke ostalo auto prevažne v sériovej podobe a pod kapotou neprišlo k žiadnym zmenám.  Získal však nový bodykit renomovaného tunera  Artisan Spirits. Rozšírené blatníky, karbónový predný splitter, výrazné prahové lišty, zadný difúzor a napokon aj veľké krídlo na dverách batožinového priestoru, ktoré stojí na titánových ,,nohách”,  dotvára dynamickú siluetu sedanu.

Výkon auta sa síce nezvýšil, ale to neznamená, že predstavený IS 350 jazdí rovnako ako sériový. Ovládateľnosť nepochybne ovplyvňuje odpruženie KW Variant 3, ktoré možno zdvihnúť, alebo znížiť. 20-palcové disky Rotiform sú v matnom hnedom laku. Skúsené oko si všimne aj úpravu na hranici vizuálneho a mechanického tuningu – nové koncovky výfuku. Dúhový chróm nenechá nikoho na pochybách, že ide o položku z katalógu tuningových dielov.

Hoci sa nikto nesťažuje na chýbajúcu úpravu hnacieho ústrojenstva, Lexus sľubuje, že sa budúci rok sa vráti na veľtrh s modelom Lexus IS 350 F Sport, ktorý bude mať ešte viac zmien. Prítomnosť Lexusu na SEMA 2021 nie je náhodná, vývoj podznačiek F Sport naberá na obrátkach. Japonci oznámili, že v budúcnosti  ponúknu až 4 športové špeciálne verzie. Hovoríme o variantoch F Sport Design, F Sport Handling, F Sport Performance a na vrchole stojaci F.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.