Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V ponuke značky sa objavil v najlepšej možnej chvíli a za niekoľko rokov na trhu si získal zástupy spokojných zákazníkov. Lexus NX je pre japonského výrobcu dôležitým modelom a nedávny debut jeho druhej generácie je vhodnou príležitosťou vrátiť sa do minulosti a priblížiť príbeh SUV, ktoré patrí k bestsellerom značky Lexus.

Hoci prvá generácia Lexusu NX debutovala na trhu pomerne nedávno, v roku 2014, patrí tento model nepochybne medzi najobľúbenejšie modely značky. SUV konkurujúce BMW X3, Audi Q5, Volvo XC60 či Mercedesu GLC úspešne zabojovalo o priazeň zákazníkov. Dnes jeho ostré línie nepôsobia až tak futuristicky, no keď sa na ulici objavili prvé exempláre, karoséria zdobená početnými prelismi ihneď zaujala. Jedinečný štýl Lexusu NX bol do sériovej výroby prenesený takmer do detailu  z konceptu. No vráťme sa ešte o rok späť, do roku 2013.

Lexus LF-NX

Predstavili ho na jesennom autosalóne vo Frankfure (2013) a predstavoval rozšírenie štylistického jazyka  L-finesse. Dizajnéri zašli pri hľadaní inšpirácie ďaleko za hranice automobilového priemyslu, pretože ostré línie a dynamická silueta vychádzali z predmetov, ako sú športové doplnky, bicykle, hodinky či dokonca oblečenie. Výnimočne široký záber tímu zodpovedného za návrh auta umožnil vyvinúť SUV, ktoré bolo úplne iné ako ostatné autá na trhu. Odvážny koncept charakterizovali výrazné prelisy, zvýrazňujúce kryty kolies či tvar predných a zadných svetiel. Dlhé prelisy, ktoré idú pozdĺž celého auta, sa vznášajú nahor a línia okien bola umiestnená veľmi vysoko, čím sa presklený povrch zmenšil. Interiér však dodatočne presvetlila presklená strecha a dobrú viditeľnosť umožňuje zachovať aj vysoké sedadlo vodiča. Zrezaný kryt kufra  sa vyznačuje výrazne skoseným oknom, čo auto dodatočne odlišuje od všetkých ostatných SUV. Impozantný koncept bol prijatý s nadšením.

2014 – vstúpil do showroomov

Prvé kusy nového SUV značky sa dostali do showroomov koncom roku 2014. Väčšina charakteristických znakov LF-NX sa preniesla priamo do sériového modelu a podobnosť s výrazným Lexusom IS bola neprehliadnuteľná. Lexus preniesol do karosérie SUV športový štýl sedanu a výsledok potešil oko nejedného vodiča.

Ale nielen dizajn bol spoločným znakom týchto modelov. Lexus NX bol tiež založený na technológii Lexus IS a vodičmi oceňované vlastnosti sedanu boli prenesené na novú pôdu. Toto rozhodnutie sa ukázalo ako zásah do čierneho, pretože zákazníci bez zaváhania prúdili do predajní japonskej značky. Majitelia áut prácu inžinierov a dizajnérov chválili – prvá generácia Lexusu NX bola plná praktických a premyslených riešení.

Premyslený a dokonale vybavený

Príkladov šikovného dizajnu je v tomto prípade množstvo. Za zmienku stojí napríklad 475-litrový kufor, ktorý bol nielen jedným z najväčších vo svojej triede, ale navyše aj navrhnutý tak, aby sa doň zmestil vak s golfovými palicami naprieč a nie pozdĺžne. NX bol prvým autom v segmente, ktoré ponúkalo rezervné koleso v základnej výbave. Interiér bol navrhnutý s dôrazom na detaily, akým bol napríklad špeciálny drsný materiál v držiakoch na poháre, ktorý vodičovi umožnil odskrutkovať uzáver fľaše jednou rukou. Napriek tomu, že tieto autá majú už niekoľko rokov, v prvej generácii Lexus NX nájdeme výbavu ako bezdrôtovú nabíjačku pre smartfóny, 360-stupňové fotoaparáty alebo systém Clari-Fi, ktorý zlepšil kvalitu zvuku a dodával skladbám hĺbku, ktorú sme si mohli vychutnať vďaka vynikajúcemu zvukovému systému Mark Levinson. Súčasťou výbavy bolo aj mnoho systémov na podporu vodiča a bezpečnosť jazdy. Bol to jeden z prvých modelov značky Lexus vybavený pokročilými systémami na zníženie rizika kolízie.

Úsporný hybrid a pohon všetkých kolies

Prvá generácia Lexusu NX bola dostupná predovšetkým v hybridnom variante. NX 300h mal pod kapotou 2,5-litrový benzínový motor, s ktorým sa spájal elektromotor (u verzií E-Four dva elektromotory). Výkon sústavy dosiahol 197 koní a priemerná spotreba paliva mala byť od 5,2 l / 100 km – po stránke hospodárnosti sa s ňou ťažko konkurovalo. Do ponuky motorov pribudol neskôr variant 200t s výkonom 238 k, po facelifte premenovaný na NX 300. Ten s 2,0-litrovým preplňovaným motorom poskytoval skvelý zážitok z jazdy a bol dostupný aj vo variantoch s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Evolúcia pokračuje

Hoci po necelých dvoch rokoch na trhu tvoril model NX takmer tretinu celkového predaja značky Lexus v Európe, Japonci sa rozhodli auto osviežiť a do ponuky uviesť niekoľko špeciálnych verzií, ktoré sa vyznačovali ešte lepšou výbavou a exkluzívnymi farbami. Zmeny po facelifte boli jemné a obmedzili sa na mierne odlišný tvar predného nárazníka, nové ráfiky a farby karosérie a jemné zmeny LED svetiel. Vo vnútri sa objavil väčší displej multimediálneho systému a vo výbave boli vylepšené aktívne bezpečnostné systémy Lexus Safety System +.

Nový Lexus NX píše dejiny

V roku 2021, po viac ako šiestich rokoch trhového úspechu Lexusu NX, sa objavil nástupca. Pri novej generácii inžinieri a dizajnéri riešili požiadavky zákazníkov jediným správnym spôsobom – zlepšovaním toho, čo sa zlepšiť dalo. Nová verzia Lexus NX vstupuje do showroomov a je veľmi obľúbená medzi ľuďmi, ktorí hľadajú praktické auto prémiovej triedy.

Značky: