Videohry vznikajú s rozličným zámerom. Niektoré tituly chcú iba zabaviť, iné sú určené na dlhodobé trávenie času vo virtuálnom svete a existuje aj vzácny segment hier, ktoré chcú priniesť vysoko nadštandardný umelecký zážitok. Red Dead Redemption 2 spadá do poslednej kategórie, spája však všetky spomenuté prvky.

Čo vám napadne, keď počujete názov Rockstar Games? Pravdepodobne si ako prvé spomeniete na špičkovú gangsterskú sériu Grand Theft Auto. Títo vývojári však majú na svojom konte aj sériu Red Dead Redemption, ktorá je dostupná iba na herných konzolách. PC hráči majú smolu a v kombinácii s faktom, že RDR obsahuje iba 2 diely, je zrejmé, že séria GTA je všeobecne viac známa.

Red Dead Redemption 2 je videoherný western. Na nič sa nehrá a zobrazuje ťažký život na konci 19. storočia. Hlavným hrdinom je Arthur Morgan, člen gangu, ktorého už s ostatnými členmi nebaví žiť kočovným životom a chcú sa usadiť na jednom mieste. Predtým sa však potrebujú finančne zabezpečiť. Komunita je základom príbehu, nakoľko prináša množstvo hlavných aj vedľajších misií a situácií, ktorým musia Arthur a jeho spoločníci čeliť. K slovu sa tak dostanú boje medzi gangmi, nelegálne získavanie peňazí na ďalší rozvoj osady, ale aj situácie z bežného života.

RDR2 má v určitých momentoch pomalší spád a kladie veľký dôraz na filmový zážitok z hrania. Na toto si treba zvyknúť a hoci ide o rozhodnutie, ktoré zlepšuje celkový zážitok, niekomu môžu dlhšie presuny na koňoch prekážať. Autori ich však využívajú ako priestor na rozprávanie príbehu a vývoj postáv, čo sú dva aspekty, na ktoré kladie Red Dead Redemption 2 naozaj veľký dôraz.

To isté možno povedať aj o realizme. Autori sa verne držia dobových reálií a aj jednotlivé úkony, ktoré môžete v hre vykonať, sa snažili premeniť do hernej podoby čo najvernejšie. Príkladom je napr. hádzanie lasa na nepriateľa počas jazdy na koni, ktoré by ste vo väčšine iných hier pravdepodobne vykonali stlačením jedného tlačidla. V RDR2 však musíte na nepriateľa zamieriť, v správnom čase hodiť laso, následne zoskočiť z koňa a nepriateľa spútať. Reálne tak musíte vykonať 4 malé úkony, každý pomocou iného tlačidla.

Apropo kone – tie sú takisto dôležitou súčasťou westernov a budú vaším základným dopravným prostriedkom. Autori ich dôležitosť v hre povýšili aj systémom určitého puta, ktoré si budete s vaším koňom budovať. Na koni, ale aj mimo neho, si počas hrania užijete nádherne spracovaný herný svet divokého západu počas rozličných ročných období. Úvodné hodiny hrania sú optimálne na dlhé zimné večery, v snehu sa budete brodiť aj virtuálne.

Red Dead Redemption 2 ponúka skvele spracovanú akčnú zložku. Dobové zbrane majú iné vlastnosti ako dnešné pušky, čo počas prvej prestrelky okamžite pocítite. Počas boja je preto vhodné využívať základný systém krytia, ktorý vám často zachráni život. Nechýba ani streľba počas jazdy na koni, ktorá patrí k tomu najlepšiemu, čo hra ponúka. Atmosféra v daných momentoch dosahuje maximum, dvojnásobne, ak vám do toho Rockstar namixuje hudbu. Nie je veľa hier, pri ktorých sme ocenili soundtrack tak veľmi, ako pri hraní RDR2.

Red Dead Redemption 2 je špičkovo spracovaný videoherný western. To je vidieť vo všetkých aspektoch a vo všetkých detailoch, ktoré tvorcovia zapracovali. Zároveň ide o jednu z najlepších hier aktuálnej generácie.

• veľký dôraz na detail
  • špičková atmosféra
  • príbeh a vývoj postáv