Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Ochrana overením používateľa heslom a jedinečným SMS kódom prestáva v bankovníctve postačovať.

Útoky hackerov na banky pribúdajú a peňažné domy venujú podvodom v online svete čoraz väčšiu pozornosť. Podľa britskej organizácie Financial Fraud Action narástli vlani vo Veľkej Británii straty z online podvodov medziročne o 48 percent. Aj slovenské banky čoraz častejšie upozorňujú klientov na podvodné emaily. Vlani  sa na Slovensku stalo obeťou hackerských útokov zhruba 500 ľudí. Slováci sa už môžu voči škodám spôsobeným hackermi dokonca aj poistiť.

Bankové domy sa dnes pri ochrane pred digitálnymi zlodejmi a podvodníkmi spoliehajú prevažne na autentifikačné systémy, ktoré overujú používateľa heslom a špeciálnym kódom, ktorý klientovi pošlú pri realizácii transakcie do mobilu.

V minulosti takáto ochrana prevažne postačovala, ale s novými typmi hrozieb, postavených na sociálnom inžinieringu, to už neplatí. Výskum agentúry IDC, ktorý sponzorovala softvérová a poradenská spoločnosť SAS, zdôrazňuje potrebu prechodu k proaktívnej ochrane, ktorá je založená na rozpoznaní hrozieb ešte predtým, ako útočníci stihnú napáchať škody.

Kontakt s bankou cez digitálne kanály je pre používateľov pohodlnejší, ale v online svete je bankovníctvo aj zraniteľnejšie. Podvodníci, vrátane organizovaných kriminálnych skupín, neustále prichádzajú s novými spôsobmi ako prekonať bezpečnostné systémy a dostať sa k peniazom klientov bez toho, aby boli prichytení.

Schopnosti podvodníkov sú nielen čoraz sofistikovanejšie, ale aj rozmanitejšie. Keďže ich aktivity nie sú konzistentné, ťažko sa proti nim hľadá účinná ochrana,“ konštatuje Hana Kvartová, riaditeľka slovenskej pobočky SAS. V stávke nie sú len možné finančné straty, ale aj riziko ohrozenia reputácie a dobrého mena.

Začiatkom tohto roku napríklad podnikateľka z Austrálie zažalovala banku Commonwealth, ktorú obvinila, že bezpečnostná diera v online bankovníctve umožnila jej zamestnankyni ukradnúť z firemného účtu v priebehu siedmych rokov viac ako 1,1 mil. USD.

Boj s novodobými bankovými zlodejmi si vyžaduje neustále monitorovať, čo sa deje v digitálnych kanáloch banky a analyzovať zozbierané dáta, aby bolo možné odlíšiť neobvyklé aktivity od normálneho správania sa. Aplikovanie prediktívnej a behaviorálnej analytiky na dostupné dáta môže bankám pomôcť vyhodnocovať potenciálne hrozby, včas odhaliť útoky a upozorniť na riziká. Analýzy dát sa pritom dajú robiť v reálnom čase, vďaka čomu možno predísť rozsiahlym škodám,“ dodáva H. Kvartová zo spoločnosti SAS.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.