Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Pay per click reklamy, alebo skrátene PPC, sú pre mnohé online projekty kľúčovým zdrojom návštevnosti a dokážu sa postarať o rýchly prílev zákazníkov.

S úspechom ale nepočítajte automaticky, a to ani pri veľkoryso nastavenom rozpočte. Vždy totiž závisí od ich nastavenia a prístupu k ich manažovaniu. Či už necháte správu PPC na profesionálov, alebo sa chcete v tomto smere vzdelávať sami, poznať by ste určite mali anatómiu kvalitných PPC reklamných kampaní.

Ako vyzerá kvalitná PPC reklama?

V prvom rade si treba uvedomiť, že PPC reklama nemusí pekne vyzerať na to, aby sme ju mohli považovať za úspešnú. Každá ppc agentúra vám potvrdí, že kvalitnú PPC reklamu spoznáte podľa toho, či sa ňou darí napĺňať vopred stanovené ciele, či už ide o zvýšenie dopytov, predajov, tržieb, získanie väčšieho trhového podielu alebo hoci len o zvýšenie návštevnosti webu. Medzi odborníkmi sa často skloňuje tzv. anatómia PPC kampane, čo sem patrí?

webZdroj: elements.envato.com

Reklamná skupina – pozostáva zo skupiny reklám súvisiacich s konkrétnou kampaňou. Vezmime si povedzme sviatky či prázdniny, môžete spustiť jednu reklamnú skupinu s reklamou na darčekové košíky s potravinami a ďalšiu s ozdobami. Základom úspechu je v reklamných skupinách udržiavať poriadok a logiku, pretože časom ich môžete mať aj desiatky či stovky.

Kľúčové slová – každá reklamná skupina by mala mať definované svoje kľúčové slová. Hoci môžete byť expert, nie je jedno, ako komunikujete smerom navonok a ako označujete svoje produkty či služby.

Text reklamy – samotné texty reklám sú často prehliadané, hoci ide o tú najdôležitejšiu časť a to či už ide o vhodne zvolený nadpis, alebo bližší popis. Tvorbu textu odporúčame preto nechať na skúseného copywritera, ktorý svojimi textami vzbudí záujem u vášho publika.

nakupovanie na webeZdroj: elements.envato.com

Vstupná stránka – Môžete mať všetko krásne nastavené a pokaziť to, práve vtedy, keď návštevník klikne na vašu reklamu a ocitne sa na nerelevantnej podstránke. Ponúkate pracovnú pozíciu zdravotná sestra Nemecko a návštevník sa preklikom dostane na podstránku zdravotná sestra Rakúsko? Hoci na prvý pohľad môže ísť o detail, v skutočnosti návštevníka pomýlite a keďže narazil na nerelevantnú podstránku, zrejme veľmi rýchlo odíde a (možno) sa už nevráti.

Správne optimalizovať a nastaviť vstupnú stránku si vyžaduje znalosti a cit, aby ste návštevníkovi poskytli rýchlo presne to, čo hľadá. Napokon, o PPC reklamách a ich fungovaní by sa dala napísať nejedna publikácia a že už ich je! Ak vás táto téma zaujíma smelo do štúdia, dajte si však pozor, aby ste si vyberali vždy aktuálne informácie.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.