Organizácia IDC tu oznámila svoje celosvetové prognózy trhového podielu headsetov rozšírenej reality (AR) a virtuálnej reality (VR) v období 2018 a 2022.
Najviac zarezonovalo spustenie headsetu Star Wars: Jedi Challenges (Lenovo Mirage AR), ktorý zaznamenal vysoké čísla predajnosti počas vianočných sviatkov.
Gianfranco Lanci, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Lenovo povedal:
“Naším cieľom je vytvoriť neprekonateľnú svetovú skúsenosť, ktorá prináša prospech ľuďom – či už v ich produktívnom živote, keď sa ponárajú do sveta zábavy alebo sa spájajú s ostatnými. Veríme, že rozšírená realita (AR) a virtuálna realita (VR) ponúkajú neuveriteľne pôsobivý, intuitívny a osobný spôsob, ako prežiť reálne aj vymyslené svety. Naše najnovšie inovácie vrátane Star Wars: Jedi Challenges a pohlcujúcich slúchadiel Lenovo Explorer pre Windows Mixed Reality, sú dôkazom našej vízie a stratégie demokratizácie AR a VR v spotrebiteľských a obchodných prostrediach.
V spolupráci s Disney sme obzvlášť potešení úspechom Star Wars: Jedi Challenges, čo je obľúbený AR produkt, ktorý od svojho minuloročného predstavenia získal viac ako 25 ocenení a stal sa jedným z najpredávanejších Star Wars produktov počas vianočných sviatkov. Počas tohtoročného CES sme spolu s Google taktiež predstavili samostatný headset Lenovo Mirage Solo a kameru Lenovo Mirage s Daydream, ktoré budú dostupné na trhu počas druhého kvartálu tohto roka. Sme plne angažovaní v AR/VR segmente a taktiež sme nadšení jeho potenciálom prinášať transformačné skúsenosti pre spotrebiteľov a podniky.“
Headset Star Wars: Jedi Challenges, vyvinutý spoločnosťami Lenovo a Disney, bol predstavený minulý rok v novembri a jedná sa o svetovo prvý Star Wars AR zážitok, ktorý obsahuje autentický a zberateľský svetelný meč – vďaka ktorému môžu fanúšikovia snívať o dueloch v rozšírenej realite so svojimi obľúbenými zloduchmi z temnej strany. Ponúka viac ako 30 hodín pohlcujúcej hernej zábavy, ktorá je rozdelená do niekoľkých úrovní. Jedi Challenges je produkt rozšírenej reality poháňanej smartfónom, ktorý sa skladá z headsetu Lenovo Mirage AR, ovládača svetelného meča (jedná sa o presnú kópiu svetelného meča od Skywalkera, ktorá funguje aj ako ovládač) a sledovacieho majáku.
Kyle Laughlin, senior viceprezident spoločnosti Disney Consumer Products a Interactive Media Games & Interactive Experiences povedal:
“Star Wars: Jedi Challenges dokonale ukazuje, ako môžu byť príbehy a postavy Disneyho rozšírené a oživené prostredníctvom najnovších technológií. Sme neuveriteľne spokojní s počtom spotrebiteľov, ktorí v sebe prebudili svojich vnútorných Jediov a tešíme sa, že prinesieme ešte viac zážitkov zo svetov Star Wars, Disney a Marvel. “
Na Slovensku sa headset Star Wars: Jedi Challenges zatiaľ nepredáva.