Maloobchodné značky sa často zaoberajú nízkymi výrobnými cenami, dostupnými materiálmi a rýchlym tempom výroby, pričom málo z nich zohľadňuje svoj vplyv na životné prostredie. To sa však nedá povedať o spoločnosti Patagonia.
Značka Patagonia, ktorá pôvodne vznikla ako malá spoločnosť zameraná na horolezecké náradie, sa vo svojom vývoji zamerala na vysokokvalitné a eticky vyrábané produkty. Táto spoločnosť sa premenila z módnej maloobchodnej spoločnosti s outdoorovým oblečením na environmentálneho giganta.
Úsilie o ochranu životného prostredia
Od roku 2000 sa environmentálne snahy spoločnosti Patagónia extrémne zvýšili. Medzi štyri základné hodnoty spoločnosti Patagonia patrí:
- Výroba najkvalitnejších výrobkov
- Snaha neublížiť
- Využívanie podnikania na ochranu prírody
- Odmietanie konvencií
Rozsah ekologických aktivít spoločnosti Patagonia nemá konca – od využívania udržateľných materiálov, ako je rúno z recyklovaného plastu, organická bavlna, vlákna z drevnej hmoty, až po zapojenie sa do nespočetných iniciatív:
- Ochrana údolia Jumbo a strednej časti rieky Purcells v Kanade
- Podpora štyroch návrhov zákonov na boj proti riskantnej ťažbe ropy na pobreží Kalifornie
- Zachovanie Miradoru, ikonického mysu v Punta de Lobos v Čile
- Prísľub 1 % z predaja na ochranu a obnovu životného prostredia (založený v roku 1985)
- Oprava, opätovné použitie a recyklácia odevov Patagonia
Hoci to nie je ľahké, značka Patagonia pokračuje v úsilí o dosiahnutie pokroku v environmentálnej komunite. Nedávny výskum dokonca dokazuje, že spotrebitelia uprednostňujú udržateľné spoločnosti.
V skutočnosti sa od roku 2014 tržby a zisk spoločnosti Patagonia štvornásobne zvýšili. Čistá hodnota spoločnosti sa v súčasnosti odhaduje na 1 miliardu dolárov a značka Patagonia sa v roku 2018 umiestnila na šiestom mieste v zozname najinovatívnejších spoločností sveta. Ak sa aj vy rozhodnete pre outdoor oblečenie Patagónia, určite to neoľutujete.