Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Značka PEUGEOT ukončuje zavádzanie motorov EURO 6 segmentom veľkokapacitných furgonov.

PEUGEOT Boxer dostáva nový rad dieselových motorov 2.0 BlueHDi, ktoré navrhla a vyrobila skupina PSA. Technológia BlueHDi, zavádzaná a osvedčená na hatchbackoch a SUV značky PEUGEOT od roku 2013, umožňuje znížiť oxidy dusíka (NOx) až o 90% a eliminovať 99,9% aj tých najmenších pevných častíc. Táto technológia je uznaná ako najúčinnejšia metóda zníženia emisií dieselových motorov a umožňuje optimalizovať spotrebu a emisie CO2 na trhu. PEUGEOT Boxer pri tejto príležitosti rozširuje svoju ponuku výbavy o nové moderné a účinné prvky, ktoré uľahčujú život profesionálov a fanúšikov kempingových vozidiel.

Znížená spotreba a zvýšený výkon

Nová motorizácia 2.0 L BlueHDi na PEUGEOT Boxer ponúka 3 úrovne výkonu na kľúčovom trhu:

  • 110 k a 300 Nm, o 50 Nm viac v porovnaní s nahradeným motorom;
  • 130 k a 340 Nm, o 20 Nm viac v porovnaní s nahradeným motorom;
  • 160 k a 350 Nm, o 10 Nm viac v porovnaní s nahradeným motorom;

Motory sú spojené s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a funkcia Stop&Start je k dispozícii na všetkých verziách.

Tieto motory BlueHDi umožňujú vozidlám PEUGEOT Boxer dosiahnuť:

29117_web2016_8_nowat

  • rekordnú úroveň spotreby na segmente veľkokapacitných furgonov od 6,0 l/100 km, t.j. 154 g/km CO2, čo predstavuje zníženie o 1,1 l/100 km a 30 g CO2 na kľúčovej verzii s výkonom 130 k;
  • Užitočné zaťaženie a maximálna rýchlosť je bez zmeny;
  • Zlepšené zrýchlenie  až o 4 sekundy z 0 na 100 km/h a o 8 sekúnd z 80 na 120 km/h vo verzii 110 k.

Technológia BlueHDi obsahuje zariadenie SCR (Selective Catalytic Reduction), ktoré je umiestnené pred FAP filter s aditívom (filter pevných častíc). Spĺňa európsku normu EURO 6  s technológiou na spracovanie emisií, ktorá je považovaná za najúčinnejšiu na trhu.

Nádrž AdBlue s objemom 15 l umožňuje prejsť 10 000 km. Plnenie AdBlue sa vykonáva ľahko, cez vyvedené hrdlo nádrže, ktoré je umiestnené pod otvorom nádrže na pohonné hmoty a je kompatibilné s existujúcimi plniacimi čerpadlami AdBlue pre ťažké nákladné vozidlá na čerpacích staniciach.

Prevádzkové náklady PEUGEOT Boxer sú porovnateľné s konkurenciou, najmä vďaka spotrebám best in class a nákladom na údržbu, ktoré patria  medzi najnižšie v segmente.

Kvalita a robustnosť sú kľúčové pri koncepcii

Nový PEUGEOT Boxer bol predstavený v roku 2014 a bol prvým krokom v procese neustáleho zlepšovania veľkokapacitných furgonov značky.

Pri koncepcii vozidla sú kľúčové užívateľská kvalita a robustnosť. Teraz sa zavádzajú nové motory Euro 6 BlueHDi, ktoré sú navrhnuté a vyrobené skupinou PSA.

Tieto nové motory sú vyrábané vo francúzskom závode v Trémery a využívajú priemyselnú zručnosť, overenú už na viac ako 12 miliónoch vyrobených motorov. Sú postavené na najnovšej generácii 2-litrových dieselových motorov DW skupiny PSA s technológiou Euro 6 BlueHDi, z ktorých sa už predalo viac než 1 milión kusov.

Motor 2.0 L BlueHDi sa od konca roku 2013 osvedčil aj vo veľkom sedane PEUGEOT 508. Verzie 2.0 L BlueHDi na PEUGEOT Boxer podstúpili viac ako 10 000 hodín testovania na skúšobnej stolici a 1,3 milióna testov špecifických jázd, ktoré reprezentujú náročné používanie úžitkových vozidiel.

Patria medzi ne:

  • Špecifické testy zamerané na zlepšenie vytrvalosti a odolnosti turba a zberného výfukového potrubia;
  • Záťažové testy o 50% náročnejšie, ako pre osobné vozidlá;
  • Testy v klimatickej komore pri teplote -30°C a 6 000 cyklov dodatočného tepelného šoku v porovnaní s osobnými vozidlami, ktoré zodpovedajú náročnému používaniu počas 15 rokov;
  • Špecifické testy svetlej výšky a odolnosti výfukového potrubia so sústavou dodatočného spracovania výfukových plynov, striekaním vody a blata.

Nová, moderná a efektívna výbava

Pre podporu online pripojenia vozidiel PEUGEOT Boxer a pre rozšírenie kancelárie profesionálov do ich vozidiel, sú teraz vo verzii Premium Pack v štandardnej výbave dostupné: podložka pre tablet alebo smartfón, konektor USB a 12V zásuvka v palubnej doske, ktoré umožňujú ich nabíjanie.

Pre uľahčenie života počas jazdy sú v štandardnej výbave alebo ako voliteľná výbava podľa verzie nové prvky: držiak na dva poháre, odkladací priestor na drobnosti a na smartfón s konektorom USB a s jackom, ktorý nahradil stredovú odkladaciu skrinku. Pre väčšiu bezpečnosť a komfort počas jazdy, PEUGEOT Boxer teraz vďaka kamere umiestnenej v hornej časti čelného skla ponúka funkciu Čítanie značiek a ich zobrazenie v strede prístrojovej dosky, ako aj funkciu Automatické prepínanie diaľkových svetlometov.

Čo sa týka dizajnu, verzia furgon ponúka ako radu určenú na kempingové vozidlo, predný nárazník a kľučky dverí vo farbe karosérie. V interiéri sú výduchy vzduchu lemované okrasnou lištou v hliníkovej farbe. Pre fanúšikov kempingových vozidiel PEUGEOT Boxer ponúka funkciu odpojenia batérie, vďaka ktorej je jej životnosť predĺžená počas dlhodobého parkovania, ako aj nové sedadlá typu „captain chair“, ktoré poskytujú viac komfortu.

PEUGEOT Boxer ponúka aj nový systém ESP, špecifický pre kabíny s podvozkom AL-KO. Kalibrácie sa môžu prispôsobiť širokej škále rázvorov, ktoré rozširujú možnosti transformácií vozidiel PEUGEOT Boxer. Pre varianty kempingového vozidla alebo vozidla pre profesionálov sú k dispozícii možnosti až pre verzie heavy s 2 alebo 3 nápravami.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.