Zásielkové a kuriérske služby aj vďaka rozmachu internetového predaja v Európe investujú stále viac do nových služieb. Jedna z aktuálnych noviniek v logistike, ktorú si zákazníci za ostatné roky obľúbili v Nemecku, Poľsku, Česku a štátoch BeNeLuxu, sa pripravuje aj na Slovensku vďaka divízii DHL Parcel Slovensko.

DHL_parcelshop_nowat

 

„Ide o sieť lokálne umiestnených ParcelShopov, ktoré ľuďom umožnia vyzdvihnúť si a podať zásielku bez asistencie kuriéra, či nutnosti zájdenia na poštu. Ak si napríklad objednáte tovar z vášho obľúbeného e-shopu, môžete si ho vyzdvihnúť kedy budete potrebovať a na vami určenom mieste, v blízkosti práce, či bydliska,“ hovorí Mgr. Richard Bebjak zo spoločnosti DHL Parcel Slovensko. 

Viac o tejto službe aj v našej správe. 

Ako vznikne ParcelShop

Lokálne predajne ako kníhkupectvá, kvetinárstva, či papiernictvá sa môžu zapojiť do logistickej siete ParcelShopov a získať tak väčšiu koncentráciu návštevníkov vďaka rozšíreniu o novú službu. V Nemecku tento koncept funguje už na 20 000 prevádzkach a na Slovensku sa ich plánuje do konca roka 2015 otvoriť niekoľko 100.

Čo rozhoduje o tom, aby sa z bežného obchodu stal aj ParcelShop? „Dôležitá je lokalita. Na základe analýzy pohybu ľudí v jednotlivých mestách a požiadaviek našich zákazníkov, dokážeme presne vymedziť lokalitu, kde by mal byť umiestnený ParcelShop,“ prezrádza Mgr. Richard Bebjak z DHL Parcel Slovensko.

DHL4_nowat

Ako sa bude dať táto služba použiť?

V zahraničí je väčšina zásielok posielaná do ParcelShopov z internetových obchodov. Vďaka tejto službe e-shopy získavajú logisticky rýchlu sieť výdajných miest a ich zákazníci majú možnosť dostať sa k svojim objednávkam vo veľmi krátkom čase.

„Vo veľkej miere sa tak podporí online nakupovanie a rozšíria sa možnosti e-shopov, ktoré budú môcť doručovať dokonca aj produkty s krátkou dobou trvanlivosti,“ hovorí Richard Bebjak a dodáva, že „Jediné obmedzenia pre sieť ParcelShopov je zásielka do 30 kg, ktorá nie je dlhšia ako 1 meter a širšia ako 0,5 metra“ Pričom tieto parametre v súčasnosti spĺňa väčšina produktov zasielaných zo slovenských e-shopov.

DHL3_nowat

Počet nákupov cez internet bude rásť

V súčasnosti na Slovensku funguje viac než 8 000 registrovaných internetových obchodov, pričom len minulý rok Slováci minuli prostredníctvom online nákupov až 611 mil. EUR. „Príchodom nových služieb sa predpokladá, že bude rásť nielen objem peňazí, ktorý minú Slováci na online nákupoch, ale aj počet zákazníkov v e-shopoch. Tomuto trendu by mali napomôcť práve nové služby, medzi ktoré patrí aj sieť ParcelShopov,“ dodáva Mgr. Richard Bebjak z DHL Parcel Slovensko.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.