Pavol Lančarič, generálny riaditeľ spoločnosti Orange, prezradil plány operátora do roku 2020.

Všetky v nadpise uvedené plány (budeme sa im postupne venovať) spája jedna vízia a motto: „Orange mení spôsob, akým operátori komunikujú, chce mať k zákazníkom ešte bližšie„. Operátor vyhlasuje, že sa chce v prípade nových služieb inšpirovať potrebami zákazníkov a prinášať im užitočné služby. S tým súvisí zmena konceptu, akým operátori štandardne prezentujú svoje služby.

Doterajším štandardom v telekomunikáciách bolo „telefonovanie“, „internet“, „multimediálne služby“ či „služby pre biznis“. Orange po novom komunikuje služby pre konkrétne potreby zákazníkov v jednej z 10 kľúčových skupín potrieb, ktoré identifikoval medzinárodný prieskum skupiny Orange: Rodina, Domov, Zábava, Pohoda, Práca, Peniaze, Technológie, Starostlivosť, Ponuka a Na cestách.

Orange začína na Slovensku s týmito 5 témami

Orange začína na Slovensku s týmito 5 témami

Táto zmena je viditeľná aj na Slovensku. Stačí si pozrieť vynovený web orange.sk alebo ak pozeráte slovenské TV kanály, novú reklamu Orangeu ste nemohli prehliadnuť. Súčasťou jednej z nových služieb, ktorá vyhovuje vyššie predstavenému konceptu, je napr. Internet v aute.

Pavol Lančarič, generálny riaditeľ spoločnosti Orange, hovoril na tlačovej konferencii aj o konkrétnych plánoch operátora na najbližšie 4 roky. Orange chce mať do konca tohto roka 80% pokrytie populácie LTE sieťou. Do roka 2018 to má byť 95% populácie.

Správanie používateľov sa mení

Správanie používateľov sa mení

Operátor bude takisto rozširovať pokrytie LTE+ s rýchlosťou 225 Mbps. Tento rok má byť technológia dostupná pre 25% populácie. Rovnako sa plánuje rozširovanie dostupnosti optického pripojenia do internetu. Do roku 2020 má byť pokrytie optikou dvojnásobné, ale v tomto prípade nejde ešte o finálne rozhodnutie. Aktuálne sa pripravuje plán.

V súvislosti s optickým internetom treba spomenúť aj digitálnu televíziu. Orange pripravuje nový set-top box a novú TV platformu. Tieto novinky by sa mali podľa Lančariča objaviť na našom trhu budúci rok v marci. Taký je plán. Operátor chce v roku 2017 sprístupniť aj technológie VoLTE a VoWiFi (volanie cez LTE a volanie cez Wi-Fi).

orange_flex_max_plany_pokrytie

Lančarič otvorene hovoril aj o plánoch s riešeniami pre inteligentnú domácnosť a Internet vecí. Operátor v prípade IoT využíva technológiu LoRa a otestoval ju v Banskej Bystrici. Internet vecí nie je tento rok prioritou, hoci, tohtoročné spustenie IoT siete nie je vylúčené, ak bude záujem zo strany partnerov. Dodajme, že Orange má dnes svoje SIM kartu už vo viac ako 100 tisíc strojoch na Slovensku.

Súčasťou nového konceptu bude aj postupná zmena dizajnu predajní operátora. Orange chce do konca roku 2016 zmeniť 14 svojich predajní na „inšpiratívne predajné miesta digitálnych služieb“ (príkladom takejto predajne je tá v Auparku). Do roku 2020 majú mať takýto koncept všetky predajne na Slovensku.

Prečítajte si aj:

VIDEO touchIT: Orange otvoril novú inšpiratívnu predajňu na Slovensku. Je odpoveďou na potreby zákazníkov v digitálnej dobe (doplnené)

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit