Protikorupčný pochod študentov cez čísla. Polovica účastníkov mala menej ako 35 rokov

1

Slovenskí študenti zorganizovali v utorok 18. apríla v Bratislave Veľký protikorupčný pochod. Túto akciu prišlo podporiť množstvo ľudí. Aké to boli čísla? Prišli ich podporiť aj starší občania? Aj na tieto otázky odpovedá populačná analytika v podaní Market Locatora.

Doteraz bolo možné iba odhadovať počty podobne veľkých podujatí, kvantitatívne prieskumy sú v tomto prípade nerealizovateľné, ale fenomén Veľké dáta (Big Data) dokáže kvantifikovať aj takého mohutné podujatia.

Veľký protikorupčný pochod, ktorý sa konal tento utorok, 18. apríla, zachytila väčšina z nás. Ešte počas jeho príprav plnili príspevky sociálnych sietí motivačné texty, po ňom nasledovala medializácia o počte účastníkov, či ďalších plánoch. Vďaka dátam troch najväčších mobilných operátorov sa môžeme pozrieť na protest optikou populačnej analýzy. Na mieste konania – Námestie SNP v Bratislave – sme zisťovali, akí používatelia SIM kariet a s nimi spojených zariadení sa na proteste zúčastnili. A tu je výsledok.

Podľa údajov Market Locatora sa Námestí SNP v čase medzi 17:00 a 19:00 hodinou vyskytlo minimálne 4 500 Slovákov, ktorí v danom čase vykonali akýkoľvek telefonát alebo odoslali/prijali SMS.

Zaujímavejšie však pôsobí pohľad na demografiu účastníkov. Viac ako 47 percent z nich totiž spadá do vekovej kategórie do 35 rokov. Študenti a mladí dospelí vo veku 18 až 26 pritom tvorili solídnych 17 percent všetkých účastníkov.

Ako to dopadlo v pomyselnom súboji medzi mužmi a ženami? Mierne v prospech mužov, tvorili 54% davu.

Uvedené čísla poskytujú konzervatívny pohľad na konanie akcie, prezentujú počty ľudí, ktorí sa určite zúčastnili. Vzhľadom na pomer medzi veľkosťou vzorky 2,7 mil. užívateľov SIM kariet a celkovým počtom Slovákov s mobilnými telefónmi ako aj tých, ktorí boli na proteste a nevykonali ani jeden telefonát či SMS správu, bolo účastníkov viacej.

Market Locator –  Big Data vo vašich službách.

Komentár bol spracovaný na základe populačnej analytiky najnovšej generácie Market Locatora, na vzorke 2,7 mil. ľudí, ktorí poskytli súhlas k spracovaniu údajov. Big Data prezentujú výhradne anonymizované štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora. Riešenie Market Locator prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Adastra Partnering a operátormi Slovak Telekom, Orange Slovensko a O2 Slovakia.

O autorovi

Máme radi najnovšie technológie a žijeme s nimi. Prinášame informácie o najnovších produktoch a technológiách priamo k vám, objektívne a ľudsky, pretože robíme to, čo nás baví. Sme energický tím plný odhodlania a veríme, že je s nami aj sranda. :)

Jeden komentár

  1. Udaje sú zauímavé, len sa obávam, aby sme sa tu nezapodievali politikou. Alebo že by tu existovalo prepojenie na jednu nemenovanú slovenskú antivírusovú firmu ktorá sa tiež začala miešať do politiky poťažne financovať isté „politické“ aktivity na ktoré zabudol Soroš?

Pridaj komentár