Mileniáli sú na Slovensku ochotnejší podať seniorom pomocnú „technickú“ ruku.

Mladí ľudia využívajú výhody technológií 21. storočia, pričom používajú všetko od smartfónov až po bezdrôtové klávesnice. Žiaľ, s ich staršími náprotivkami je situácia opačná. Mladšia generácia má obavy, že starší členovia rodiny nie sú dostatočne technicky zdatní a  pri používaní technológií budú potrebovať pomoc. Prirodzeným následkom takéhoto postoja je, že rodičia a starí rodičia prichádzajú o možnosť nájsť si pod stromčekom darček vo forme najnovších technologických zariadení. Spoločnosť Kaspersky zistila, že mileniáli odmietajú darovať na Vianoce technologické darčeky zo strachu, že sa pre svoju rodinu stanú akousi technickou podporou na plný úväzok.

Z globálneho hľadiska takmer tretina technologicky vyspelých mileniálov (30 %) pripustila, že sa vyhýba nákupom technologických darov pre svojich rodičov alebo starých rodičov, pretože si ich nebudú vedieť sami nastaviť. Správa spoločnosti Kaspersky Rise of Can You Just… (v preklade Vzostup „Mohol by si mi len…“) ukazuje, že táto veková skupina sa cíti zaťažená požiadavkami svojich blízkych, keďže ich členovia rodiny často žiadajú o pomoc s technológiami. V porovnaní s globálnymi štatistikami vyslovilo na Slovensku[1] takéto obavy len 15 % mladých ľudí, čo dokazuje, že slovenskí mileniáli majú k svojim rodičom či starým rodičom vrúcnejší vzťah a sú ochotnejší podať aj technickú pomocnú ruku.

Celosvetovo až 49 % opýtaných rodičov s deťmi staršími ako 16 rokov sa v oblasti technológií radí do kategórie „technologický nováčik“. Na Slovensku takmer tretina (32 %) takýchto rodičov pripúšťa, že zápasí s každodennými technologickými výzvami bez podpory svojich detí.

„Množstvo technologických výrobkov na trhu z nich robí ideálne darčeky pre našich milovaných. Zistenia spoločnosti Kaspersky ale ukazujú, že napriek technologickému vývoju, ktorý pomáha mladým ľuďom rozkvitať, nechcú príliš strácať svoj čas s nastaveniami zariadení pre ostatných, čo znamená, že sa kúpe technických hračiek ako vianočných darčekov radšej vyhýbajú. Ich starší príbuzní tak strácajú plno výhod,“ uvádza Miroslav Kořen, generálny riaditeľ Kaspersky pre východnú Európu.

„Technológie sa rýchlo menia, a to znamená, že sa musíme prispôsobovať novým zariadeniam a softvérom. Avšak nemusí to byť tak desivé, ako to znie. Starším ľuďom vieme pomôcť poskytnutím správnych pokynov, keďže pravdepodobne nemajú takú skúsenosť s používaním technológií ako ich mladší členovia rodiny,“ dodáva.

Viac informácií nájdete aj na blogu Kaspersky.

[1] Zber dát a prieskum na Slovensku realizovala prieskumná agentúra MNFORCE pre spoločnosť Kaspersky na vzorke 500 respondentov vo veku od 18 rokov bez hornej vekovej hranice.