Počas prezentácie spoločnosti TP Vision, ktorá stojí za značkou Philips sme sa rozprávali s Dannym Tackom (DT), vrchným riaditeľom pre produktovú stratégiu a plánovanie. S týmto pánom sa poznáme už dlhšie, bol to priestor na otvorenejší rozhovor.
Náš 1:1 rozhovor prebehol po tom, ako nám Danny prezentoval skupinu 4 televízorov rôznych značiek, pričom ukazoval scény, kde je možné medzi zobrazením vidieť rozdiely. Celý tento test trval asi 20 minút a okrem televízorov sa tu používalo aj umelé osvetlenie.
TI: Danny, vysvetlite, prosím ako je to teda s názvami TP Vision a Philips, nech je v tom jasno. Z nášho pohľadu – nikto nepozná TP Vision, ale všetci poznajú Philips. Televízory ale v skutočnosti vyrába práve čínsky výrobca TP Vision.
DT: Je to častá otázka a nie je na tom nič tajného. Philips je naozaj veľmi dobrá a známa značka hlavne tu v Európe a bola doba, kedy televízory naozaj vyrábal Philips. Neskôr sa výroba previedla ma TP Vision, ale s tým, že tieto televízory stále nesú na sebe značku Philips. Pracovníci Philips veľmi dôkladne kontrolujú výrobný proces aj finálne výrobky a musí byť zaistená kvalita výroby, aby tam toto logo mohlo byť hrdo umiestnené. Takto to funguje už celé roky a sme radi, že televízory so značkou Philips si používatelia obľúbili. Sú považované za veľmi kvalitné televízory.
TI: Nový televízor Philips OLED+937 je navyše výsledkom spolupráce so známou hudobnou firmou Bowers & Wilkins. Ako tu prebieha spolupráca?
DT: Naše výskumné pracovisko je umiestnené v Belgicku pri meste Gent. Tu testujeme televízory a diskutujeme o stratégii. Zameriavame sa predovšetkým na kvalitu obrazu. Bowers & Wilkins majú centrálu v Anglicku, v západnom Susexe a sem sme aj posielali prototypy nášho televízora, aby sa doladil zvuk priamo na mieste v tamojších laboratóriách. Táto forma spolupráce sa ukázala ako veľmi výhodná. Naspäť so Belgicka sme dostávali televízory už so zvukovou časťou a skúšali sme ich u nás. Boli aj osobné návštevy špecialistov, ale väčšinou sa jednotlivé časti ladili v špecializovaných laboratóriách. Výsledkom je nádherný obraz a podmanivý zvuk, aký na bežnom televízore nedosiahnete.
TI: Áno, súhlasím, je to veľmi dobrý zvuk, ale tento televízor určite nie je lacný. Otázka potom je, či by nebolo jednoduchšie kúpiť si iný Philips OLED+ televízor a dodatočne ho vybaviť soundbarom aj so samostatným subwooferom. To predsa len dáva ešte lepší zvuk.
DT: Toto je otázka vkusu. OLED+937 je doslova klenot, takpovediac all-in-one produkt, kde máte všetko pekne v kompaktnej forme. Žiadne ďalšie káble, výborne to vyzerá aj s ikonickým výškovým reproduktorom v strede a hrá to znamenite. Je veľká skupina, ktorá práve niečo takéto hľadá a je zrejmé, že vývoj sa musí zaplatiť, ak chceme ísť ďalej. A to rozhodne chceme.
TI: Dobre, poďme teda z iného súdku. Na vašej prezentácii sme videli vedľa seba viaceré televízory v jednej miestnosti a tieto prehrávali rovnaký obsah. Navyše, miestnosť bola čiastočne zatemnená. Priznávam, že pri tomto porovnaní mi ako najlepší obraz naozaj vyšiel ten, ktorý bol na Philips OLED+937 televízore. Problém je, že takúto scénu nemá šancu bežný kupujúci mať v obchodnom dome alebo v elektropredajni. Ten sa obyčajne rozhoduje podľa toho, aký vysoký jas má televízor a kúpi si zrovna taký, ktorý svieti najviac. A potom ho z toho doma bolia oči.
