Telekom zverejnil finančné výsledky za Q1 2022.
„Prvý štvrťrok 2022 nepatril medzi štandardné obdobia hospodárenia, keď bola spoločnosť ovplyvnená poslednou vlnou pandémie i vypuknutím vojenského konfliktu na Ukrajine, na ktorý sme zareagovali viacerými formami pomoci, od bezplatných volaní po rozdávanie SIM kariet utečencom. Ceníme si, že naša snaha a množstvo aktivít za predchádzajúci rok bola opäť ocenená titulom Operátor roka. Aj v tomto roku pokračujeme v investíciách, primárne do optickej siete v nových oblastiach alebo TV obsahu, keď sme obnovili práva so skupinou AMC. Zároveň sme uviedli novú identitu T-Biznis, ktorou chceme reflektovať zmenu potrieb i portfólia pre biznis zákazníkov: okrem konektivity sa zameriavame na ich potreby a ponúkame komplexné riešenia od jedného operátora. Navyše ani v tomto období nepoľavujeme v našej platforme ENTER, kde sme zvýšili počet škôl vybavených micro:bitmi, vyškolili ďalšie stovky učiteľov či pridali nové kurzy pre deti,“ uviedol Pavel Hadrbolec, finančný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.
Pomoc Ukrajine
Po vypuknutí vojnového konfliktu na Ukrajine reflektoval Slovak Telekom potreby vo viacerých smeroch. Hneď na druhý deň nasadil bezplatné volania na Ukrajinu či v jej roamingu. Telekom začal neskôr rozdávať utečencom predplatené karty s kreditom a finančne podporil rozličné zbierky v spolupráci s neziskovými organizáciami. Zároveň vytvoril aj viaceré bezplatné linky.
Zákaznícka skúsenosť a služby
Aj v tomto roku Telekom pokračuje v zlepšovaní zákazníckej skúsenosti cez kvalitné siete a poskytované služby. Jednou z oblastí je TV segment, kde sa Telekomu podarilo opätovne podpísať kontrakt so skupinou AMC Networks International a zákazníci budú môcť naďalej sledovať kvalitný športový obsah ako napríklad Formulu 1 či UEFA Ligu národov na TV staniciach Sport 1 a Sport 2. Zároveň budú mať naďalej prístup ku staniciam MiniMax, JimJam, Spektrum, Spektrum Home, AMC či Film+.
Pokrytie optikou pokračuje
Aj v prvom štvrťroku 2022 pokračoval Telekom v ďalšom pokrývaní optickou sieťou. Ku koncu marca 2021 dosahuje už optická sieť Telekomu pokrytie 894 tisíc domácností. Celková dostupnosť služieb na optickej sieti je ešte vyššia a prekročila 964 tisíc vďaka partnerskej spolupráci.
Pri 5G sa Telekom orientoval najmä na vyššiu podporu smartfónov (už 50 zariadení), ale aj nasadzovanie 5G roamingu s viacerými partnermi. Ich počet stúpol už na 19 sietí nielen v Európe, ale aj iných kontinentoch.
V mobilných sieťach pokračuje medziročný nárast prevádzky – tradične už nad métou 10 000 TB mesačne a v marci 2022 dosiahla úroveň 10 784 TB. Podiel 4G prevádzky rastie prekročil opakovane 97%.
ENTER napreduje do stoviek škôl
Za prvých 18 mesiacov sa cez rôzne grantové programy Telekomu podarilo dostať programovanie s micro:bitom do takmer 570 škôl po celom Slovensku. Od začiatku prerozdelil Telekom už viac ako 390 tisíc eur na sady micro:bitov.
Spolu s partnermi Aj ty v IT a Učíme s hardvérom sa Telekom venuje aj organizácii workshopov pre učiteľov, príprave vzdelávacích materiálov a podkladov na hodiny informatiky – celkovo sa podarilo vyškoliť už 600 učiteľov, z ktorých každý odučil v priemere ďalších 90 žiakov.
Aktivity ENTER pokračujú aj v ďalšom období, aktuálne prebieha ENTER Olympiáda v programovaní s micro:bitmi.
Telekom obhájil ocenenie Operátor roka
V januári 2022 sa Telekomu druhý raz po sebe získať ocenenie Operátor roka v nezávislej ankete „NAY TECHBOX roka 2021“. Víťazstvo potvrdilo správne smerovanie zákazníckych aktivít počas pandémie i ďalšie atribúty operátora ako vysoko kvalitné siete, dostupné služby, top ponuku hardvéru či CSR aktivity na čele s novou platformou ENTER.
Ďalším dôležitým ocenením pre Slovak Telekom je 3. miesto v kategórii IT a telekomunikácie v ankete Najzamestnávateľ roka, ktorú vyhlasuje spoločnosť Profesia. Táto cena odzrkadľuje viaceré aktivity i benefity firmy zamestnancom aj počas náročného obdobia pandémie.
Prevádzkové ukazovatele
Pevná sieť
Počet TV zákazníkov Skupiny dosiahol 675 tisíc. O päť percent stúpol počet
širokopásmových prístupov a dosiahol novú metu 777 tisíc.
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1 2022 | Q1 2021 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 867 | 865 | 0,7% |
Širokopásmové prístupy | 777 | 751 | 5,0% |
Zákazníci digitálnej TV | 675 | 656 | 2,8% |
Mobilná sieť
K 31.3.2022 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 479 tisíc zákazníkov. V segmente zmluvných zákazníkov došlo medziročne i medzikvartálne k miernemu poklesu zákazníkov v rámci čistenia zákazníckych databáz a vypínania neaktívnych SIM kariet. Segment predplatených kariet sa dokázal medziročne posilniť o tri percentá.
v tisícoch | Q1 2022 | Q1 2021 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 479 | 2 452 | 1,1% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 396 | 1 413 | -1,2% |
– z toho počet zákazníkov predplatených kariet | 518 | 503 | 3,0% |
– z toho počet M2M SIM kariet | 565 | 536 | 5,4% |
Poznámka: Údaj 2 479 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 357 tisíc zákazníkov.
Biznis výsledky
Počas prvých troch mesiacov 2022 dosiahla Skupina Slovak Telekom konsolidované výnosy na úrovni 192,4 milióna eur.
V miliónoch EUR | Q1 2022 | Q1 2021 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 192,4 | 190,2 | 1,2% |
EBITDA (upravený) IFRS15 AL | 85,8 | 84,0 | 2,2% |