Táto Praga je skutočne výnimočná.
Česká spoločnosť Praga, ktorá sa špecializuje na pretekárske vozidlá, ukázala svoj nový model Bohema, určený na jazdy po okruhoch.
Názov vozidla odkazuje na 115-ročné korene automobilky, ktorá vznikla začiatkom 20. storočia. Nové vozidlo, radiace sa do triedy tzv. hyperšportov, si výrobca vyvinul od základov, hoci motor je odvodený od šesťvalcovej 3,8-litrovej pohonnej jednotky z Nissanu GT-R s dvomi turbodúchadlami. Upravila ho britská spoločnosť Litchfield Engineering, čím mu zabezpečila celkový výkon 700 koní, teda o 100 viac ako má model GT-R Nismo.
Na pomery hyperšportov to nie je príliš veľa, ale hmotnosť Bohemy je len 982 kilogramov (okrem paliva). Je to najmä vďaka konštrukcii z uhlíkových vlákien. Karbónových dielov je na vozidle dovedna 56 a nachádzajú sa aj v kabíne. Pri konštrukcii vozidla bol na zníženie hmotnosti použitý tiež horčík a titán.
Motor v Boheme je umiestnený za kabínou a je spojený so sekvenčnou prevodovkou Hewland. Vybavený je titánovým výfukom. Spoločnosť Litchfield tiež nainštalovala systém mazania so suchou vaňou, ktorý pomohol znížiť výšku motora o 5,5 palca, čo Prage umožnilo namontovať motor vo vozidle skutočne nízko.
Vývoj auta ešte nie je ukončený, preto výrobca väčšinu technických špecifikácií zatiaľ tají. Maximálna rýchlosť by však mala byť okolo 300 km/h. Pri ďalšom vylepšovaní pretekárskeho vozidla pomáha aj bývalý jazdec F1 a súčasný pretekár v IndyCar Roman Grosjean.
Praga plánuje vyrobiť len 89 kusov tohto hyperšportu, pričom výroba by sa mala začať budúci rok. Číslo odkazuje na 89. výročie víťazstva značky Praga v pretekoch 1000 míľ československých v roku 1933. Štartovacia cena bola stanovená na 1,31 milióna dolárov.
Zdroje: pragaglobal.com, topgear.com
Prečítajte si tiež: