Pixel Federation oslávi tento rok už 14. narodeniny a zodpovedné podnikanie stále vníma ako niečo, čo je pre fungovanie firmy kľúčové. Tento rok mení svoju CSR stratégiu.

Najväčšia herná spoločnosť na Slovensku, Pixel Federation, sa už niekoľko rokov vo verejnom živote angažuje nad rámec svojich business povinností, a to najmä v téme vzdelávania, v ktorej zaznamenala niekoľko mimoriadne vydarených projektov.

Prvou lastovičkou bola organizácia víkendovej školy vývoja hier Skill Drill, ktorej bránami prešlo 22 študentov. Z nej sa onedlho vyvinul oveľa väčší vzdelávací projekt, ktorý je známy pod názvom Butterfly Effect. Táto unikátna platforma, kde úspešné slovenské digitálne firmy ako Sygic, Leaf, HubHub a Pixel Federation zdieľajú svoje know-how s mladými ľuďmi, funguje aktuálne už štvrtým rokom. A výsledky hovoria za seba. Viac než 130 absolventov vytvorilo celkovo 22 produktov a 4 nové startupy plné nadšených mladých talentov.

Za zmienku stoja aj ďalšie projekty, ktoré mohli vďaka podpore Pixel Federation vzniknúť, alebo vyrásť. Patrili medzi ne Autobus zábavy Nimbus, ktorý prezentoval 11 vzdelávacích hier v 3 mestách na Slovensku pre takmer stovku učiteľov a 200 detí. Zábavné boli aj detské herné tábory, organizované dvakrát do roka, kde si mohli deti vyskúšať interagovať s vývojármi hier a učiť sa, ako sa robia hry.

Srdcovým by sa dal označiť aj vzdelávací koncept Edulienka, ktorý učí deti zručnostiam 21. storočia inovatívnym spôsobom. S dlhodobou finančnou podporou od Pixel Federation boli výnimoční ľudia stojaci za Edulienkou schopní vytvoriť štandardizovanú vzdelávaciu metodiku, ktorá sa zameriava na komplexný rozvoj dieťaťa. V súčasnosti sa distribuuje už aj do iných škôl na Slovensku. Financie vynaložené na podporu tohto vzdelávacieho projektu taktiež zabezpečili expanziu školy z 15 na 100 detí a umožnili študovať aj deťom zo sociálne slabších rodín.

Nová stratégia podpory

Pri tvorbe novej CSR stratégie sa firma Pixel Federation myšlienkovo vrátila na začiatok, kedy bolo hlavnou ambíciou zvýšiť povedomie o gamingu a poskytnúť možnosť mladým ľuďom vzdelávať sa v tvorbe hier, v odbore, ktorý vtedy slovenské školstvo vôbec ani nezvažovalo zaradiť do učebných osnov štátnych škôl.

Fokus na dlhodobú podporu projektov vo vzdelávaní slovenský herný gigant nemení, no pridáva do mixu novú oblasť, ktorá vychádza ako mimoriadne dôležitá aj medzi zamestnancami spoločnosti, a tou je životné prostredie.

“Vzdelávanie, životné prostredie, kultúra a šport sú stále apendixom pozornosti. Vnímam dlhodobo nemeniacu sa situáciu v nesilových sektoroch, ktoré nemajú rýchlu návratnosť investícií “, tvrdí spoluzakladateľka spoločnosti, Lucia Šicková, ktorá určuje CSR stratégiu v Pixel Federation.

V rámci nej ostáva naďalej podpora projektov Butterfly Effect a Edulienka, s ktorými panuje podľa slov Lucie Šickovej vysoká spokojnosť. Za environmentálnu časť si spoločnosť vybrala spoluprácu s Hlavným mestom Bratislava na projekte 10 000 stromov. Prvých 12 stromov zakúpených prostredníctvom tejto zelenej iniciatívy mesta už hrdo stojí na Šancovej ulici v Bratislave.

“Túto aktivitu vnímam ako partnerstvo s mestom. Mojou motiváciou nie je osobné, alebo firemné PR, mojou motiváciou je impakt a niečo, čo ma prežije”, komentuje zapojenie Pixel Federation do iniciatívy 10 000 stromov spoluzakladateľ spoločnosti a bývalý CEO, Šimon Šicko.

Pomoc Malým Karpatom

V poradí druhým subjektom, pre ktorý pôjde značná časť financií vyčlenená na CSR aktivity herného štúdia, je občianske združenie BROZ (skr. od Bratislavské regionálne ochranárske združenie), ktoré združuje profesionálnych ochranárov venujúcich sa ochrane a obnove vzácnych biotopov v Malých Karpatoch.

Problémom tejto oblasti je extenzívny výrub, častokrát aj zdravých stromov, ktoré by vyrúbané byť určite nemali. Financie od Pixel Federation budú použité na značenie zdravých stromov podľa metodiky na záchranu lesa a systematickú ozdravu miestneho biotopu.

“Nejde ani tak o to, aby sme vysádzali stromy, my potrebujeme hlavne chrániť už existujúce lesy, poskytnúť im možnosť zostarnúť”, hovorí v rozhovore pre Forbes ekológ a tohtoročný člen rebríčka 30 pod 30 v kategórii Veda a vzdelávanie, Ondrej Kameniar.

Nezatvárajú oči ani pred aktuálnou situáciou

Podľa slov Lucie Šickovej však ostáva firma Pixel Federation aj naďalej otvorená jednorazovej pomoci. “Naša CSR stratégia bola vždy kombináciou dlhodobej konzistentnej pomoci projektom, v ktoré veríme, a zároveň aj jednorazovej podpory projektov, u ktorých vidíme urgentnú potrebu. Počas uplynulých rokov sme takto podporili napríklad Nemocnicu Kramáre, projekt Dobrá krajina, alebo dobre známu iniciatívu Červený nos.”

Spoločnosť Pixel Federation bola zároveň aj iniciátorom platformy na pomoc slovenským zdravotníckym zariadeniam a domovom sociálnych služieb s názvom Kto pomôže Slovensku. Spoločne s Luciou Paškovou z CURADEN Slovakia, Lukášom Filom z Denníka N, Demom z Demotivácie a fundraising, marketing a PR konzultantkou Zuzanou Suchovou dokázali v rekordnom čase niekoľkých dní spustiť celoslovenský fundraisingový projekt, do ktorého prispeli finančne ale i nefinančne svojou prácou, mediálnym priestorom, organizačnou aj inou podporou viaceré spoločnosti ako Amazon, ČSOB Nadácia, VÚB banka, Nadácia Orange, Rádio Expres, Sashe, PR agentúra Seesame a množstvo ďalších. Celkovo sa podarilo vyzbierať a rozdeliť neuveriteľných viac ako 1,4 milióna eur.

Značky: