Spolupráca bola vo firmách kľúčovým slovom už roky, ale podľa nového prieskumu od spoločnosti Sharp je pre európske kancelárie skôr ambíciou ako realitou.
Takmer polovica pracovníkov (41 %) povedala, že ich kolegovia zabúdajú s nimi zdieľať dôležité informácie alebo dokumenty, z čoho vyplýva stratený čas, zmeškané príležitosti a potenciálne ušlý zisk. 40 % ľudí si myslí, že technológia v ich kancelárii v skutočnosti sťažuje zdieľanie informácií.
V prieskume na 6045 európskych administratívnych pracovníkoch sa prejavil nedostatok tímovej práce a egoistické zvyky, od zabudnutia zdieľania informácií, až po triviálne, ale nepríjemné veci, ako napríklad to, že viac ako polovica pracovníkov nedoplní papier v tlačiarni, keď dôjde papier. A takmer 40 % z nich mení teplotu klimatizácie bez toho, aby sa najprv spýtali ostatných.
Najhoršie zvyky európskych administratívnych pracovníkov, ktoré boli odhalené:
- Ponechanie vytlačených strán v priečinku na papier (54,60 %)
- Nedoplnenie papiera do tlačiarne, keď sa minie papier (51,40 %)
- Ponechanie zapnutých obrazoviek a projektorov (42,80 %)
- Zabudnutie zdieľania dôležitých informácií alebo dokumentov (41,10 %)
- Rozprávanie sa s ostatnými na rokovaniach (40,70 %)
- Presúvanie dokumentov alebo vytváranie nových štruktúr priečinkov (39,50 %)
- Ignorovanie problémov s technológiou v spoločných kanceláriách (38,60 %)
- Zmena teploty klimatizácie (38,10 %)
- Zabúdanie hesiel (36,60 %)
- Písanie počas hovoru / konferenčného hovoru / robenie si vlastnej práce počas schôdze (36,20 %)
- Robenie zmien alebo nedodržiavanie šablóny (29,90 %)
- Neodhlasovanie sa z počítačov v rokovacej miestnosti (29,50 %)
- Zmena hesiel/prístupových práv bez toho, aby to dali ostatným vedieť (22,10 %)
Aj keď si všimnú u svojich kolegov tieto zlozvyky, 1 zo 6 európskych pracovníkov (16,8 %) uprednostňujú neriešiť problém, 20 % nechá poznámku v spoločnom priestore a 19 % odošle e-mail svojmu kolegovi a posťažuje sa. Ale dávajte pozor, ak pracujete v IT – 1 zo 6 pracovníkov povedal, že odošle e-mail nadriadeným vo firme alebo nadriadeným kolegu, aby poukázal na jeho zlyhania.
– Väčšina z nás berie tieto zlozvyky ako súčasť kancelárskeho života, s čím sa dá žiť ľahšie ako pokúsiť sa o zmenu. Tieto zistenia však hovoria aj o vážnom probléme. Ak vaša firma nepodporuje tímovú prácu a zdieľanie informácií, stratíte príležitosti na rast. Aké množstvo z informácií, ktoré pracovníci zabudnú zdieľať, by mohlo viesť k novým obchodným príležitostiam, k šetreniu nákladov alebo k inšpirácii novým nápadom? – povedal Tomáš Hudec, generálny riaditeľ Sharp Business Systems v Českej a Slovenskej republike.
Spolupráca je dôležitá pre šťastnejšiu, kreatívnu a produktívnejšiu pracovnú silu a firmy to môžu podporiť pomocou uvedenia technológie do prevádzky. Vieme, že správna technológia má potenciál transformovať spôsoby práce a zaistiť, že každý má prístup k potrebným informáciám.