Všimli ste si niekedy, že firmy používajú kruhové logá, ktoré vyzerajú, no povedzme, veľmi podozrivo?
Nech už sú farebné, čiernobiele alebo majú rôzne upravené tvary, všetky sa akýmsi spôsobom podobajú na časť ľudského tela. Podľa Velvet Shark si firma Fast Company si tento trend všimla v roku 2023, no pravdepodobne na radu právnikov sa článok nevolal tak, akoby bolo najviac výstižné, ale hovorilo sa o víriacom šesťuholníku. Žiadne anatomické časti ľudského tela neboli spomenuté.

Čo niekoho viedlo, aby sa z loga OpenAI stalo grafické logo, ktoré opäť bude pripomínať istú časť ľudského tela? Hľadáte dokonalý kruh s jemným gradientom a vnútorným otvorom? Asi nie. Marketingoví mágovia ospevujú tento princíp loga ako hlbokú inšpiráciu, ktorá stelesňuje plynulosť a tempo myslenia a bla bla bla. Nech už to akokoľvek opíšete, stále sa to bude podobať na konečník.
Pozrite si logá veľkých spoločností, ktoré pracujú s umelou inteligenciou a nájdete tam väčšiu či menšiu spojitosť. Zaujímavosťou sú ale logá spoločností DeepSeek a Midjourney, ktoré majú súvislosť s morom.

Opakujú jeden vzor
Pre tých, čo si stále myslia, že ide len o náhodu, porovnajte si ďalšie logá známych firiem, alebo napríklad kryptomeny Cardano. Logo Electrolux možno na prvý pohľad nevyzerá až tak súvisiaco, no akonáhle si ho otočíte a uvidíte zadok v bikinách, už nikdy nebudete vidieť nič iné.

Čiastočne s tým súvisí aj to, že ľudský mozog sa snaží nachádzať v rôznych tvaroch známe tvary, ktoré už nejakým spôsobom pozná. Najlepším príkladom je „tvár na Marse“, ktorú zachytila sonda Viking 1 v roku 1976.
Textové logá
Ďalšou zaujímavosťou je aj spôsob, akým sa menia logá niektorých známych značiek, či už z technologickej oblasti alebo z oblasti módy. Stačí si ich pozrieť na obrázku nižšie. Nepotrebuje to bližší komentár. Faktom je, že sú lepšie čitateľné a svoj podiel na tom nemá len bezbrehá móda, ale aj spôsob, ako zlepšiť čitateľnosť loga na rôznych formátoch, či už displeja alebo veľkosti bannerov.

Prečo sa tento fenomén tak často opakuje? Môže za tým stáť aj pocit potreby opakovania od úspešných. Keď vzniklo nové logo OpenAI s kruhovou šablónou a nápisom „Takto vyzerá seriózna AI“, čo urobia ostatné firmy? Zopakujú to, aby sa aj ich logo podobalo na inkriminovaný otvor.

Na záver tu máme ešte doslova katastrofu pri tvorbe loga. Všimnite si zrkadlovo otočené logo prehrávača Microsoft Zune. Žeby to bol dôvod, prečo sa tento prehrávač a služba neujala? Nakoniec ani Brazílsky inštitút orientálnych štúdií nevyzerá príliš vábivo. Takéto logo rozhodne nechcete.
Zdroj: Velvet Shark
Prečítajte si aj: