Po prvých jazdách s elektrickou verziou (Mokka-e) som sa vrhol na redakčný test novej Mokky s najvýkonnejším benzínovým motorom, automatom a vo výbave Ultimate.

Mokka je jedným z prvých modelov značky Opel, na ktorom sa predstavuje nová predná maska – Opel Vizor, ktorá sa tiahne popod kapotu naprieč celou prednou časťou vozidla. Opel Vizor je elegantný modul, ktorý integruje hlavné prvky značky do jednoliateho horizontálneho usporiadania.

Opel Mokka Ultimate

Opel Mokka Ultimate

Patria k nim najmä maticové svetlomety najnovšej generácie IntelliLux LED (veľmi slušný dosah i svietivosť) a charakteristické denné LED svetlá s typickou siluetou krídel, ktoré uprostred masky prerušuje emblém automobilky – blesk. Maska Opel Vizor, za ktorou stojí dizajnérsky tím pod vedením hlavného dizajnéra, Marka Adamsa, bude zdobiť všetky nové modely tejto značky, načo sa veľmi teším a postupne vychádzajú na svetlo sveta. Stačí sa pozrieť na nový Opel Astra a pod. – výborná práca a zaujímavá zmena konceptu.

Testovaný model v sivo-čiernej farbe s krvavo červenými doplnkami a 18“ diskami (pneumatiky Michelin Primacy 4 215/55/R18) vyzerá výborne z každej strany. Rovnakým dizajnom je ladený aj interiér. Opel Mokka ma zaujal ihneď po predstavení a naživo som sa už po druhýkrát utvrdil v tom, že je to krásne prepracované auto.

V každom detaile exteriéru je vidieť, že Opel nenechal nič na náhodu a vytvoril veľmi pôsobivé auto. Moju off-roadovú myseľ 🙂 ihneď zaujala svetlá výška podvozku, ktorá je na pomery mestského crossoveru nadštandardná (189 mm), vďaka čomu zvládne aj väčšie nerovnosti –  nespevnené cesty a ľahučký terén som už tradične nevynechal, no pohon všetkých kolies prítomný nie je.

Keď som už načal spodné partie, tak musím dodať, že z pohľadu podvozku ide o výbornú prácu konštruktérov. Podvozok nadpriemerne hltá všetky nástrahy našich ciest, a tých nie je málo, je relatívne tichý, no zároveň aj trošku tvrdší, čo nemusí každému vyhovovať. Nie je to nič strašné, ale značnú tvrdosť cítiť budete – je to taký klasický Opel a mne to vyhovuje.

S testovanou motorizáciou, ktorá ponúka výkon 130ps/230Nm, sa dá jazdiť aj dynamicky, podvozok je v danej kategórii už tradične výborný, keď je treba podrží a auto sa príliš nenakláňa. Na slušnej úrovni je aj samotné riadenie. Avšak! Aj napriek dostatočnej dynamike a pružnosti motora nie je Mokka žiadny pretekár, ale auto na pohodové, pohodlné a bezpečné presúvanie sa kdekoľvek a kedykoľvek vám napadne.

Novú filozofiu značky poznať aj po nahliadnutí do interiéru, kde je centrálnym prvkom tzv. Pure Panel, v ktorom sa opakuje dizajnový zámer vonkajšej masky Opel Vizor. V interiéri vás privítajú dve širokouhlé obrazovky s uhlopriečkami 10 a 12 palcov. Centrálny displej je orientovaný smerom k vodičovi, čo cením. Všetko je prehľadné, displeje sú dobre čitateľné a hlavne je všetko na dosah ruky a jednoducho ovládateľné.

Opel Mokka Ultimate

Opel Mokka Ultimate

Pure Panel poskytuje šoférovi najdôležitejšie informácie, pričom samotný operačný systém centrálneho displeja nie je nijako odlišný od ostatných modelov značky Opel. Je jednoduchý, prehľadný, ale treba si naňho trošku zvyknúť, aby ste sa s ním dokonale zžili. Grafika je priemerná, no cením plnú konektivitu (Bluetooth, Wi-Fi, USB-A), vrátane natívnej navigácie a podpory Apple CarPlay a Android Auto.

Digitálny prístrojový panel ponúka rovnaké rozlíšenie a zobrazené údaje/grafiku je možné meniť v základných režimoch – s týmto konceptom nemám žiadny problém, akurát by bolo zaujímavejšie, ak by sa dal prístrojový panel viac konfigurovať podľa predstáv šoféra. Zobrazených údajov je dostatok, o všetkom máte prehľad, no individuálna kombinácia by bola určite vítaná.

Opel Mokka Ultimate

Opel Mokka Ultimate

Čistkou prešiel aj dizajn stredovej konzoly, ktorá pôsobí extra decentne, niekto by mohol povedať, že zíva prázdnotou. Vďaka zapustenej elektrickej parkovacej brzde a novej elektronickej „radiacej páke“ nenarušuje dizajn tunela žiadny vystupujúci prvok. Všetky ovládacie prvky sú pekne zapustené, no aj napriek tomu dobre ovládateľné.

Vynechať nemôžem ani prítomnosť pokročilých asistenčných systémov, ako napr. aktívne monitorovanie okolia vozidla s autonómnym brzdením v prípade núdze, sledovanie dopravných značiek, monitorovanie mŕtvych uhlov, sledovanie pozornosti vodiča, automatické prepínanie svetiel, monitorovane okolia za vozidlom počas cúvania, parkovací asistent (zadná/predná kamera vytvára softvérovo skladaný  360° pohľad okolo auta  + PDC senzory) a v neposlednom rade aj adaptívny tempomat, ktorý spolupracuje s aktívnym vedením vozidla v jazdnom pruhu.

Opel Mokka Ultimate

Opel Mokka Ultimate

Poďme sa posadiť!

Testovaný model mal v celku pohodlné látkové sedadlá s dobrým rozsahom nastavenia, čoho výsledkom je príjemný posed. Výhľad z kabíny je priemerný. Takže, čo sa týka posedu, tak ten je fajn, no musím brať ohľad na zásadný fakt, teda moju výšku 2 metre. Nastupovanie je z môjho pohľadu trošku sťažené kvôli volantu (v akejkoľvek polohe), no následný posed už nie je problémom, aj keď tento model ľuďom s mojou výškou príliš neodporúčam. Inak je vpredu miesta dostatok a relatívne pohodlne sa dajú zvládať aj dlhšie trasy, čo som si na vlastnej koži vyskúšal.

Druhý rad sedadiel je z môjho pohľadu ideálny pre deti, prípadne dospelých jedincov s podpriemernou výškou. Za mňa sa posadní max. moja 9 ročná dcéra a za spolujazdcom sa usadí ktokoľvek, no určite nemôže mať 2 metre :). Toto je veľmi individuálne a každá rodina, resp. záujemca to má inak.

Opel Mokka Ultimate

Opel Mokka Ultimate

Je lepšie si to vyskúšať na vlastnej koži – stačí zájsť k najbližšiemu predajcovi. Dozadu, ak vpredu sedí útlejší človek, si sadnem aj ja, no zásade si šúcham hlavu a nohy musím mať dosť roztiahnuté. Ako však píšem vyššie, je to veľmi subjektívne, nakoľko menší jedinec by s týmto nemusel mať absolútne žiadny problém. Z druhého radu môžem skočiť rovno do batožinového priestoru, ktorý ponúka základný objem 350 litrov a delené dno, čo je na denné potreby dostačujúci parameter. Na dovolenkový výjazd 4-osôb by to chcelo strešný box. Po sklopení zadných operadiel (delenie 60:40) získate priestor na väčšie predmety s objemom až 1105 litrov.

Pohonná jednotka  

Ešte pred číslami a dojmami musím podotknúť, že nová Mokka je dostupná aj v iných výkonnostných verziách, ako aj s naftovými motormi + čisto elektrická verzia, čo veľmi cením! Je dôležité, aby si mohli zákazníci vybrať preferovanú motorizáciu. Testovaný model mal pod kapotou najvýkonnejší 1.2-litrový benzínový agregát s výkonom 96kW (130ps) a max. krútiacim momentom 230 Nm. Motor bol v testovanej verzii spriahnutý s 8-stupňovým automatom.

Opel Mokka Ultimate

Opel Mokka Ultimate

Čísla to nie sú horibilné, ale s ohľadom na hmotnosť 1295 kg je výkonu a dynamiky dostatok v takmer každej situácii. Dá sa rozumne predbiehať a keď je chuť, tak aj jazdiť v dynamickom tempe. Kombinácia – podvozok/riadenie/motor/prevodovka – je uspôsobená na to, aby vám ponúkla pohodu, ale aj trošku radosti. K prevodovke nemám žiadne extra výhrady, pracuje ako má, reakcie sú primerané, no občas drží motor v príliš nízkych otáčkach kvôli ekonomike prevádzky.

No a keď som pri tej spotrebe, ktorá vás určite zaujíma, tak dodám, že počas testu som mal priemernú spotrebu na úrovni 6,2L/100km, čo je na štýl jazdy, ktorý som v daný týždeň preferoval veľmi pekné číslo. V meste a na diaľnici sa budete pohybovať v okolí 7-litrov, no na okresných cestách to môže spadnúť aj zásadne pod 6l/100km, čo určite poteší. Všetko záleží od toho, akým spôsobom budete jazdiť + sa prejavuje aj obsadenosť/zaťaženie vozidla.

Opel Mokka Ultimate

Opel Mokka Ultimate

Záverečné hodnotenie: Opel Mokka 1.2 Turbo Ultimate

Nový Opel Mokka ma zaujal predovšetkým dizajnom, ktorý poukazuje na to, že Opel má aj po tejto stránke stále čo ponúknuť. Vyzerá výborne, no musím dodať, že klame telom. Z vonku pôsobí podstatne robustnejšie ako v interiéri. Už viackrát som tvrdil, že presne tento model si viem predstaviť vo veľkosti prerasteného SUV – vyzeralo by to ultimátne 🙂. Interiér je pekne spracovaný, materiály sú na dobrej úrovni a všetko je ľahko ovládateľné, čo je ďalším plusom. Priestoru nie je príliš veľa, ale pre niekoho to nie tak podstatné, takže ide o veľmi subjektívny pohľad. Objektívne však môžem povedať, že ako celok toto auto funguje dobre a ak hľadáte niečo kompaktné, dobre vyzerajúce a dostupné, tak tento model by nemal vášmu výberu unikať.

Fotogaléria: Opel Mokka 1.2 Turbo Ultimate

Automobil do testu zapožičala spoločnosť: Opel Slovensko

Cena: 23 990 eur (uvádzacia cena za verziu Ultimate / bez príplatkov)

Prečítajte si aj:

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: Zmení náš i váš pohľad na plug-in hybrid? (Prvé jazdy)

Značky:

Miroslav Illéš

Miroslav Illéš
OUTDOOR | PRÍRODA | AUTOMOBILY | TECHNOLÓGIE