Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Od stredy 5.4. do utorka 11.4. predala NDS takmer 100.000 kusov elektronických diaľničných známok za skoro dva milióny eur.

Najviac známok sa predalo počas Zeleného štvrtka, približne 22.000 kusov (430.000 eur). Predsviatočný štvrtok je zároveň už tradične najfrekventovanejším dňom v roku čo sa týka dopravných intenzít. V priemere diaľnicami a rýchlostnými cestami prejde počas tohto dňa zhruba o 45% viac než počas bežného dňa. Kúpou diaľničnej známky a správnym zadaním údajov sa motorista vyhne komplikáciám v podobe možného pokutovania.

Naše dáta predaja potvrdzujú, že veľkonočné sviatky sa vyznačujú aj nárastom počtu „sviatočných vodičov“ na diaľniciach a rýchlostných cestách. Nárast sviatočných vodičov usudzujeme z toho, že takmer dve tretiny všetkých predaných elektronických diaľničných známok tvorili 10-dňové, teda tie s najkratšou platnosťou v rámci našej ponuky. Od stredy pred sviatkami do utorka nasledujúceho týždňa sme predali 61.600 kusov 10-dňových známok. Zhruba štvrtinu predaja tvorili 365-dňové známky (23.300 kusov) a predalo sa aj vyše 9.000 kusov 30-dňových známok.

Najviac 10-dňových diaľničných známok sme predali počas Zeleného štvrtka (14.700 kusov) a počas Veľkého piatka (13.700 ks). Pri predaji 365-dňových známok bol vývoj mierne odlišný, najviac sa ich predalo počas Zeleného štvrtka (5000 ks), deň predtým (4100 ks) a v utorok po sviatkoch (3900 ks).

Predaj diaľničných známok počas tohtoročnej Veľkej noci bol mierne zvýšený oproti minulému roku. Najviac narástol predaj známok počas Veľkonočného pondelka, a to o 8%. Viac známok sa v medziročnom meradle predalo aj počas posviatočného utorka (o 5%). V ostatných dňoch bol medziročný nárast medzi 0,4 až 2,2 %.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.