BenQ PD3200U patrí do radu profesionálnych monitorov spoločnosti BenQ.

Koncom minulého roka sme testovali iný model tejto série a PD2700Q nás potešil pomerom cena/výkon. Novinka PD3200U je určená náročnejším používateľom, ktorí žiadajú väčšiu uhlopriečku a takisto aj rozlíšenie. V tomto prípade je monitor vybavený 32-palcovým displejom s rozlíšením 3840 x 2160 px a štandardnou obnovovacou frekvenciou 60 Hz. Ide o IPS panel, takže pozorovacie uhly sú výborné a rovnako aj vernosť zobrazenia farieb.

BenQ udáva, že monitor pokrýva 100 % farebného priestoru Rec.709. K dispozícii je 10-bitová farebná hĺbka a viacero režimov, ktoré sú určené pre konkrétne pracovné využitie. Okrem nastavenia Rec.709 si môžete zvoliť režim sRGB, CAD/CAM, Animation, Low Blue Light, Darkroom. V rámci testovania monitora sme používali režim sRGB a namerali sme priemernú odchýlku deltaE na úrovni 1,7. Maximálna odchýlka je 5, ktorú spôsobili najmä odtiene červenej farby. Ostatné farby mali minimálne odchýlky.

Oceňujeme celkovú kvalitu spracovania monitora. Konštrukcia je výborná a takisto aj kvalita stojana a možnosti jeho prispôsobenia. Môžete si nastaviť výšku, natočenie, náklon a monitor používať v horizontálnej polohe aj zvislo. Z praktického hľadiska sa nám páči priložené diaľkové ovládanie, ktoré je obvykle súčasťou herných monitorov vyššej rady. Toto diaľkové ovládanie umožňuje jednoducho meniť nastavenia a obsahuje 3 tlačidlá s programovateľnými funkciami. Môžete im teda priradiť skratku, akú chcete. Výrazne to uľahčuje prácu s monitorom.

Čo sa extra funkcií týka, BenQ PD3200U umožňuje používať obraz v obraze. Monitor sa rozdelí na dve polovice alebo je druhý obraz prezentovaný vo forme samostatného okna. Ocenili sme aj možnosť rozdeliť aktuálnu obrazovku na polovicu, pričom každá časť je zobrazená pod iným nastavením zobrazenia farieb.

Výbava zobrazovacích portov je štandardná. Dvojicu HDMI 2.0 portov dopĺňa DisplayPort 1.2 v štandardnej aj mini verzii. Nechýbajú štyri USB 3.0 porty. Dva z nich sú umiestnené naboku. Mimochodom, naboku sú umiestnené aj zobrazovacie porty, čo chválime. Je to praktické riešenie, ak potrebujete často meniť pripojené zariadenia. Špecialitou je zabudovaná čítačka SD kariet. Monitor ponúka aj režim ochrany zraku. Zabudované reproduktory neprekvapia.

Cena: 885 €
Zapožičal: BenQ

Plusy

+ Celková kvalita spracovania
+ USB porty a čítačka SD kariet
+ Diaľkový ovládač
+ Bohaté možnosti nastavenia a extra funkcie

Mínusy

-Trochu väčšia odchýlka pri zobrazovaní červených farieb

BenQ PD3200U je výborne vybavený monitor pre profesionálov, najmä dizajnérov. Ocenia ho náročnejší používatelia, ktorí potrebujú veľkú zobrazovaciu plochu a vysoké rozlíšenie. Vernosť zobrazenia farieb je veľmi dobrá, oceňujeme bohaté nastavenia, režimy a extra funkcie. Diaľkové ovládanie je praktický doplnok.

Parametre a namerané hodnoty:

ModelBenQ PD3200U
Veľkosť uhlopriečky a typ displeja32″, IPS