Dve najčastejšie otázky o našich plne elektrických vozidlách XC40 Recharge a C40 Recharge sú: „Ako ďaleko zájde na jedno nabitie?“ a „Ako rýchlo sa nabije?“
V rámci nového balíka produktových aktualizácií sme v porovnaní s predchádzajúcim modelovým rokom zlepšili dojazd (WLTP) a nabíjanie modelov XC40 Recharge a C40 Recharge, čím sme zvýšili dojazd niektorých variantov až o 60 kilometrov*.
Okrem toho modely C40 Recharge a XC40 Recharge ponúkajú tri nové pohonné jednotky. Patria k nim dva varianty s pohonom zadných kolies – prvýkrát po 25 rokoch ponúkame produkt s pohonom zadných kolies – a prepracovaný výkonný model s pohonom všetkých kolies.
Ďalším naším prvenstvom je, že elektromotor druhej generácie s permanentným magnetom, ktorý poháňa zadné nápravy plne elektrických modelov C40 a XC40, vyvinula interne priamo spoločnosť Volvo Cars.
„Tieto aktualizácie sú ďalším veľkým krokom v našom úsilí, ktorého cieľom je stať sa do roku 2030 výrobcom plne elektrických automobilov,“ uviedol Javier Varela, náš prevádzkový riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa. „Dojazd a čas nabíjania sú pre čoraz väčší počet našich zákazníkov novými kľúčovými faktormi a vďaka týmto vylepšeniam sú naše plne elektrické modely ešte atraktívnejšie, ako už boli.“
Návrat pohonu zadných kolies
Začnime dvoma novými možnosťami pohonu zadných kolies. Jednomotorový variant so štandardným dojazdom poháňa elektromotor s permanentným magnetom (e-motor) s výkonom 175 kW, čo predstavuje trojpercentný nárast výkonu oproti odchádzajúcemu jednomotorovému variantu s pohonom predných kolies s výkonom 170 kW.
V jednomotorovom modeli XC40 Recharge sa prenáša rovnaká kapacita akumulátora 69 kWh, ale vylepšenia v oblasti účinnosti chladenia zaisťujú, že teraz dokáže zabezpečiť dlhší dojazd, až do 460 kilometrov podľa skúšobného cyklu WLTP v porovnaní s doterajšími 425 kilometrami (WLTP).
Dojazd jednomotorovej verzie modelu C40 Recharge sa medzitým predĺžil z 438 kilometrov (WLTP) na 476 kilometrov. Nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 34 minút.
Ak cítite potrebu väčšieho výkonu a dlhšieho dojazdu, môžete si vybrať aj väčší akumulátor v kombinácii s výkonnejším e-motorom s permanentným magnetom s výkonom 185 kW na zadnej náprave. Tento druhý nový variant sa dodáva s akumulátorom 82 kWh, ktorý predlžuje dojazd jednomotorového modelu XC40 Recharge s predĺženým dojazdom až na 515 kilometrov a dojazd jednomotorového modelu C40 Recharge s predĺženým dojazdom až na to 533 kilometrov (WLTP).
Aj v tomto prípade sa zlepšil nabíjací výkon, pretože väčší akumulátor umožňuje nabíjanie aktualizovanou najvyššou rýchlosťou 200 kW jednosmerným prúdom (predtým maximálne 150 kW jednosmerným prúdom), zatiaľ čo nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 28 minút.
Aktualizovaný variant pohonu všetkých kolies
Z týchto aktualizácií ťažia aj varianty s pohonom všetkých kolies, ktoré vykazujú ešte pôsobivejšie zlepšenie dojazdu. Predchádzajúce usporiadanie dvoch elektromotorov s výkonom 150 kW na prednej a zadnej náprave nahradil náš interne vyvinutý e-motor s permanentným magnetom s výkonom 183 kW na zadnej náprave a nový asynchrónny elektromotor s výkonom 117 kW na prednej náprave.
Táto nová konfigurácia v spojení s akumulátorom s kapacitou 82 kWh a celkovým zlepšením účinnosti jeho chladenia je zárukou, že dvojmotorový model XC40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) teraz dosahuje dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie, čo je v porovnaní s predchádzajúcou verziou zlepšenie o 62 kilometrov. Dojazd dvojmotorového modelu C40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) sa predĺžil zo 451 kilometrov (WLTP) na 507 kilometrov.
Tam, kde je to možné, prispeli k zvýšeniu účinnosti aj vylepšenia exteriéru. Napríklad nové 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin na oboch modeloch XC40 aj C40 Recharge nielenže zlepšili vzhľad oboch modelov, ale svojím aerodynamickým dizajnom prispeli aj k zníženiu odporu vzduchu.
Nová palubná nabíjačka vo vozidlách série 90 a 60
V rámci ďalšej ponuky nášho produktového portfólia sú plug-in hybridné modely sérií 90 a 60 vybavené novou dvojfázovou palubnou nabíjačkou, ktorá im umožňuje rýchlejšie nabíjanie (v závislosti od trhu). Nová palubná nabíjačka takmer zdvojnásobuje maximálnu kapacitu nabíjania týchto vozidiel na 6,4 kW.