Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V rámci projektu výstavby D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie aktuálne prebiehajú projektové práce.

Zmluva so zhotoviteľom sa riadi podmienkami žltého FIDICU, čo znamená, že súčasťou je aj realizačná projektová dokumentáciu, ktorú treba najskôr naprojektovať. Od odovzdania staveniska až doteraz sa zhotoviteľ venoval najmä geodetickým prácam, inžinierskej a projekčnej činnosti a takisto aj doplnkovému inžiniersko-geologickému prieskumu. Na stavbe prebiehal výrub stromov či príprava zariadenia staveniska.

Dokedy bude trvať projektovanie?

Zhotoviteľ dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Proces projektovania však bude pokračovať počas celej doby výstavby. Výhodou využitia žltého FIDICU je práve to, že činnosti na príprave a výstavbe môžu prebiehať paralelne. Popri projektovaní a prípravných prácach sa teda črtá už aj plán organizácie výstavby.

Projektové práce úzko súvisia práve s organizáciou výstavby, s ktorou sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom. Máme dva veľké míľniky – vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce.

Čo bude ďalej?

V najbližšom období bude zhotoviteľ zameriavať inžinierske siete a priebežne ich dopĺňať do projektovej dokumentácie. Pokračovať budú aj geodetické práce a zriaďovanie staveniska. Na pláne je aj archeologický prieskum v časti stavby a pokračovať sa bude aj v inžinierskej činnosti.

Značky: