Séria Borderlands si získala popularitu zábavnou hrateľnosťou, jednoduchými RPG prvkami, štýlovým humorom a herným svetom s množstvom obsahu. Na planétu Pandora sa v prípade Borderlands 3 vrátite opäť a budete sa tam cítiť ako doma.

Môžeme polemizovať, či je to dobré alebo zlé. Faktom je, že pri hraní Borderlands 3 sme nemali pocit, že hráme vyslovene novú hru. Skôr sme mali pocit, že niekto zmodernizoval Borderlands 2, pridal veľké množstvo obsahu a celé to zabalil do krabice od Borderlands 3. Herný dizajn, grafický štýl, hrateľnosť, používateľské rozhranie… to všetko sa zmenilo iba minimálne. Ak teda vôbec.

Borderlands 3 neprináša prakticky nič nové. Záleží iba na vás, či vám to bude vadiť

Na druhej strane, veď prečo meniť niečo, čo skvelo funguje, že. Záujem hráčov o Borderlands je zrejmý, dôkazom toho je aj množstvo DLC balíčkov pre predchádzajúci diel. A v prípade pokračovania netreba opäť vymyslieť koleso, stačí hráčom dať iba to, čo chcú.

Ak ste v minulosti hrali nejaký titul zo série Borderlands, trojka vás ničím neprekvapí. Na výber máte štvoricu hrdinov, pričom každý z nich má špecifické aktívne schopnosti a strom pasívnych vylepšení. Aktívne schopnosti môžu ovplyvniť spôsob hrania a v niektorých momentoch vás môžu zachrániť pred smrťou alebo uľahčiť náročnú situáciu v boji. Novinkou je, že v Borderlands 3 časom získate viacero aktívnych schopností, medzi ktorými sa môžete prepínať.

V boji budete tiež využívať zbrane, ktoré sú náhodne generované a postupne sa vylepšujú. Funguje to podobne ako v hrách typu Diablo. Na rozdiel od klikania a izometrického pohľadu však budete strieľať a na svet sa dívať z pohľadu prvej osoby. Samotná akcia je zábavná, a to dvojnásobne, ak hráte aj s kamarátom. Borderlands 3 tradične podporuje kooperatívny režim, pričom v skupine môžu byť až 4 hráči. K dispozícii je dokonca režim rozdelenej obrazovky, takže s kamarátmi môžete hrať na jednom gauči pred jedným televízorom. Tento režim však nie je ideálne optimalizovaný a môžu sa objaviť lagy, čo je otravné.

Borderlands 3 je skvelá hra na relax. Ak potrebujete vypnúť mozog po náročnom dni v práci, tento titul odporúčame. Okrem strieľania po všetkom, čo sa pohne, ponúka novinka aj dostatočne šialené postavy a nenáročný štýl humoru. K dispozícii je veľký herný svet, ktorý sa neobmedzuje iba na planétu Pandora. Tešiť sa tiež môžete na množstvo vedľajších úloh, ktoré dopĺňajú príbehovú líniu.

Hlavnou motiváciou k ďalšiemu hraniu bude v prípade Borderlands 3 najmä zábavná akcia a túžba zlepšovať svojho hrdinu. A to ani nie tak levelovaním a rozdeľovaním jednotlivých skúsenostných bodov, ale najmä získavaním čoraz lepšieho vybavenia.

• Zábavná akcia
  • Loot systém motivuje k ďalšiemu hraniu
  • Špecifický humor