DT: No trafili ste klinec po hlavičke, toto je veľký problém. Ale preto ste vlastne tu, aby ste to povedali aj vašim čitateľom, ktorý televízor si majú kúpiť. (smiech)
Ale máte pravdu, predávať takto televízory v nejakom masovom predaji, to je veľmi náročné. My sme na našej prezentácii ukázali, že máme asi najlepší obraz a zvuk.
TI: Mne osobne sa veľmi páči zadné podsvietenie Ambilight. To vyzerá úžasne hlavne v noci pri štvorstrannom podsvietení. Ale na to, aby to vyniklo v plnej kráse musí byť za televízorom stena, ideálne v bielej farbe. Ako toto prezentujete na predajniach?
DT: Ambilight je náš patent a inde ho nenájdete. Je to koruna krásy našich televízorov, ktorý dnes doslova rozširuje obraz za fyzickú veľkosť displeja v televízore. Máme na to také špeciálne papierové zariadenie, ktoré umiestňujeme na hranu televízora. Ale je pravda, že ľudia v elektropredajni to nevidia v ideálnych podmienkach. Som rád, že sa vám to páči, treba si to naozaj vyskúšať.
TI: Trvalo to dobrú pol hodinu pokým sme prešli všetky demá a pritom sme si aj zacvičili – pozerali sme sa na televízory z pravej, ľavej strany, zospodu a ja som si dokonca aj vyskočil.
DT: Tak to má byť, televízory treba sledovať z rôznych uhlov a tiež si treba vyskúšať rôzne typy vonkajšieho osvetlenia, ktoré vo svojej obývačke pravdepodobne máte. A tiež je to o tom, ako si poradí televízor s rýchlo sa meniacim obrazom a ako dokáže individuálne nastaviť svetlé a tmavé časti obrazu. Nezabudnite na rýchly pohyb kamerou, s tým majú televízory často problém a tento pohyb sa pritom vyskytuje napr. pri športových prenosoch.
TI: Mňa zaujala hlavne oblasť podpory nových dynamických formátov filmov ako je HDR10+ a Dolby Vision. Streamovacie platformy tieto štandardy už prinášajú a chceme využiť potenciál toho, čo ste si predplatili úplne naplno. Ako je možné, že niektoré svetové značky televízorov nepodporujú Doby Vision?
DT: No veď ste videli, že nie všetky televízory od LG majú v sebe zabudovanú podporu pre Dolby Vision a nemá ho prakticky žiadny zo Samsung televízorov. Samozrejme, za implementáciu týchto štandardov sa platia licenčné poplatky a výrobcovia televízorov si musia tieto sumy pretaviť do ceny svojho produktu. Dolby Vision je 12-bitový štandard a pred nejakou dobou neboli bežné 12-bitové displeje. To je však už minulosť a myslím si, že trh a streamovacie platformy prinútia týchto výrobcov implementovať všetky nové štandardy.
TI: Na demonštrácii sme videli vedľa seba televízory Philips, Sony, LG a Samsung. Akosi mi tam chýba Panasonic, ktorý rozhodne robí veľmi kvalitné televízory. Často od nich počujeme príbeh o tom, ako sa práve Panasonic televízory používajú ako referenčné priamo v Hollywoode.
DT: Máte pravdu, Panasonic by rozhodne mal byť v našej prezentácii, ale už by to bolo naozaj veľa značiek na porovnávanie, ktoré musíme stihnúť v určenom čase. V našich laboratóriách, kde hodnotíme a ladíme kvalitu nášho televízora túto značku samozrejme máme.
TI: Ako je to možné, že originálnemu výrobcovi displeja pri spracovaní obrazu veľmi výrazne konkurujú iné značky? Tri OLED televízory, ktoré sme na demonštrácii videli, boli vybavené displejom od LG.
DT: No veď ste to videli sami, že vieme z Philips televízora dostať najviac (smiech). Jedna vec je továreň na displeje a druhá vec je vyhodnocovacia elektronika a jej vyladenie. My máme najnovšiu generáciu procesora P5 a vieme s ním inteligentne lokálne spracovať malé oblasti v scéne. Je tu aj vplyv umelej inteligencie, tisíce hodín testovania a skúšania. Dá sa to.
Ďakujem pekne za rozhovor!
Za TOUCHIT.sk sa rozprával Ondrej Macko
Zdroje: vlastné
Prečítajte si tiež