Spoločnosť Atos, medzinárodný líder v oblasti digitálnych služieb a celosvetový partner v oblasti IT na olympijských hrách, dnes oznámila, že boli vydané prvé akreditácie na olympijské hry Rio 2016.
Počas nasledujúcich troch mesiacov médiá, športovci, funkcionári a sponzori získajú celkom 300-tisíc akreditácií, vďaka ktorým budú mať vstup na olympijské športoviská a povolenie na vstup do Brazílie. Akreditačný systém, ktorý spoločnosť Atos vybudovala a riadi má rovnako vysokú úroveň zabezpečenia akú používajú systémy na spracovanie žiadostí o pasy a víza.
Akreditácia predstavuje kritický prvok pri zabezpečení hier. Každá akreditácia obsahuje meno a fotografiu osoby, ako aj bezpečnostný čiarový kód, ktorý identifikuje držiteľa a určuje mu prístupové práva.
„Ako celosvetový partner v oblasti IT a popredný integrátor olympijských a paraolympijských hier, spoločnosť Atos vyvíja technologické úsilie, ktoré bezchybne spája zložité systémy hier,“ povedala Michèle Hyronová, hlavná integrátorka spoločnosti Atos pre olympijské hry Rio 2016. „Vďaka spolupráci s organizačným výborom olympijských hier v Riu a s brazílskym ministerstvom vnútra prinášame systém, ktorý umožňuje kompletný bezpečný akreditačný proces od identifikácie akreditovaných účastníkov, cez riadenie registrácie až po prideľovanie prístupových práv a poskytovanie informácií o riadení prístupu.“
Ako sa akreditácie rozlišujú? Šprintér na 100 metrov bude mať, napríklad, prístup na štadión a do olympijskej dediny, zatiaľ čo novinár bude mať prístup do hlavného centra pre tlač a do jedálne pre médiá.
„Akreditačný systém zaisťuje bezpečnosť a spoľahlivosť systémov,“ uviedla Francess Lusacková, generálna riaditeľka organizačného výboru Rio 2016 pre akreditáciu. „Akreditačný systém je integrovaný s brazílskymi bezpečnostnými systémami, aby bola zaistená bezpečnosť hier. Všetci akreditovaní cudzinci môžu svoju akreditáciu použiť ako vízum pre vstup do Brazílie.“
Spoločnosť Atos poskytuje olympijským hrám riešenia v oblasti IT už od roku 1992. Na olympijských hrách v Riu bude vôbec prvýkrát časť informačného systému umiestnená v cloude, čo je prelomový moment v digitálnej transformácii olympijských hier.