Lepšia.TV je internetová televízia, ktorá umožňuje sledovať živé vysielanie až 101 TV kanálov. V ponuke má tiež rozhlasové stanice, TV archív a ďalšie funkcie. Služba je dostupná vo forme aplikácií pre inteligentné televízory, zároveň však ponúka aj vlastný set-top box, vďaka ktorému môžete využívať službu na ľubovoľnej televíznej obrazovke.

Lepšia.TV BOX je založená na platforme Amlogic S95X so štyrmi jadrami a 2 GHz frekvenciou. Zariadenie ponúka 2 GB RAM a 16 GB úložisko a je založené na platforme Android 9. Treba zdôrazniť, že nejde o oficiálny Android TV, ktorý je prispôsobený na potreby televíznych obrazoviek, ale o upravený Android, ako ho poznáte zo smartfónov či tabletov. Obe riešenia majú svoje výhody a nevýhody.

Android 9 v prípade Lepšia.TV BOXu prináša upravené používateľské rozhranie, ktoré je prehľadné a funkčné. Práve toto bol nedostatok niektorých Android boxov v minulosti. V prípade Lepšia.TV BOXu je dominantou používateľského rozhrania veľká ikona na prístup k službe Lepšia.TV. Zároveň je k dispozícii skratka pre internetový prehliadač, Obchod Play, nastavenia a ďalšie funkcie. Poteší možnosť pripnúť si vybrané aplikácie priamo na domovskú obrazovku. Urýchľuje to ich spúšťanie.

Šikovný diaľkový ovládač

Lepšia.TV BOX má v porovnaní s tradičnými Android TV zariadeniami výhodu v tom, že máte k dispozícii internetový prehliadač, ktorý si nemusíte inštalovať komplikovaným spôsobom. Rovnako si z Obchodu Play stiahnete ľubovoľnú aplikáciu pre Android. Nevýhodou je, že tieto aplikácie nebývajú vždy optimalizované pre nedotykové obrazovky. Ovládanie teda môže byť mierne nepohodlné, avšak aj tento nedostatok Lepšia.TV BOX rieši – v rámci možností. Priložený diaľkový ovládač obsahuje funkciu magickej myši, keď pohybom ruky ovládate pohyb kurzora. Android TV má v tomto smere lepšie optimalizované ovládanie, avšak toto diaľkové ovládanie robí všetko pre to, aby minimalizovalo prípadný diskomfort používania Android aplikácií na nedotykovej obrazovke. Druhá strana ovládača obsahuje klávesnicu na jednoduchšie zadávanie textu.

Diaľkové ovládanie považujeme za hlavný prínos Lepšia.TV BOXu aj z toho dôvodu, že obsahuje ovládacie prvky, ktoré sú optimalizované na používanie služby Lepšia.TV. Niekto možno preferuje strohejšie diaľkové ovládania, ktoré obsahujú iba základný smerový kríž. Faktom však je, že diaľkový ovládač Lepšia.TV BOXu umožňuje rýchlejšie ovládanie a prístup k vybraným funkciám.

Grafické zobrazenie staníc

Grafické zobrazenie staníc

Aj s virtuálnym krbom

Lepšia.TV BOX zobrazuje aktuálny čas na malom displeji na prednej strane zariadenia. Vo výbave má tiež slot na pamäťové karty, dva USB porty – jeden pre diaľkový ovládač a druhý pre externé úložisko s podporou štandardu USB 3.0, optický audiovýstup, AV jack a ethernet. Ten umožňuje pripojenie s rýchlosťou do 100 Mbps, k dispozícii je tiež Wi-Fi pripojenie. To je kompatibilné iba s 2,4 GHz sieťami. Set-top box podporuje rozlíšenie až do 4K, kodek H.265 a 5.1-kanálový priestorový zvuk.

Samotná aplikácia Lepšia.TV, ktorá je v boxe predinštalovaná, sa neodlišuje od aplikácie, ktorú si stiahnete do iného Android boxu či zariadenia so systémom Android TV. Faktom je, že Lepšia.TV podporuje prakticky všetky značky inteligentných televízorov na trhu, takže ak máte novší televízor, tento set-top box pravdepodobne nebudete potrebovať. Jeho výhoda spočíva v tom, že si ho môžete so sebou zobrať na chatu či dovolenku, prípadne ho pripojiť k ľubovoľnému televízoru, monitoru alebo projektoru a využívať službu Lepšia.TV.

V prípade tejto služby oceňujeme nové a prehľadnejšie rozhranie, postupné navyšovanie TV kanálov a aj zvyšovanie obrazovej kvality. Lepšia.TV aktuálne ponúka 101 TV kanálov a už aj kvalitu Full HD, ktorá bola v dobe prípravy tohto článku dostupná pre 12 TV kanálov.

Set-top box Lepšia.TV BOX si môžete prenajať alebo zakúpiť cez webovú stránku Lepšia.tv.

Zapožičal: Lepšia.TV

Cena: 74,10 € jednorazovo alebo 3,69 € mesačne