Domáca karanténa počas pandémie koronavírusu nie je príjemná záležitosť. Našťastie, počas uplynulých týždňov prišlo na trh niekoľko skutočne kvalitných hier, ktoré nám ju pomohli prežiť v psychickom zdraví. Na čele rebríčka je jednoznačne DOOM Eternal.

DOOM je praotec všetkých FPS strieľačiek, to netreba nikomu pripomínať. Táto séria sa v roku 2016 dočkala znovuzrodenia a Eternal predstavuje pokračovanie. Evolúciu môžete vidieť v príbehu, pokiaľ sa ho rozhodnete vnímať počas hrania a takisto aj v samotnej hrateľnosti, ktorá patrí medzi to najlepšie, čo je dnes na trhu s FPS strieľačkami dostupné. DOOM Eternal je jedinečná strieľačka, to treba povedať hneď a predpokladáme, že lepšiu a bláznivejšiu akciu si tento rok nezahráte. Určite nie z ponuky hier, ktoré prídu v roku 2020 na trh.

DOOM Eternal

DOOM Eternal

Na DOOM Eternal je najlepší pocit zo samotného hrania. Pokojnejšie pasáže sa striedajú s rýchlou a brutálnou akciou, ktorá vo vás vyvolá podobné pocity, aké zažívajú dirigenti pri dirigovaní orchestra. V prípade DOOM Eternal sú hudobnými nástrojmi vaše zbrane a publikom je zástup monštier, s ktorými sa musíte popasovať. Bojové sekvencie často začínajú pozvoľne, avšak na monitore sa veľmi rýchlo rozpúta poriadny masaker.

Lepšiu a bláznivejšiu FPS akciu si nezahráte

Nie sme zástancami nadradenosti PC platformy nad konzoly a FPS akcie si radi zahráme na PlayStatione či Xboxe, avšak v prípade DOOM Eternal odporúčame chytiť do ruky klávesnicu a myš a hru si užiť na monitore s vysokou obnovovacou frekvenciou. Zážitok sa vtedy blíži k svojmu pomyselnému maximu, nakoľko ovládanie hlavného hrdinu je oveľa dynamickejšie v porovnaní s gamepadom. Ale možno nás presvedčíte o opaku.

DOOM Eternal baví zábavnou hrateľnosťou, ktorá je na pomery FPS akcií dostatočne rôznorodá. Dôvodom je nedostatok munície, čo vás bude nútiť naplno využívať všetky dostupné zbrane a ich variácie, ktoré si postupom hrania odomykáte a vylepšujete. Nepriatelia majú svoje slabé miesta a tie by ste mali poznať, ak sa chcete týmto herným peklom prestrieľať do úspešného konca – najmä v prípade vyššej náročnosti. Okrem strelných zbraní sa môžete tešiť aj na motorovú pílu a fatality, ktoré prinášajú vizuálny efekt, bonusy pre vášho hrdinu a aj určitý morbídny pocit radosti. A o tom je celý DOOM.

Eternal chválime z hľadiska optimalizácie, ktorá je na počítačoch špičková. Audiovizuálne spracovanie dopadlo na jednotku a hra ponúka viac ako dostatok herného obsahu. Hernými úrovňami sa môžete iba prestrieľať alebo ich podrobne preskúmať, aby ste našli všetky skryté predmety. A nechýba ani špecifický režim pre hru viacerých hráčov.

DOOM Eternal

DOOM Eternal

• Brutálna a zábavná hrateľnosť