Výkonný riaditeľ Lei Jun odhalil kúsok z histórie značky.

Pri zrode Xiaomi zakladajúci tím diskutoval aj o tom, ako by sa mala spoločnosť volať. Medzi návrhmi boli názvy ako „Red Star“, „Red Pepper“ alebo „Black Rice“. Z rôznych dôvodov nebol nakoniec prijatý žiadny z uvedených. Junovi napadla obľúbená veta – „Budha vidí zrnko ryže s rovnakým významom ako Mount Meru“.

Názov „Ryža“ (Mi po čínsky) sa investorovi Liu Qinovi príliš nepozdával a dodal: Internet je vo svojej podstate vyhýbavý. Neberieme veľké, ale malé. Názov spoločnosti bude Xiaomi“. 

Okrem toho Lei Jun vyjadril aj svoje názory na vplyv mena na spoločnosť. Môže dobre znejúce meno viesť k vzostupu spoločnosti? Odpoveď je určite nie. Ak spoločnosti chýbajú technológie, chýbajú kvalitné produkty, nevenuje pozornosť používateľskej skúsenosti, nemôže uspieť. Naopak, aj keď je názov spoločnosti jednoduchý a celý tím tvrdo pracuje, nakoniec môže dosiahnuť úspech. Všetko teda závisí od práce a ľudí, hodnotu značky nikdy neprináša meno.

Xiaomi je sen inžiniera

Tvrdá práca a um boli hlavné faktory, ktoré spôsobili, že Xiaomi sa stalo najmladšou spoločnosťou v rebríčku Fortune 500. Úspech spoločnosti Xiaomi tiež dokazuje, že hodnotu značky v konečnom dôsledku podporujú technológie a kvalitné produkty. 

Toto nie je len príbeh o človeku a spoločnosti, ale aj príbeh o rozmachu celej Číny.

Zdroj: GizChina

Prečítajte si aj:

Xiaomi Mi 10T Pro: Oplatí sa kúpiť?

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.