Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slovenská pošta opakovane upozorňuje občanov na podvodné emaily a sms, pri ktorých neznámi páchatelia zneužívajú meno Slovenskej pošty. Najnovšie je meno pošty zneužité v súvislosti s vyžiadaním si aktualizácie adresy, aby kuriér mohol klientovi doručiť zásielku, a podvodníci opäť presviedčajú o nezaplatenom colnom poplatku.

Slovenská pošta vyzýva občanov k ostražitosti a upozorňuje, že NIKDY nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom emailu, SMS alebo sociálnych sietí. Akékoľvek poplatky za zásielky, vrátane dobierky a colných poplatkov, klient zaplatí pri preberaní zásielky či už u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe. Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 50 rôznych podvodných správ (SMS, MMS, e-maily, telefonáty či sociálne siete), ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze. Najnovšie je meno pošty zneužité v súvislosti s vyžiadaním si aktualizácie adresy, aby kuriér mohol doručiť zásielku, a tiež na uhradenie colných poplatkov. Ukážky falošných správ a mailov sú zverejnené na webovej stránke Slovenskej pošty: https://www.posta.sk/informacie/pozor-na-podvody .

Značky: