Rok 2020 je pre nás skúškou, nielen čo sa týka zdravia, ale aj finančnej stability. Viac ako tretina ľudí očakáva, že sa ich situácia v budúcnosti zhorší, a preto plánujú obmedziť svoju spotrebu. Poštová banka v tejto neistej situácii pristupuje ku kroku, ktorý je na bankovom trhu unikátny – od októbra znižuje poplatok za vedenie bežného účtu. 

„Tento rok je pre nás mimoriadnou výzvou. Banka úspešne pokračuje vo svojej modernizácii aj pri zvládaní náročného obdobia koronakrízy, z ktorej sme vyšli silnejší a skúsenejší. Pre neustále rastúce náklady sme však boli nútení na začiatku roka spustiť hromadné prepúšťanie a uskutočniť množstvo úsporných opatrení. Žiaľ, museli sme pristúpiť aj k úprave poplatkov voči klientom. Nakoľko sa naša nákladová situácia vyvíja dobre, pristupujeme ku kroku, ktorý je na bankovom trhu výnimočný. Znižujeme mesačný poplatok za Užitočný účet na sumu päť eur mesačne, čo je úspora až vo výške 15 percent oproti súčasnej cene. Tá je dnes na úrovni 5,90 EUR mesačne,“ vysvetľuje Andrej Zaťko, generálny riaditeľ Poštovej banky.

Vďaka tomuto zníženiu sa poplatok za balík k osobnému účtu v Poštovej banke stal jedným z najnižších na celom bankovom trhu na Slovensku.  Banka sa na možnú prichádzajúcu krízu zodpovedne pripravovala od minulého roka, nakoľko ekonomické ukazovatele naznačovali, že ekonomické ochladenie môže zasiahnuť Slovensko už na jeseň minulého roka. Nikto však nepočítal s príchodom koronakrízy a už vôbec nie v rozsahu, v akom zasiahla celý svet vrátane Slovenska, podnikateľského sektoru a bankového trhu nevynímajúc.

„Verejnosť často vníma banky negatívne a túto tému radi živia aj niektorí politici. Žiaľ, žijeme dobu, kde je jednoduché heslo viac ako súbor zložitejších faktov. Naša slabá gramotnosť v odlišovaní fabulácie od reality sa odzrkadľuje snáď vo všetkých aspektoch diania okolo nás. Zodpovedné banky sa správajú voči svojim klientom zodpovedne, vnímajú ich  partnersky a nie ako zdroj príjmov. Zodpovedné banky držia svoje sľuby a správajú sa korektne voči klientom aj za cenu nižšieho príjmu, lebo vedia že dlhodobý vzťah s klientom za to stojí. Žiaľ, všeobecný rast nákladov sa vždy ťažko vysvetľuje. Nie vždy sa dá vykryť úsporami nákladov či mzdových nákladov a už vôbec nie zastavením investície do rozvoja. Ale v žiadnom prípade neplatí vzorec, že banky všetky svoje náklady vždy prenesú na klienta. My sme toho príkladom! A preto som rád, že sa s našimi úsporami vieme teraz podeliť aj s klientami,“ dodáva A. Zaťko.

Nepriaznivo sa vyvíjajúcu ekonomickú situáciu totiž Slováci pociťujú už teraz a každú možnú úsporu vítajú. *Až 16 percent z nich totiž hovorí, že sa ich pandémia z finančnej stránky negatívne dotkla a majú problém s platením účtov. 34 percent z oslovených očakáva, že následky koronakrízy ešte len pocítia a budú mať problémy s úhradou bežných výdavkov. Viac ako polovica našincov chce kvôli týmto obavám čiastočne alebo veľmi obmedziť svoju spotrebu. Priemerne mesačnú útratu plánujú znížiť najmä v reštauráciách a baroch, za voľnočasové aktivity, cestovanie, ale nižšie sumy chcú utrácať aj v obchodoch s oblečením, spotrebným tovarom a elektronikou.