Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Nekonečné dáta pre zdravotníkov do konca septembra
  • Extra dáta len tak: navýšenie dát v paušáloch od konca marca
  • Nové Magio GO: viac programov v mobilnej televízii

„Prvý štvrťrok 2021 bol z veľkej časti ovplyvnený druhou vlnou pandémie, ale potreby našich zákazníkov a využívanie služieb prekračovali vysokú mieru. Ako formu poďakovania sme pripravili nekonečné dáta pre zdravotníkov až do konca septembra. Prvé mesiace roka boli obdobím pre posilnenie digitálnych kanálov i uvedenie viacerých noviniek pre zvýšenie zákazníckej skúsenosti. Veľmi si vážime ocenenie Operátor roka, ktoré sme v januári získali za predchádzajúci rok a kopu aktivít. Po rekordnom vlaňajšku stále pokračujeme vo veľkých investíciách a budovaní optiky. Pridali sme nové 5G lokality a nasadili mnohé 5G smartfóny do portfólia. V oblasti digitálnej televízie sme postavili našu službu Magio GO na rovnakú úroveň akou je Magio cez IPTV či satelit – viac kanálov, rovnaký prístup, lepšia zákaznícka skúsenosť. Prvý kvartál sme ukončili doslova dátovou peckou, keď sme do našich paušálov pre rezidenčný i biznis segment vložili extra porcie dát,“ uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.

Zákaznícka skúsenosť je prioritou v každom čase

Zákaznícku skúsenosť sa snaží Telekom prinášať nielen cez špičkové siete a služby. V prvom štvrťroku ju pretavil do viacerých noviniek a kampaní.

Po vlaňajších formách pomoci zákazníkom či učiteľom (nekonečné dáta) pripravil Telekom poďakovanie vo forme nekonečných dát pre zdravotníkov, ktorí už viac ako rok fungujú v maximálnom nasadení. Telekom spolupracoval so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou, ktorá pomohla najmä s identifikáciou a komunikáciou so zdravotníkmi.

Vo februári Telekom uviedol novú televíziu Magio GO. Po rokoch fungovania TV služieb v samostatných líniách sa Magio GO ešte viac blíži štandardnému forme TV. K dispozícii je niekoľko úrovní služby, zákazníci majú flexibilitu aj pri výbere programov – celkovo ich nájdu až 140 a môžu si vyberať rôzne balíčky podľa tematiky TV kanálov. Nechýba ani 7-dňový Archív a Videopožičovňa.

Paušály pre rezidenčný i biznis segment začali dostávať koncom marca extra porcie dát len tak zadarmo. Telekom si uvedomuje stupňujúce dátové nároky a tak pridal dáta navyše či balík Nekonečné pripojenie 128 kbps bez poplatku.

Zákaznícku skúsenosť pre majiteľov nových smartfónov navyše obohacuje aj o možnosť zobrať si ochranný obal či iné príslušenstvo vďaka bezplatnému voucheru k paušálu. Telekom popri robustnej ponuke smartfónov, tabletov či iného hardvéru chce klásť dôraz aj na ďalšie služby – pokračuje aj zľava pre verných zákazníkov či web zľava pri kúpe online.

Pokrytie optikou a 5G pokračuje

Po rekordnom roku s pokrývaním optikou (120 tisíc domácností) pokračoval Telekom v expanzii aj v prvom štvrťroku 2021. Optická sieť Telekomu dosahuje už pokrytie 790 tisíc domácností. Celková dostupnosť služieb na optickej sieti je ešte vyššia a prekročila 850 tisíc vďaka partnerskej spolupráci.

V prvom kvartáli Telekom napredoval aj v rozširovaní 5G siete do ďalších lokalít Bratislavy. K 31.3.2021 bola k dispozícii v 12 lokalitách hlavného mesta a s podporou pre 18 telefónov od piatich výrobcov (aktuálne stúpol už na 23).

V mobilných sieťach pokračuje medziročný nárast prevádzky a dosiahol 7758 TB v marci 2021, pričom podiel 4G prevádzky rastie a prekročil už 97%.

Prevádzkové ukazovatele

Pevná sieť

Počet TV zákazníkov Skupiny dosiahol 656 tisíc. O päť percent stúpol počet širokopásmových prístupov a dosiahol novú metu 751 tisíc.

V tisícoch (vrátane DIGI)Q1 2021Q1 2020Medziročný nárast/pokles
Pevné linky8658590,7%
Širokopásmové prístupy7517155,0%
Zákazníci digitálnej TV6566382,8%

Mobilná sieť

K 31.3.2021 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 452 tisíc zákazníkov. Medziročný rast si pripísal segment mesačných paušálov a M2M SIM kariet. Segment predplatených kariet sa udržal takmer na rovnakej úrovni ako vlani.

 v tisícochQ1 2021Q1 2020Medziročný nárast/pokles
Celkový počet2 4522 4091,8%
– z toho počet zmluvných zákazníkov1 4131 4110,1%
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet503509-1,1%
– z toho počet M2M SIM kariet5364889,8%

Poznámka: Údaj 2 452 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 297 tisíc zákazníkov.

Biznis výsledky

Počas prvých troch mesiacov 2021 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 190,2 milióna eur.

V miliónoch EURQ1 2021Q1 2020Medziročný nárast/pokles
Výnosy190,2186,12,2%
EBITDA (upravený) IFRS15 AL84,079,45,8%

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.